Vista mappalternativ blir galen!!!!!

Permalänk
Avstängd

Vista mappalternativ blir galen!!!!!

Okej
jag har valt att se alla mappar som en detaljerad lista genom att välja

Mappalternativ -> Avisning -> Använd i alla mappar.

Varför är Vista så jävla trögt och inte fattar att jag vill ha den typen i alla mappar och inte bara i vissa?Många undermappar blir stora ikoner och nätverks mapparna som jag delat ut på min andra dator är alltid stora ikoner

Fan hatar vista mer och mer!
Finns det nåt som får detta TRÖGA OS att fatta att jag bestämmer och inte Microsoft?

Hur får jag alla mappar att visa som detaljerad lista?Jag har redan valt detaljerad lista och sen använd i alla mappr så vafan mer ska man göra?

Sorry lite irriterad men snart åker Xp in igen och denna skiva ut på blocket illa kvikt

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Vista mappalternativ blir galen!!!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thewiruz
Sorry lite irriterad men snart åker Xp in igen och denna skiva ut på blocket illa kvikt

Xp brukar väl i och för sig vara ännu sämre på att minnas hur man vill ha sina visningsalternativ?

Permalänk
Avstängd

nej tyvärr upplever jag det inte så eftersom jag vid enstaka gånger ändrat manuellt i Xp.

Det är vad jag måste göra varje dag med Vista som verkar få minnesförlust såfort jag stänger av datorn.Eller inte ens det behövs när jag tänker efter!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

To: Apply the current view settings (such as List, Details, or Large Icons) to all folders on your computer that are the same type as the folder you currently have open. (Documents and Music Details are examples of folder types.)

Do This: In the currently open folder, click Organize in the toolbar, and then click Folder and Search Options.

In Folder Options, click the View tab, and then click Apply to Folders. (To switch these folders back to their default settings, click Reset Folders.)

(citat från hjälpfunktionen)

Voila!

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osgorth
To: Apply the current view settings (such as List, Details, or Large Icons) to all folders on your computer that are the same type as the folder you currently have open. (Documents and Music Details are examples of folder types.)

Do This: In the currently open folder, click Organize in the toolbar, and then click Folder and Search Options.

In Folder Options, click the View tab, and then click Apply to Folders. (To switch these folders back to their default settings, click Reset Folders.)

(citat från hjälpfunktionen)

Voila!

Läs TS inlägg igen.

Jag upplever samma problem men börjar lära mig att leva med det :/

Permalänk
Medlem

Men det funkar ju hos mig? :S

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osgorth
Men det funkar ju hos mig? :S

Well, det är väl däri skönheten hos Vista ligger

Det funkar oftast som det ska för mig med, men ibland stöter jag på mappar som fortfarande inte fattat.

Permalänk
Medlem

Ofasen, det har jag inte tänkt på. Nå, jag använder iofs mest Total Commander, den är överlägsen tycker jag.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk

Testade Total Commander för ett par år sen men utseendemässigt kändes det som att jag var tillbaka i Windows 3.11 miljö ungefär, så jag blev lite avskräckt Kanske skulle ge det en ny chans!