Datorn startar om lite då och då.
Halloj.
Min dator startar om lite då och då totalt utan förvarning, det kan vara efter 48+ timmars användning eller så kommer jag inte ens till laddningsskärmen för windows innan den startar om.
Varje gång den bootar om så låter det som att hårddisken eller någon fläkt varvar upp rejält för att sedan sluta helt. Jag har testat att byta mellan olika strömsladdar men inget hjälper.
Cpun ligger stabilt på 36-44 grader och hddn på en 32-38~ och jag har även kollat så att den inte blir extra varm precis innan den startar om.
Jag kan alltså inte hitta något samband mellan när den startar om och vad jag gör för stunden. Och det verkar inte som att det har med värmen att göra heller.
Jag kollade i loggen under administrationsverktyg för att se ifall det var något återkommande fel som hela tiden dök upp innan den bootade om. Då hittade jag ett fel som dyker upp nästan en gång i timmen(om inte mer). Filen atim2tag verkar vara lite pajjsig och vill inte funka som den ska, så jag sökte runt lite och tankade ner nya drivers från omega som ska innehålla en fix för detta problem. Datorn funkade fint i ett par dagar efter att jag tankade ner fixen men nu är problemet tillbaks.
Jag har även monterat isär och dammsugit hela datorn för att sedan montera ihop den igen, hade då även på ny kylpasta.
Burken jag sitter vid består av följande skit:
Intel pentium 4 3,2ghz
Gigabyte moderbord(för lat för att öppna burken och läsa på och everest vägrar ge mig namnet)
Ati radeon 9550/X1050 series med Omega 3.8.442 drivers.
Windows xp.
Snälla hjälp mig, jag börjar bli tokig.