önska sig på 20-årsdag. vad?!

Permalänk
Medlem

önska sig på 20-årsdag. vad?!

hej!

stort problem, fyller 20 om 20 dagar och kommer inte på en enda sak att önska sig...

flyttar hemifrån till sommar, men har allt som behövs och saknas något får jag det då, så inget sådant ska det vara
Bil kommer jag inte behöva i och med flytten

Dator har jag, inget som behövs till den vad jag kan komma på. (Spelar inte direkt mycket..)
Mobiltelefon behöver jag inge flashigare än det jag har, en k810.

Har inte direkt någon hobby jag kan komma på, springer lite för att träna upp konditionen men skor och kläder har jag redan köpt.

jag bär inte smycken och inte heller klocka, då jag hellre kollar på mobilen, och mina handleder är såpass spinkiga att klockor bara ser konstigt ut.

edit: presentkort på systemet och sådan är väldigt onödigt då jag inte dricker:P

någon som har några tips?
Vad fick/önskade ni er när ni fyllde 20?

Permalänk
Medlem

Pengar till en tv för flytten?

Permalänk
Medlem

Jadu, det var inte lätt. Kanske någon tavla/affisch eller varför inte någon fin prydnadssak till din kommand lägenhet? Sånt behöver man alltid.

Permalänk
Medlem

Kontoöverföring .. (Pappa tyckte det var en jättebra present iaf)

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Både jag och brorsan fick ett tandemhopp (fallskärm) i 20-års present. En mycket bra present som man bär med sig resten av livet. När jag fyllde 30 så fick jag en Formelutbildning, en dag på racerbanan, detta va dock ännu roligare. Upplevelser är nog de man ska satsa på för prylar köper man ju bäst själv.

Lycka till med önskandet och grattis i förskott.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk

Fyller med 20 om några dagar så jag vet inte vad man vill ha.

är inte mycket för såntdär

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Jadu, det var inte lätt. Kanske någon tavla/affisch eller varför inte någon fin prydnadssak till din kommand lägenhet? Sånt behöver man alltid.

Fy satan va tråkigt ;P Jag skulle inte blivit glad om jag fick detta om 6 månader =/
Jag säger också att upplevelser är något som håller långt, det eller pengar

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Önska dig inget, ta emot det du får och var nöjd med det. Vid 20 år är det nog dags att sluta att ha en "önskelista".

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
Både jag och brorsan fick ett tandemhopp (fallskärm) i 20-års present. En mycket bra present som man bär med sig resten av livet. När jag fyllde 30 så fick jag en Formelutbildning, en dag på racerbanan, detta va dock ännu roligare. Upplevelser är nog de man ska satsa på för prylar köper man ju bäst själv.

Lycka till med önskandet och grattis i förskott.

Håller med om att en upplevelse likt inget annat är en bra present.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bergmanman
Önska dig inget, ta emot det du får och var nöjd med det. Vid 20 år är det nog dags att sluta att ha en "önskelista".

Kunde inte sagt det bättre själv
Finns det inget direkt du önskar dig, så önska dig inget?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bergmanman

nu är de ju så att mina föräldrar "kräver" att jag ska önska mig något
men ja, de här med upplevelser lär lite kul, synd bara att det är vinter

Permalänk
Medlem

Som flera redan skrivit känns det tämligen onödigt att önska sig saker om man inget speciellt behöver. Det är väl ändå lättare att köpa det man verkligen vill ha på egen hand om det är så? Om du ändå känner ett stort behov av att lägga fram önskningar så varför inte bidrag till hyran eller liknande?

Visa signatur

Fåglarna flyger i gryningen!

Permalänk
Medlem

Man kan ju hyra en ferrari/lamborghini i de större städerna i sverige för en dag, det hade varit sjukt kul! (förutsatt att du inte redan äger en sådan^^)

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Fyller 20 om 3 dagar vilket är ganska snart. Rätt tråkigt att fylla år så nära inpå jul, blir ett helvete att önska sig något när man knappt vet vad man önskade sig på jul :/ Blir antagligen porslin, glas etc vilket är faktiskt ganska roligt att få när man börjar bli äldre.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope
nu är de ju så att mina föräldrar "kräver" att jag ska önska mig något
men ja, de här med upplevelser lär lite kul, synd bara att det är vinter

Tandemhopp kan man få i form av presentkort som kan användas vid ett senare tillfälle. Då kan du vänta tills våran som tidigast.

Permalänk
Hedersmedlem

*Önska dig ingenting alls förutom sällskap från din familj.
*Middag med familjen, släkt o vänner.
*Pengar till välgörenhet (röda korset, cancerfonder, rädda barnen, Unicef, etc)
*Aktier, Fonder, Pengar på sparkonto
*Fallskärmshopp, Formel 1 (för övrigt går det alldeles utmärkt att hoppa fallskärm under vintern)
*Pengar till Körkort A
*Dykcert
*Resa

Du måste inte önska dig nått, det är en vanlig dag precis som alla andra.
*Önska dig fred på jorden och trevliga medmänniskor, om dom nu "tvingar" dig att önska nått.

Permalänk

när jag fyllde 20 så låg jag i lumpen å det var slutövning så jag fick en stoor påse godis utskickat av morsan med lumpenposten den var välkommen kan jag erkänna

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur mycket du har samlat på dig inför flytten hemifrån, men du har garanterat inte allt du behöver Det är kanske inte världens roligaste present, men sannerligen nyttigt!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kingenandy
när jag fyllde 20 så låg jag i lumpen å det var slutövning så jag fick en stoor påse godis utskickat av morsan med lumpenposten den var välkommen kan jag erkänna

Jag fyllde också 20 på slutövningen. Blev inget firande på den dagen direkt. Eller en massa skjutande så klart:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

jag önskade mig ingenting när jag fyllde 20
Jag fick en tröja(som jag fick beställa själv), lite pengar och det var ungefär allt jag kommer ihåg. Rätt kass 20 års dag ^^

Till och med farsan glömde bort mig XD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
*Önska dig ingenting alls förutom sällskap från din familj.
*Middag med familjen, släkt o vänner.
*Pengar till välgörenhet (röda korset, cancerfonder, rädda barnen, Unicef, etc)
*Aktier, Fonder, Pengar på sparkonto
*Fallskärmshopp, Formel 1 (för övrigt går det alldeles utmärkt att hoppa fallskärm under vintern)
*Pengar till Körkort A
*Dykcert
*Resa

Vädligt bra förslag!
Dock är man osäker om pengar man ger till välgörenhet verkligne kommer fram. oftast handlar det kanek om 1/8 av sin bättre hälft som verkligen hamnar där de ska då de äts upp på vägen dit mm.

Du måste inte önska dig nått, det är en vanlig dag precis som alla andra.
*Önska dig fred på jorden och trevliga medmänniskor, om dom nu "tvingar" dig att önska nått.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

En äventyr/upplevelse hade väl vart det bästa som ovanstående har nämt, det ger minnen för livet.

Själv fick jag en alldeles underbar fördelsedagspresent... Soldatprovet i 6 dagar. Varav min fördelsedag kom på den 3:e utav dom dagarna. Trött hungrig och en kamrat som kollapsade under mitt fördelsedagskarlas på vatten och granbarrsoppa kryddat med maskrosrötter. Soldatprovet slutade på infektion en vecka efter avslutat prov. Klart mitt bästa fördelsedg utan en mass avlägsna släktingar som ska komma och snylta på tårta och kaffe.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk

Själv har jag helt tappat intresset för presenter, eller ja, inte helt, det är ju kul att få men jag önskar mig inte något specifikt längre.
Tror jag mest fick pengar när jag fyllde 20. Det och en hel del tillsägningar för att jag höll på att somna vid middagsbordet när släkten var där
Jag fyllde 20 på en söndag så utgången fick ju bli på lördagen.
Var väl uppe till 8-9 på morgonen, skulle äta middag med släkten runt 2-3