Permalänk
Medlem

Youtube hackar!

Varför hackar sidor som visar upp streamat material? För ett tag sedan, när ja hade en annan dator hade jag inget problem, men nu helt plötsligt så har det börjat.

Sitter på 10mbit upp och ner... kan det vara datorn det är fel på?

Saken är att ja hörde av en kompis att, eftersom jag har XP och kör bärbart så går datorn in i något energispar-mode. Detta gör att youtube och liknande hackar... samma sak hade han varit med om,, men eftersom han har Vista så visste han inte hur man gjorde på XP.

Någon som vet hur man ställer om detta så datorn agerar för bästa prestanda?

Visa signatur

lol

Permalänk
Medlem

energisparläge? visst är det så att det finns energisparläge som exempelvis att hårddisken stängs av efter exempelvis 1/2 timmes inaktivitet men om den behövs så sätts den igång så det är knappast något sådant problem.

Frågan är snarare, har du flash 10 installerat?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Frågan är snarare, har du flash 10 installerat? [/B]

Nej det har ja inte.

Visa signatur

lol

Permalänk
Medlem

Jo nu har ja installerat det, men problemet är kvar... och flashfilmen som går igång när man installerat hackar sönder :((

Visa signatur

lol

Permalänk
Medlem

grafikkorts drivrutimer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rackarungen
grafikkorts drivrutimer?

senaste... ATI Radeon

Visa signatur

lol

Permalänk
Medlem

hmm, testat andra webläsare då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rackarungen
hmm, testat andra webläsare då?

Ja både Firefox och google chrome

Visa signatur

lol

Permalänk
Inaktiv

kolla i kontrollpanelen under strömsparalternativ (osäker på namnet då jag kör engelskt och där heter de power options) att datorn är satt i maximal prestanda när du kör med sladd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zzzandman
kolla i kontrollpanelen under strömsparalternativ (osäker på namnet då jag kör engelskt och där heter de power options) att datorn är satt i maximal prestanda när du kör med sladd.

ja kör XP.. finns det en sådan funktion där med?

Visa signatur

lol

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezziq
ja kör XP.. finns det en sådan funktion där med?

ja kolla i kontrollpanelen efter nåt i stil med strömsparfunktioner, energiiställningar eller nåt liknande. Kör som sagt bara XP/Vista på engelska så jag vet inte vad de heter på svenska.