Permalänk
Avstängd

God snus, vad snusar ni?

Har slutat röka sedan ett par veckor, gick över till snus.
Började på Kronan rekkomenderat av en polare, duger helt OK.
Tills jag testade generals Onyx, mumma var det, svårt att gå tillbaka, blir dock tvungen med det dubbla priset på Onyx, 20 mot 45kr.

Vad föredrar ni?

Snusar förövrigt bara portion.

Permalänk
Medlem

Har bara provat onyx en gång, och det var absolut inget fel på det. Förutom priset. Jag är ingen finsnusare, så jag kör numera kronan eller level.

Vardagslyx annars är väl general. Men det mesta fastnar under läppen faktiskt. Allt i portionsväg förstås. Lös bara vid enstaka tillfällen, mest för att slippa kladda. Ett plus i kanten är om det är ett lock i locket, så att säga.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Har slutat snusa, men tyckte mest om Ettan... "Göteborgs rape white portion" vart också bra, men man tröttnade på den i längden....
När priserna gick upp för 2 år sen så gick man över till kronan... vart inget fel på den... Tyckte minst om Grovsnus....

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Slutade röka på kåken i februari 2007 och började snusa Kronan (kostade 30kr där). Men nu snusar jag Göteborgs Rapé Lingon white portion. Tycker det är kanon och bara några kronor dyrare än vad Kronan va på kåken.

Lingon Rullar (undrar om det finns rårört lingonsnus höhö)

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk

Förut snusade jag i stort sett bara General portion och ibland Rapé portion. Men fick testa Montecristo för ett tag sen och snusar enbart det nuförtiden. Dock vet jag bara ett ställe häromkring som säljer det, och det är någon krona dyrare än general portion.

Permalänk
Medlem

Är det stort skillnad mellan onyx och vanlig general... förutom att onyx har snyggare förpackning och att varje portion ligger snyggt på sitt plats???
Hur mycket kostar vanlig general portion nu då?? Kostade 24 kr första gång jag köpte den

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomas_88
Är det stort skillnad mellan onyx och vanlig general... förutom att onyx har snyggare förpackning och att varje portion ligger snyggt på sitt plats???
Hur mycket kostar vanlig general portion nu då?? Kostade 24 kr första gång jag köpte den

Är väldigt stor skillnad mellan onyx och vanlig enligt mig. Smaken är sötare och inte alls lika god som vanlig general, men smaken är som baken

Permalänk
Medlem

Snusade Grov potion i mina dagar men har lagt snuset på hyllan sen i våras. Men det värsta jag vet är nog General potion, smaken får mig ärligt talat att spy, känns som man stoppar in en bit trasa i munnen vilken har varit doppad i mjölk och sedan låtit ligga där i nån månad, bara surt, ger mig rysningar med mera.

En annan snus jag körde lite då och då var röda lacket portion som var riktigt nice eden med. Även Rapé gick in utan några problem.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Jag började med general när snuset kostade 4,70kr.. fastnade sedemera i Ljunglöfs Ettan och har sedan dess inte kört något annat. Det händer att man kan varva med en Göteborgs rapé ibland, men inte allt för ofta. Och inga tramsiga påsar, utan här är det lössnus som gäller. Smaken är otroligt mycket bättre utan påse i mitt tycke.

Visa signatur

du svettas väldigt lite för att vara så fet

Permalänk

Hoppar mellan Ettan, Grov och General. Båtutbudet är inte särskilt stort.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

well, det mesta. Började med grov portion, övergick sedan i en period med general, nu är det LD röd som gäller. Och det är inte för ekonomin, pengarna ger jag blanka fan i, men den faller mig i smaken. Varvas med grov bak / rape portion alternativt röda lacket ibland!

Oj vad tiden gå fort, när jag började snusa kostade general 22kr och kronan 13-14 kronor, nu är det 39 och 25 :/

Visa signatur

Ryzen 5800x3d @ RX 9070 @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ Fractal r5 @ Arch
4300g @ 32gb 3200mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 1tb ssd @ 24+48wh batteri @ Arch
Thinkad T400 @ c2d @ 6gb @ 512gb ssd @ MxLinux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bopprock
Jag började med general när snuset kostade 4,70kr.. fastnade sedemera i Ljunglöfs Ettan och har sedan dess inte kört något annat. Det händer att man kan varva med en Göteborgs rapé ibland, men inte allt för ofta. Och inga tramsiga påsar, utan här är det lössnus som gäller. Smaken är otroligt mycket bättre utan påse i mitt tycke.

Ja, portion är tramsigt, fjolligt och förvandlar en till en kvinna. Den enda åsikten jag köper av dig är att det smakar bättre med lös, för det håller jag själv med om.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

General, både portion och vanligt.

Permalänk
Medlem

Varvar kronan och general för de mesta. Körde förr mycket Göteborgs rapé men har tröttnat. En annan favorit men som jag sällan köper är Ettan. Kör enbart med portion då det är lättare och kladdar inget, men en riktigt fet o go bak + en pilsner framför TV är aldrig fel.

Permalänk
Medlem

Kronan förresten... är det bara jag som tycker det har en lite dillaktig smak? Vet inte hur jag ska beskriva det. Aja, inte världens godaste, men duger som sagt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snusade förut, Ettan var (och är fortfarande, snyft ) favoriten.

Permalänk

Kronan lös hemma, bara för att det är så mycket godare än portion.
Kronan portion på jobbet, för att inte se ut som en luffare från yttre rymden med svart gegga i hela truten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
för att inte se ut som en luffare från yttre rymden med svart gegga i hela truten.

.. Är skälet till at jag numera sen 10 år tllbaka (är 38) snusar white portion,
oftast General men även enstaka Rapédosa eller nåt annat spännande.

Tar gärna nån enstaka lösprilla då & då men bara ibland.
Man vill ju inte se ut som Bluetiger beskrev här ovan..

Permalänk
Medlem

Kronan white portion här...men kämpar ännu mot cigaretternas bestämmande över mej.

Gud vilken slav jag är under dessa ciggaretter...klättrar efter väggarna om jag inte får ett par bloss då och då.
Kompisen min sa att sluta röka måste vara likvärdigt,om inte värre, med att sluta med heroin (ingen av oss är missbrukare eller har varit av andra droger än nikotin dock)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sleepyoh
well, det mesta. Började med grov portion, övergick sedan i en period med general, nu är det LD röd som gäller. Och det är inte för ekonomin, pengarna ger jag blanka fan i, men den faller mig i smaken. Varvas med grov bak / rape portion alternativt röda lacket ibland!

Oj vad tiden gå fort, när jag började snusa kostade general 22kr och kronan 13-14 kronor, nu är det 39 och 25 :/

40 kr !?!?!?!?!?! dom överdriver väl ändå???????? lönnar sig ju bättre med cigg då... man får ju mycket större kick än av snus.... efter 1 månads snusande så kände inte jag nåt mer.. inte mycket ialf

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Granit (Blå) Portion är både billigt och gott tycker jag.. Annars gillar jag Onyx och Röda Lacket aswell

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För tillfället sitter jag med en dosa hemgjord snus. Fick av farsans granne. Han hade beställt någon sats någonstans så man fick ihop ett halvkilo snus. Han hade även droppat i någon spritsort. Riktigt gott!

Enda minus är att det är väldigt finkornigt och halvsvårt att baka.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk

General Portion och Retro Portion gäller här. Tröttnade på General då man alltid fick torra dosor, gick över till Retro, som är billigare, som höll bättre kvalitet. Men sedan vill man ändå tillbaka till General, dock så får man ju torra dosor och då känns pengarna helt bortkastade. Då blir det att doppa i badkaret. Hatar torra snus.

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk

Ettanlös och Grovlös, har totalt slutat med kärringsnus aka portionsnus för det smakar vidrigt

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk

General lös sedan 13 år tillbaka.

Visa signatur

Thermaltake Core P5 | 5960X @ 4,3Ghz | H2O | ASUS Rampage V Extreme | Corsair Dominator Platinum 64GB | Zotac 3080 | Samsung 950 Pro 512GB M.2

Permalänk
Medlem

Löst när jag är full.

Visa signatur

Asus UX305 | m3-6y30 | 8gb | 500gb 850 evo

Permalänk
Medlem

Kronan portion, vill man lyxa till det någon dag så är det löst som gäller.
Rape, general, grov, röda lacket fungerar mkt bra också...för tillfället så har jag en dosa Granit som verkligen smakar skit mendet var det enda dom hade på "turken på hörnet".

Permalänk
Medlem

Rapé eller granit lös. Godis är roligare i lösvikt! General och grov lös var det en del förr, men det har varierat med tiden.

För den som letar portionssnus kan jag rekommendera lucky strike, det är det enda påssnus jag kör med. Är nog skyldig kollegan en dosa eller två vid det här laget...

Permalänk

granit om det är portion.
men för mig är det lös som gäller.

kom nu ihåg att onyx får man dåliga tänder av, det var väll socker i dem eller något liknade. inte 100 på att det var av onyx, men det var ett snusföretag som fick betala tandläkar kostnader efter snuset förstört tänderna. någon som vet mer om det?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

General white portion oftast men kan variera mig lite, blir jag godis sugen brukar jag klämma till med en dosa catch. Köpte nyligen en dosa 1847 som var riktigt fin minns inte vad den kostade men jag gissar på en massa, det var ju trots allt en plåtdosa o inte de vanliga i plast eller papp.