Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Skrivet av redruM:

Det betakontot jag har tillgång till har körts på tre olika datorer/IP och har inte fått något argt mail eller dylikt.

Smaken är som bakom och folk som gillade KOTOR/Mass Effect kommer älska SWTOR. Om man suktar efter en upplevelse liknande WoW/Rift i Star Wars miljö blir man nog lite besviken. Men som sagt hoppas innerligt på att dom hållit tillbaka på det som (enligt mig) gör ett MMO till ett MMO men är skeptisk...

Trevligt att höra att Kotor-fansen kommer få va dom vill ha, lite tråkigt att MMO-delen är så dålig. Tur att jag är Kotor-Fan

Visa signatur

XBL: Framfart Steam: Flanders_one
Reserverad för alla felstavningar eller grammatiska fel som kan uppstå.

Permalänk
Skrivet av Flandersss:

Trevligt att höra att Kotor-fansen kommer få va dom vill ha, lite tråkigt att MMO-delen är så dålig. Tur att jag är Kotor-Fan

Fantastico! Det räcker nog för att underhålla en tills "MMO-delen" pusslats ihop, isåfall!

Permalänk
Skrivet av Feskmacka:

Fantastico! Det räcker nog för att underhålla en tills "MMO-delen" pusslats ihop, isåfall!

Vi ses in-game Feskmacka! Nu behöver vi bara ett release date...

Visa signatur

XBL: Framfart Steam: Flanders_one
Reserverad för alla felstavningar eller grammatiska fel som kan uppstå.

Permalänk
Medlem

Lär bara säga det att om man vill ha ett spel för att stressa upp sig till max level och endgame så förstör man det enda som är roligt med ToR, dvs resan är målet. Det var många under testets början som stressande och missade allt bra, och sen satt och gnällde. Engagerar man sig i storyn och tar det lugnt kommer man gilla ToR, vill man nå max level efter en vecka och börja raida ska man nog se sig efter nå annat.

Det är inte bara klassuppdragen som är stora och välskrivna, det finns uppdrags kedjor som är väldigt långa och sträcker sig över hela planeten. Ett av dessa tyckte jag var mycket bättre än klass uppdraget och det har jag gillat hela tiden..

Permalänk
Skrivet av Kapten Kattskit:

Det är inte bara klassuppdragen som är stora och välskrivna, det finns uppdrags kedjor som är väldigt långa och sträcker sig över hela planeten. Ett av dessa tyckte jag var mycket bättre än klass uppdraget och det har jag gillat hela tiden..

Låter alltså som att betoningen på storyn gör levlandet riktigt skönt, om man nu uppskattar sådant sedan innan? Hur många grupp-quest fanns det, förresten? Hur var kvaliteten på dessa?
För som jag redan nämnt (Tror jag?) hoppas man ju på att multiplayeraspekten inte försummas... I synnerhet endgame, för ofta känner jag för att bygga stenhårt på en karaktär. Men jag antar att det blir minst 7 extra alts i det här spelet ändå, av uppenbara anledningar, förutsatt att det inte misslyckas och läggs ner
Fast det betvivlar jag om nu EA spenderat så mycket som det ryktas?

Skrivet av Flandersss:

Vi ses in-game Feskmacka! Nu behöver vi bara ett release date...

Holiday Q4 har vi väl fått höra? Kan ju i så fall tänkas vara vid jul... Vilket innebär innan eller under jullovet för skolungdomar. Wunderbar!

Permalänk
Skrivet av Feskmacka:

Låter alltså som att betoningen på storyn gör levlandet riktigt skönt, om man nu uppskattar sådant sedan innan? Hur många grupp-quest fanns det, förresten? Hur var kvaliteten på dessa?
För som jag redan nämnt (Tror jag?) hoppas man ju på att multiplayeraspekten inte försummas... I synnerhet endgame, för ofta känner jag för att bygga stenhårt på en karaktär. Men jag antar att det blir minst 7 extra alts i det här spelet ändå, av uppenbara anledningar, förutsatt att det inte misslyckas och läggs ner
Fast det betvivlar jag om nu EA spenderat så mycket som det ryktas?

Holiday Q4 har vi väl fått höra? Kan ju i så fall tänkas vara vid jul... Vilket innebär innan eller under jullovet för skolungdomar. Wunderbar!

Kan säga att i alla fall jag tyckte att lvla alts verkar bli riktigt segt i swtor, pga att det är exakt samma story för varje ny karaktär förutom den lilla delen klassquests, och även dessa är ju densamma om man levlar upp en ny ac av samma klass. Detta skulle ju inte varit något direkt problem om det inte vore för dialogen, som man antingen lyssnar på en andra gång och försöker liva upp det hela genom nya dialogval som inte spelar någon direkt roll, eller så måste man spacebara sig igenom allt vilket enbart blir ett irritationsmoment. Man kan ju inte heller direkt välja quests/zoner eftesom spelet har ett så linjärt upplägg. Detta kan kanske ändras till release, dock är jag rädd för att så inte kommer bli fallet.

Det lustiga för mig känns som att biowares fokus på story riskerar att göra spelet ointressant för mig, eftersom så många andra mmo-aspekter försummats. Men som skrivits tidigare kommer säkert många singleplayer/rpg fans gilla spelet.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feskmacka:

Holiday Q4 har vi väl fått höra? Kan ju i så fall tänkas vara vid jul... Vilket innebär innan eller under jullovet för skolungdomar. Wunderbar!

Holiday season i USA brukar räknas med start från 25:e Novemeber(thanksgiving) även den dagen(shopping-spree) då black friday kör igång

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Trevligt att veta att de inte kör med galna IP-koll jämnfört med andra (Hej CCP! Hej Valve)

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Med lite god vilja kan man ju hoppas att spelet landar i andra halvan av oktober eller första halvan av november. Baserat på EA's investor call igår så hoppas de att kunna komma med ett datum i (slutet på) september, efter att utökade betatester genomförts. Därefter trodde de att release skulle ske 4-8 veckor senare baserat på branchstandard, men även 4-6 veckor nämndes. Det skulle kunna ge release runt thanksgiving kanske? Eller ännu hellre 11-11-11 Dessutom hoppas man på pre-order access lite tidigare än officiell release.

Källa

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Kan säga att i alla fall jag tyckte att lvla alts verkar bli riktigt segt i swtor, pga att det är exakt samma story för varje ny karaktär förutom den lilla delen klassquests, och även dessa är ju densamma om man levlar upp en ny ac av samma klass. Detta skulle ju inte varit något direkt problem om det inte vore för dialogen, som man antingen lyssnar på en andra gång och försöker liva upp det hela genom nya dialogval som inte spelar någon direkt roll, eller så måste man spacebara sig igenom allt vilket enbart blir ett irritationsmoment. Man kan ju inte heller direkt välja quests/zoner eftesom spelet har ett så linjärt upplägg. Detta kan kanske ändras till release, dock är jag rädd för att så inte kommer bli fallet.

Det lustiga för mig känns som att biowares fokus på story riskerar att göra spelet ointressant för mig, eftersom så många andra mmo-aspekter försummats. Men som skrivits tidigare kommer säkert många singleplayer/rpg fans gilla spelet.

Så storyn är densamma för alla förutom en liten del som är klassbaserat? Jag hade fattat det som om det var 8 helt olika storys, en för varje klass. Så en Jedi och en Trooper har för det mesta samma quests? Låter inte så skoj. De snackade ju om 8x 200h speltid för storyline. Lär ändå köpa det, men lär inte spela så länge jag trott i så fall då raiding å PvP å annat MMOaktikt inte är nått för mig.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Skrivet av RedFLip:

Holiday season i USA brukar räknas med start från 25:e Novemeber(thanksgiving) även den dagen(shopping-spree) då black friday kör igång

Tog inte det i åtanke. Hepp, är isåfall fortfarande en dryg månad från ledighet, som tidigast Haha oh yes.

Skrivet av dagas:

Så storyn är densamma för alla förutom en liten del som är klassbaserat? Jag hade fattat det som om det var 8 helt olika storys, en för varje klass. Så en Jedi och en Trooper har för det mesta samma quests? Låter inte så skoj. De snackade ju om 8x 200h speltid för storyline. Lär ändå köpa det, men lär inte spela så länge jag trott i så fall då raiding å PvP å annat MMOaktikt inte är nått för mig.

Dialogen är ju aldrig densamma för klasserna (Annan VO), och många dialogval är ju säkert olika beroende på ens val av klass. Förresten så finns det väl 'riktiga val' i de längre questkedjorna, som ändrar storyns riktning avsevärt, och dessa kan man ju då köra annorlunda för varje playthrough? Sedan så bör knappt ett enda quest vara de samma för varje faction?
Någon testare som kan bekräfta detta?

Permalänk
Skrivet av Feskmacka:

Dialogen är ju aldrig densamma för klasserna (Annan VO), och många dialogval är ju säkert olika beroende på ens val av klass. Förresten så finns det väl 'riktiga val' i de längre questkedjorna, som ändrar storyns riktning avsevärt, och dessa kan man ju då köra annorlunda för varje playthrough? Sedan så bör knappt ett enda quest vara de samma för varje faction?
Någon testare som kan bekräfta detta?

Det är olika röst på klasserna ja, men dialogen är exakt densamma som jag uppfattade det när jag spelade. Kan inte säga 100% säkert då jag inte detaljanalyserade dialogen och för det mesta hoppade över den, men i alla fall på det två första planeterna kan jag säga att dialogen var densamma.

När det gäller dialogval som ändrar story, så tror jag inte detta fanns. Spelet har ett linjärt upplägg och man går från punkt A till B på ett eller annat sätt, de olika dialogvalen är mest kosmetika. Plus att vad man säger i princip inte spelar någon roll för npcn då den svarar ungefär samma sak. T.ex om man svarar "go f***k yourself" eller "id love to do that" så svarar npcn ändå "ok sweet! ill wait here then" (ok inte exakt så men ungefär, poängen är att vad man väljer att svara påverkar väldigt lite), detta var lite frustrerande.

Det var bland annat detta jag tyckte var lite tråkigt, då jag gärna hade sett att valen man gjorde kunde leda till olika quests/questshubs, kanske baserat på olika npc factions etc. Och att npcn skulle reagera på ett trovärdigt sätt, dvs förolämpar man den så får detta någon form av konsekvener, men inget av detta vad jag såg. Kanske är för mkt begärt då det skulle ta mycket längre tid att utveckla questchains som har detta, men det skulle gjort det så otroligt mycket intressantare.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av RawHead:

Med lite god vilja kan man ju hoppas att spelet landar i andra halvan av oktober eller första halvan av november. Baserat på EA's investor call igår så hoppas de att kunna komma med ett datum i (slutet på) september, efter att utökade betatester genomförts. Därefter trodde de att release skulle ske 4-8 veckor senare baserat på branchstandard, men även 4-6 veckor nämndes. Det skulle kunna ge release runt thanksgiving kanske? Eller ännu hellre 11-11-11 Dessutom hoppas man på pre-order access lite tidigare än officiell release.

Källa

Kom just att tänka på att BW kommer till Dreamhack Winter 2011, det kan ju vara så att release sammanfaller med Dreamhack... Då kanske det kan vara idé att släpa sig dit även om man är lite gammal för det nu.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Skrivet av gammarayburst:

Kanske är för mkt begärt då det skulle ta mycket längre tid att utveckla questchains som har detta, men det skulle gjort det så otroligt mycket intressantare.

Håller verkligen med, och blir nu lite fundersam - BW har ju 'choice' som en av sina främsta säljpunkter, samt att valen i fråga har engagerande påföljder. Är detta överdrivet i så fall, om det nu är så linjärt?
Synd.

Permalänk
Skrivet av Feskmacka:

Håller verkligen med, och blir nu lite fundersam - BW har ju 'choice' som en av sina främsta säljpunkter, samt att valen i fråga har engagerande påföljder. Är detta överdrivet i så fall, om det nu är så linjärt?
Synd.

Jo enligt mig är det överdrivet om de har framhävt choice som centralt i spelet, för i min uppfattning var det mest kosmetika som sagt. Visst man kunde välja hur vissa quests slutar på så sätt att man kunde välja att antingen skona eller döda någon, men det blir inga följder av detta questmässigt eller på något annat sätt.

Men låt dig inte slås ner av min negativitet kring spelet, för det jag kan säga säkert är att om man gillar swtor eller inte är väääääldigt subjektivt, och vissa kommer älska det, kanske du också gör det

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Skrivet av gammarayburst:

Men låt dig inte slås ner av min negativitet kring spelet, för det jag kan säga säkert är att om man gillar swtor eller inte är väääääldigt subjektivt, och vissa kommer älska det, kanske du också gör det

Kanske under en tid, men man vill ju att det ska vara länge i ett MMO. Äsch då, man får vänta och se Tills dess får jag försöka fixa min förbokning med Webhallen... Har än inte fått min nyckel pga en massa krux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Jo enligt mig är det överdrivet om de har framhävt choice som centralt i spelet, för i min uppfattning var det mest kosmetika som sagt. Visst man kunde välja hur vissa quests slutar på så sätt att man kunde välja att antingen skona eller döda någon, men det blir inga följder av detta questmässigt eller på något annat sätt.

Sa de inte på en intervju för 1-2 dagar sedan att om man väljer att döda en person så kommer denna personen inte tillbaka i ens egen story senare, och vice versa om man väljer att NPCn får leva? Exemplet var någon Sith man kunde duellera, vann man så sa han att man fick ta hans liv, sa man nej och att han alltid är välkommen på "light side" så blir han Jedi och man får träffa han som Jedi senare i spelet.
Det var det jag uppfattade det som.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Sa de inte på en intervju för 1-2 dagar sedan att om man väljer att döda en person så kommer denna personen inte tillbaka i ens egen story senare, och vice versa om man väljer att NPCn får leva? Exemplet var någon Sith man kunde duellera, vann man så sa han att man fick ta hans liv, sa man nej och att han alltid är välkommen på "light side" så blir han Jedi och man får träffa han som Jedi senare i spelet.
Det var det jag uppfattade det som.

Jo, ens val påverkar storyn. Men sen hur stor påverkan på världen den har är mindre känt.
T ex så kan den personen inte ha några större roller i framtiden, då det kommer krocka med dom som valt att döda honom.

Är ju omöjligt att låta spelares val göra stora påverkningar på världen i ett mmo såvida inte varje spelare får helt personliga quester med unika NPC:er. Men storleken på ett sådant spel vore galet.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Sa de inte på en intervju för 1-2 dagar sedan att om man väljer att döda en person så kommer denna personen inte tillbaka i ens egen story senare, och vice versa om man väljer att NPCn får leva? Exemplet var någon Sith man kunde duellera, vann man så sa han att man fick ta hans liv, sa man nej och att han alltid är välkommen på "light side" så blir han Jedi och man får träffa han som Jedi senare i spelet.
Det var det jag uppfattade det som.

Just sånt där ogillar jag i MMO. Det bryter helt mot konceptet att ha en stor värld som delas av alla spelare/invånare. Istället får alla sin lilla bubbla att leva i och alla ser inte samma sak trots att man befinner sig på samma plats...

Detta var för mig en delvis förstörande faktor med Cataclysm till WoW, för där är de nya zonerna just så att två spelare kan vistas på samma plats men ser olika saker och i vissa fall inte ens ser varandra! Det känns mer solorpg än mmorpg då...

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Skrivet av davaa:

Sa de inte på en intervju för 1-2 dagar sedan att om man väljer att döda en person så kommer denna personen inte tillbaka i ens egen story senare, och vice versa om man väljer att NPCn får leva? Exemplet var någon Sith man kunde duellera, vann man så sa han att man fick ta hans liv, sa man nej och att han alltid är välkommen på "light side" så blir han Jedi och man får träffa han som Jedi senare i spelet.
Det var det jag uppfattade det som.

Kan hända att sådant finns, men det var inget jag märkte under tiden jag spelade... körde väl 4 planeter upp till lvl 30 (som empire). Men det finns säkert, på det hela taget verkade levlandet dock väldigt linjärt. Men detta är nog subjektivt, vad den ena anser vara linjärt kanske någon annan tycker känns fritt

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Kan hända att sådant finns, men det var inget jag märkte under tiden jag spelade... körde väl 4 planeter upp till lvl 30. Men det finns säkert, på det hela taget verkade levlandet dock väldigt linjärt. Men detta är nog subjektivt, vad den ena anser vara linjärt kanske någon annan tycker känns fritt

Detta tycker kan i mitt personliga tycke avgöras med en enkel fråga:
Kan man välja att hoppa över en (tråkig) quest och ändå kunna köra vidare med andra quests inom samma zon utan att man spelmässigt "fastnar"?

Är svaret ja = fritt.
Svar nej = linjärt.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Så storyn är densamma för alla förutom en liten del som är klassbaserat? Jag hade fattat det som om det var 8 helt olika storys, en för varje klass. Så en Jedi och en Trooper har för det mesta samma quests? Låter inte så skoj. De snackade ju om 8x 200h speltid för storyline. Lär ändå köpa det, men lär inte spela så länge jag trott i så fall då raiding å PvP å annat MMOaktikt inte är nått för mig.

Precis som du så hade jag fattat det som om varje karaktärstyp har olika storyn, det intrycket får då iaf jag när jag läser:

Citat:

That's not to say that there has been anything but consistent effort from the team behind the game. SWTOR's story, which takes place 3,500 years before Star Wars IV: A New Hope, has been in development at least since 2006. According to Daniel Erickson, SWTOR's lead writer, the writing team has generated 16 novels' worth of written content for the game, one for each class specialization.

http://arstechnica.com/gaming/reviews/2011/04/together-we-work-alone-two-days-with-star-wars-the-old-republic.ars

Det sägs väi inte rent ut att det är så, men det är lätt att missta sig då, som jag tydligen gjort.

Andra intressanta länkar:
http://arstechnica.com/gaming/news/2011/05/stopped-they-must-be-battlegrounds-in-star-wars-the-old-republic.ars
http://arstechnica.com/gaming/reviews/2011/04/together-we-work-alone-two-days-with-star-wars-the-old-republic.ars/2
http://arstechnica.com/gaming/news/2011/06/the-old-republic-interview.ars

Permalänk
Medlem

Då var 30 dagars testet över *snyft* Nu måste man vänta ända tills Spetember innan man får spela det igen, förhoppningsvis med en nya build då.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Skrivet av Gambit_2K:

Då var 30 dagars testet över *snyft* Nu måste man vänta ända tills Spetember innan man får spela det igen, förhoppningsvis med en nya build då.

Får man fråga hur spelet kändes?

Visa signatur

Ljud: Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 880 600Ω Manufaktur |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Machine leg:

Får man fråga hur spelet kändes?

Som jag nämnt tidigare så var den här builden så basic att det är svårt att avgöra. Inte ens standardgrejerna funkade. Jag skulle nog anse det vi fått spela vara en väldigt tidig Alpha build, man får helt fel intryck av spelet.

De har inte gjort något som inte går att fixa men de har gigantiskt mycket att göra känns det som.

Det som de flesta oroar sig för är att bioware pratar väldigt lite om spelet trots att det är release om ~4 månader. Alla frågor som ställts av journalister så får de bara svaret att det kommer släppas info inom kommande månader. Men nu är det ju så att den infon måste komma att vara i form av en gigantisk bomb då det finns så väldigt många frågetecken om precis allting.

Men för mig gjorde storyn, och VO upp för alla brister spelet hade.

Kom gärna med exakta frågor om du vill veta något mer specifikt.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Skrivet av Gambit_2K:

Som jag nämnt tidigare så var den här builden så basic att det är svårt att avgöra. Inte ens standardgrejerna funkade. Jag skulle nog anse det vi fått spela vara en väldigt tidig Alpha build, man får helt fel intryck av spelet.

De har inte gjort något som inte går att fixa men de har gigantiskt mycket att göra känns det som.

Det som de flesta oroar sig för är att bioware pratar väldigt lite om spelet trots att det är release om ~4 månader. Alla frågor som ställts av journalister så får de bara svaret att det kommer släppas info inom kommande månader. Men nu är det ju så att den infon måste komma att vara i form av en gigantisk bomb då det finns så väldigt många frågetecken om precis allting.

Men för mig gjorde storyn, och VO upp för alla brister spelet hade.

Kom gärna med exakta frågor om du vill veta något mer specifikt.

Tack för infon! Så standardgrejer är typ combat och världarnas design?
Jag är en Mass Effect samt Dragon Age(1) och Kotor fan. Är detta spelet för mig?

Visa signatur

Ljud: Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 880 600Ω Manufaktur |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Machine leg:

Tack för infon! Så standardgrejer är typ combat och världarnas design?
Jag är en Mass Effect samt Dragon Age(1) och Kotor fan. Är detta spelet för mig?

Standardgrejer är att typ inte ramla ned genom marken helt plötsligt, musik och voiceover som fungerar, att din companion inte fastnar eller helt plötsligt inte dör av ngn anledning.

Combat var faktiskt det som funkade bäst i spelet, trots att alla skills inte funkade exakt som de skulle.

Ja absolut om du är DA och KOTOR fan är detta spelet perfekt för dig. Tänk dig KOTOR eller DA fast att kunna spela genom det med kanske 3 av dina kompisar.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Som jag nämnt tidigare så var den här builden så basic att det är svårt att avgöra. Inte ens standardgrejerna funkade. Jag skulle nog anse det vi fått spela vara en väldigt tidig Alpha build, man får helt fel intryck av spelet.

De har inte gjort något som inte går att fixa men de har gigantiskt mycket att göra känns det som.

Det som de flesta oroar sig för är att bioware pratar väldigt lite om spelet trots att det är release om ~4 månader. Alla frågor som ställts av journalister så får de bara svaret att det kommer släppas info inom kommande månader. Men nu är det ju så att den infon måste komma att vara i form av en gigantisk bomb då det finns så väldigt många frågetecken om precis allting.

Men för mig gjorde storyn, och VO upp för alla brister spelet hade.

Kom gärna med exakta frågor om du vill veta något mer specifikt.

Om du bortser från buildens begränsningar och eventuella buggar, hur funkar det att pausa med storyn och bara glida runt och göra annat? Dvs slå ner random mobs, socialisera, PvP, exploration mm?

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av RawHead:

Om du bortser från buildens begränsningar och eventuella buggar, hur funkar det att pausa med storyn och bara glida runt och göra annat? Dvs slå ner random mobs, socialisera, PvP, exploration mm?

Socialisera fanns det inget av, då allt var shardat och det var ungefär 100 spelare i varje shard. Hela planeter var en shard. Men det saknades nån slags socialhub eller liknande där man kunde samlas och träffa folk. Fanns liksom ingen anledning att göra det även om det hade varit 1000 pers i varje shard. Alla cantinas var helt tomma och bioware gav oss ingen anledning att besöka en annat än att man var tvungen att gå ditt för att kunna prata med sin companion för att utveckla storyn men honom/henne.

Exploration gav det inget att försöka sig på då jag upplever kartorna som ganska små, man kände i stortsett hela tiden som man var instängd i en låda. Och det fanns inget att upptäcka heller.

PVP i warzones var rätt kul men inget nytt alls. Och PVP i världen stötte jag på en gång endast, och igen eftersom det var shardat så fanns det ju inte mycket folk nånstans.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Skrivet av Gambit_2K:

Socialisera fanns det inget av, då allt var shardat och det var ungefär 100 spelare i varje shard. Hela planeter var en shard. Men det saknades nån slags socialhub eller liknande där man kunde samlas och träffa folk. Fanns liksom ingen anledning att göra det även om det hade varit 1000 pers i varje shard. Alla cantinas var helt tomma och bioware gav oss ingen anledning att besöka en annat än att man var tvungen att gå ditt för att kunna prata med sin companion för att utveckla storyn men honom/henne.

Exploration gav det inget att försöka sig på då jag upplever kartorna som ganska små, man kände i stortsett hela tiden som man var instängd i en låda. Och det fanns inget att upptäcka heller.

PVP i warzones var rätt kul men inget nytt alls. Och PVP i världen stötte jag på en gång endast, och igen eftersom det var shardat så fanns det ju inte mycket folk nånstans.

Det låter inget vidare. Består de intrycken till release, kan jag inte se hur SWTOR skall kunna leva upp till sin hype.