Holyfield vs. Valujev - SKANDAL? [boxning]

Permalänk

Holyfield vs. Valujev - SKANDAL? [boxning]

Tjenare,
såg precis matchen Holyfield mot Valujev och blev mäkta förvånad över att domarna gav matchen till Valujev.
Nu kan inte jag så jättemycket om boxning, men de flesta (inkl. kommentatorerna) tyckte att det var en skandal att matchen gick till Valujev som faktiskt inte ens försökte boxas - han bara stod där stor och orörlig som han är och blev helt utmanövrerad av den smidigare och snabbare Holyfield.
Nåväl, kan det vara så att den har matchen var uppgjord?
Mvh Elvis

Permalänk
Medlem

bedömmningssporter kan vara roliga att hålla på med, men när det ska tävlas på elitnivå blir det ofta problem...

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem

Jag blev lite förundrad själv. Främst för att jag först trodde den var uppgjord "the other way around". Valujev var oerhört passiv, misstänkssamt passivt med tanke på hur han brukar slåss. Därmed blev det ännu underliggare utav att han sedan gick och vann

Permalänk
Medlem

Inte första gången det här händer i just boxning. Holyfield var ju bara en utmanare som skulle ge lite PR. Hur matchen skulle sluta var ju bestämt i förväg.
Sån är boxningen!

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Inte första gången det här händer i just boxning. Holyfield var ju bara en utmanare som skulle ge lite PR. Hur matchen skulle sluta var ju bestämt i förväg.
Sån är boxningen!

like lamt som wrestling då, allt är uppgjort i förhand vem som ska vinna etc.. gay