Permalänk
Medlem

Trasiga gångjärn på laptopen

Jag har råkat ut för ett ganska jobbigt problem med min laptop. Det är en några år gammal Acer, garantin har löpt ut för något år sedan, och datorn i sig fungerar dugligt. Däremot har nu gångjärnen pajat- på båda sidor. Jag talar alltså inte om platsbitarna, utan om metallklumparna som håller ihop skärmen och plattan med tangentbordet.

Det första gav upp för någon månad sedan, nu har det andra också lagt av. Med andra ord hänger skärmen helt lös. Detta gör givetvis det ganska besvärligt att använda datorn, även om man stöttar upp skärmen. Dock känns det trist att behöva slänga hela laptopen när den egentligen fungerar och det bara är just gångjärnen som krånglar, och jag kan inte påstå att jag är jättesugen på att lägga pengar på en dator då sparkontot för närvarande är ganska uttömt pga andra orsaker.

Nu till frågan: Det ser ju ganska enkelt ut att bara skruva loss gångjärnen- går det att på något sätt byta ut dem? Jag har kollat runt på nätet, men hittar inget som skulle kunna fungera som reservdelar. Eller måste man byta ut hela skärmen? Kan man göra något alls åt det här problemet, eller är det bara att köpa ny skärm eller slänga ut genom fönstret?

Permalänk

Reklamationsrätten brukar sträcka sig ca 1 år utanför garantin (3 år efter inköp)...

Hävda det så ska dom kunna fixa problemet åt dig

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk

Att Acer har urusel support vet vi, men man skall väl kunna ge dig ett tips.

Kanske har man reservdelar, som löser problemet.

Visa signatur

Words, words, words !

Permalänk
Medlem

Jag har varit i kontakt med Acer kundtjänst nu. Trodde inte att de skulle vilja göra så mycket när garantin inte gällde, det var därför jag inte kontaktade dem direkt.
De kunde inte hjälpa mig med reservdelar, och ville ta en titt på datorn för att avgöra om den kan gå på reklamationsgarantin. Skulle helst ha sett en enkel fix utan att behöva skicka den hit och dit, men om man inte kan byta själv så är ju de möjligheterna något begränsade.

Men, men, det är väl bara att packa ner, stå ut, och förhoppningsvis ska det gå att lösa.
Tackar för svaren! Jag hade ingen koll på reklamationsgaranti alls.