Permalänk
Robot

min nya Dremel 400 :-)

Hejsan köpte idag en ny Dremel 400 på K-rauta för 1299:-
Tänkte jag skulle visa lite vad man får med och hur den funkar :-).

väldigt nöjd hitills

Besök albumet: min nya Dremel 400 av b00mb1ast3r

Permalänk
Medlem

Haha, jo detta var intressant

Permalänk
Medlem

... vad är det för något?

Permalänk
Medlem

du fick 10p av mig bara för att de va ny tänk med verktyg. men dremell inte mycket att ha för att kapa upp halva eller hela sido stycken plåt. en nibbler och skyddande plast under ingreppet fungerar. även vissa fräs metoder. annars laser om man ska få proffsigt slut resultat . men vist små saker och putsning kan man ha dremel till . har själv en dremel sedan länge som jag bara haft till att borra hål med. den kan beskrivas som en amatör tandläkar borr som går på el vilket kanske de flesta tandläka borrar gör. men hur som är det en amatör maskin . ett bra proffsigt stativ till dremel rekommenderar jag starkt de hade vi i skolan där vi hade dem till att borra kretskort . finns stativ som är sämre än köra för hand

Visa signatur

64 X2 7750be @ 3.61ghz 6gig ddr2/kingston DDR2 800mhz
asus radeon eah 4850 512Mram
Asus m3n-h/hdmi socket a kylare på nordbryggan

Permalänk
Kontot avslutas

Vad kommer du göra för moddar nu då
Skit bra med dremmel jag har en 300 med en böjaxel från Milescraft men har inte använt den än då jag ska flytta på eluttag... Fick den på Julafton av nån skäggig gubbe xD

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Fick också en dremel (300) i julklapp Kan bättra på mina gravyrer och så har jag planer på att bygga ett nytt chassi då det jag har nu inte har plats för sli (liten tabbe när jag byggde det)

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk

ja den som ändå fick en dremel i julklapp

Visa signatur

OCZ StealthXStream 600 Watt | Intel Core i5 750 | Gigabyte GA-P55-UD3 | Corsair 4GB 1333MHz XMS3 | powercolor HD5850 | 500GB Western Digital Caviar Black | Windows 7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stackarsjack
ja den som ändå fick en dremel i julklapp

^^

Permalänk

Nice jag har också en dremel. Fast det är en 300 men den duger till mig. Jag brukar andvända den till att kapa hål i chassin!! Vad ska du göra med din då?

Visa signatur

Speldatorn: Ryzen 5 7500f | Thermalright phantom spirit 120 CPU kylare | GTX 970 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Chieftec Pro Mini svart chassi | Crucial P3 PLUS 500GB SSD M.2 | Enermax REVOLUTION D.F. 2 850W | Windows 11 Home |

Permalänk
Medlem

Älskar dremel, har själv en 300

Permalänk
Medlem

Jag tycker bara att dremeln som verktyg är rätt värdelös. ok, chassin är gjorda i aluminium oftast då funkar det väl men när det kommer rostfritt t.ex? den är ju inte särskild kraftfull eller? och även som gravyrpenna..är inte de tryckluftdrivna bättre?

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

rosaluxenburg, har du testat en Dremel? Jag äger exakt denna Dremel 400. Att säga "värdelös skitleksak" visar att du verkligen inte har någon erfarenhet om maskinen. Den gör mindre arbeten på bästa möjliga sätt, och den är flexibel och lätthanterlig.

Visa signatur

Antec P180B | Corsair HX620W | Asus P5P55D | Core i7 860 | 4Gb Corsair Dominator 1600mhz | 1TB Seagate 7200.11 | GeForce GTX285 |
Vattenkylning: MCR220, MCR320, MCP355 (XSPC-top), DD Dual-bay Res | EK Wave, EK S-max NB | MCW60

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rosaluxenburg
Jag tycker bara att dremeln som verktyg är rätt värdelös. ok, chassin är gjorda i aluminium oftast då funkar det väl men när det kommer rostfritt t.ex? den är ju inte särskild kraftfull eller? och även som gravyrpenna..är inte de tryckluftdrivna bättre?

ok rostfritt funkar inte en dremel till men det är ju inte heller syftet med maskinen. För en moddare som till 99% jobbar med vanlig plåt, aluminium och plexiglas är dremeln otroligt bra. Faktum är att själva maskinen är betydligt kraftfullare än man tror och iom att det finns så otroligt mycket tillbehör till den gör att den blir moddarens bäste vän. Visst är tryckluftsdrivna verktyg betydligt kraftfullare men det är ju inte alltid det mest praktiska för en som moddar datorer att ha kompressor mm. Dremeln ger otroligt mycket för en billig peng. Just gravering är maskinens verkliga trumfkort med flexslangen så är den absolut perfekt.

Själv använder jag endast en Dremel 400 en Dremel figursåg och en gammal sticksåg samt en borrmaskin. Dessa har jag använt till alla mina byggen.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
ok rostfritt funkar inte en dremel till men det är ju inte heller syftet med maskinen. För en moddare som till 99% jobbar med vanlig plåt, aluminium och plexiglas är dremeln otroligt bra. Faktum är att själva maskinen är betydligt kraftfullare än man tror och iom att det finns så otroligt mycket tillbehör till den gör att den blir moddarens bäste vän. Visst är tryckluftsdrivna verktyg betydligt kraftfullare men det är ju inte alltid det mest praktiska för en som moddar datorer att ha kompressor mm. Dremeln ger otroligt mycket för en billig peng. Just gravering är maskinens verkliga trumfkort med flexslangen så är den absolut perfekt.

Själv använder jag endast en Dremel 400 en Dremel figursåg och en gammal sticksåg samt en borrmaskin. Dessa har jag använt till alla mina byggen.

jajajaja, jag ger mig men som du poängterar är det plåt, alu eller plexi som gäller. jobbar i en verkstad med mycket bearbetning av rostfritt och lite tjockare plåt. är väl bortskämd med lite bättre maskiner men visserligen ligger de inte heller i min prisklass dvs jag skulle inte köpa de för privat bruk.
ursprungligen kommer min kommentar från ett försök att förbereda en rostskadad baklucka till lackering där jag använde mig av en dremel för slipning och jag blev minst sagt tokig.
och ja, jag hade en dålig dag -)
god jul på er och köp dremlers!!!!

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk

grattis till ett bra köp! ett tips är att köpa nya dyra kapskivor mm

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Själv fick jag mig en sunkig co/tech-kopia i julklapp, men det duger för mig som inte moddar så mycket

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Hedersmedlem

Försök ge konstruktiv kritik tack.

*Tråd rensad och inlägg redigerade*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Försök ge konstruktiv kritik tack.

*Tråd rensad och inlägg redigerade*

KONSTRUKTIV KRITIK: SNYGG ÖVERKLOCKAD DATOR.

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

Rätt nice tycker jag.
Nog fasen duger Dremel till tunnplåt och aluminium osv. Men ett tips till alla "dremlare": Använd dem inte till bilplåt Skulle kapa hål i hatthyllan i bilen en gång, gick igenom tre kapskivor sen blev jag less å plocka fram rondelln He funka kan ja lova.....Har en brinnande berättelse från den gången, men den berättar jag inte om

Visa signatur

-+ PaynE +-

Permalänk
Medlem

haha känner mig lite dum nu ^^ Men vad använder man en sån här till? Ena saken på första bilden ser ut som man kan gravera med, men jag vet inte. Nån som har ork att förklara?

Visa signatur

A lie is just a great story that someone ruined with the truth.

Permalänk
Medlem

Nice Haha, K-rauta heter det inte bara K-järn i sverige eller är det K-rauta också?

Visa signatur

Maskinen:
[ASUS Maximus Ranger VII][Intel I5 4690K @ 4.6Ghz 24/7 med Noctua NH-U14S]
[16Gb Gskill 2400Mhz 2x8Gb][MSI GTX 770 Gaming i SLI][XFX PRO 850w PSU]
[Kingston HyperX 240Gb SSD + 2Tb HDD]
[Windows 7 Ultimate][CoolerMaster Silencio 650 PURE][+ massa noctua fläktar]

Permalänk
Medlem

Nu gäller det för dig att hugga i och visa vad du går för!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3r
Nu gäller det för dig att hugga i och visa vad du går för!

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CEB
haha känner mig lite dum nu ^^ Men vad använder man en sån här till? Ena saken på första bilden ser ut som man kan gravera med, men jag vet inte. Nån som har ork att förklara?

Man skulle väl kunna kalla det för ett multiverktyg. Du kan mao kapa, gravera, polera, slipa, skruva, borra, såga mm. Klockrent verktyg att ha hemma med andra ord!