Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Låter som de förbättrat en del miljömässigt. När jag körde i somras kändes zonerna väldigt sterila och icke levande, plus att det var för mycket mobs som hindrade möjligheten att bara gå runt och flanera lite i skogen. Att ständigt bli attackerad och forcerad till combat så fort man vek av från "huvudleden" var lite drygt.

Men jag har skrivit in en nyckel nu på swtor så jag hoppas på att komma med i helgbeta! Ska bli kul att se själv vad som hänt med spelet senaste ~halvåret.

Förvänta dig inte FÖR mycket, det är trots allt ett stresstest för att testa deras servrar (har jag hört i alla fall). Inte säkert att all ny content finns i spelet, men gissar nog på att de har det mesta i.o.m. att de har skickat ut hundratusentals betanycklar, de vill nog visa upp hur långt de har kommit för alla. ^^

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Ja, det är väl sant. Sedan finns det ju så klart testare som jobbar på Bioware och som testar internt. Men för allmänheten så är det dessa två typer av testare, vad jag vet.

Nej alltså jag tänkte på min polare. Han fick invitte i fredags om att han ska vara med på en weekendbeta över helgen, men han kan än idag fortfarande köra. Jag loggade in igår på hans konto och testade att köra en trooper till level 10. Medan mina andra kompisar som fick exakt samma betainvite förra fredagen inte kunnat köra sedan söndag natt.

Så jag undrara bara vad som gör att vissa får köra en vecka medan andra får köra en weekend bara, Alla undrara det i själva spelet också har jag märkt.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Nej alltså jag tänkte på min polare. Han fick invitte i fredags om att han ska vara med på en weekendbeta över helgen, men han kan än idag fortfarande köra. Jag loggade in igår på hans konto och testade att köra en trooper till level 10. Medan mina andra kompisar som fick exakt samma betainvite förra fredagen inte kunnat köra sedan söndag natt.

Så jag undrara bara vad som gör att vissa får köra en vecka medan andra får köra en weekend bara, Alla undrara det i själva spelet också har jag märkt.

De som "bara" får köra en helg är p.g.a. stresstest. Bioware testar sina servrar och bjuder in folk för att hjälpa till. De som betatestar under en längre tid är där för att rapportera buggar etc.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Skrivet av gammarayburst:

Låter som de förbättrat en del miljömässigt. När jag körde i somras kändes zonerna väldigt sterila och icke levande, plus att det var för mycket mobs som hindrade möjligheten att bara gå runt och flanera lite i skogen. Att ständigt bli attackerad och forcerad till combat så fort man vek av från "huvudleden" var lite drygt.

Men jag har skrivit in en nyckel nu på swtor så jag hoppas på att komma med i helgbeta! Ska bli kul att se själv vad som hänt med spelet senaste ~halvåret.

Tydligen kommer de olika planeterna skilja sig rejält vad gäller "mob" täthet. Att det är ganska tätt i starterzonerna är en förutsättning för att premiären ska funka (tro mig, spelade både Aion och rift både i beta och pre-launch). Kommer man sen till tex Tattoine så kommer det nog vara glesare. Över huvud taget så skiljer sig tydligen planeterna sig mer från varandra än vad "zoner" bruka skilja sig ifrån i andra mmo. Det är bra... börjar bli trött på att när man äntligen kommer till ett nytt ställe så är det ändå i grunden identiskt.

Laddar just nu ner den "nya" lienten på 20GB... så snart kan betan fortsätta.... hade riktigt trevligt i går med min smuggler.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Läste nyss patchnotes till 20 GB patchen och det är massor av godsaker från nya skills, 2 nya flashpoints osv. Spännande!

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Skrivet av Gambit_2K:

Läste nyss patchnotes till 20 GB patchen och det är massor av godsaker från nya skills, 2 nya flashpoints osv. Spännande!

Wut! Not yet aviable, står det när jag vill läsa notsen... och det patchar så låååångsamt 1,2MB bara

Nu vet jag varför...
Hi all,
Sometimes while patching, the patcher download speed may slow down to a very low number. At this point it may seem like the download has stalled or you may see an error like 'Unable to retrieve patch data..."
When this occurs, it's best to just let the patcher wait. It will pick up speed again. You can close the patcher and restart without losing your place, but it is not recommended.
Thank you for your patience!

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Jag kan inte se någon Download-knapp när jag loggar in på www.swtor.com/tester, varför?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Skrivet av wixia:

Jag kan inte se någon Download-knapp när jag loggar in på www.swtor.com/tester, varför?

Om du bara hade nyckel för helgens stresstest så är det så läste jag på officiella forumet.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Om du bara hade nyckel för helgens stresstest så är det så läste jag på officiella forumet.

Fick ett sånt betamail. Kan jag på något sätt prova nu i helgen som kommer?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Skrivet av Främling:

Tydligen kommer de olika planeterna skilja sig rejält vad gäller "mob" täthet. Att det är ganska tätt i starterzonerna är en förutsättning för att premiären ska funka (tro mig, spelade både Aion och rift både i beta och pre-launch). Kommer man sen till tex Tattoine så kommer det nog vara glesare. Över huvud taget så skiljer sig tydligen planeterna sig mer från varandra än vad "zoner" bruka skilja sig ifrån i andra mmo. Det är bra... börjar bli trött på att när man äntligen kommer till ett nytt ställe så är det ändå i grunden identiskt.

Laddar just nu ner den "nya" lienten på 20GB... så snart kan betan fortsätta.... hade riktigt trevligt i går med min smuggler.

Jo det skiljer väl en del mellan planeter, det gjorde det även när jag körde sommarbetan. Men, att det är många mobs som är relaterade till quests har jag inget emot, och när man väl kommer till de områdena förväntar man sig ju dessutom combat. Men det jag syftade på var att det var för mycket av "utfyllnads"-mobs i övriga områden, som inte hade med quests utan bara var där. När samtliga dessa var hostile och aggrade hela tiden när man skulle strosa igenom ett skogsparti mellan huvudvägarna, blev det lite störande i längden. De har ju jobbat aktivt för att inte ha "mindless grind" i swtor och detta ständiga aggrande såfort man inte följde huvudstigen var ju inget annat än just det (enligt mig i alla fall).

Men det blev även bättre i den builden, på planet 3, 4 och 5 var det inte lika mycket av detta. Dock var det annat som störde mig vid det laget, bl.a att jag började tröttna på den sterila icke öppna världen, och även upplevde questandet som rätt repetitivt. Men, detta var ju en build som vad jag hörde var gammal även då (i juni), så jag är spänd att se utvecklingen! Kommer jag in i helgbetan som kommer (inte fått något mail om det än trots att jag skrev in nyckel häromdan), kanske vi swecare kan lira lite tillsammans! Party play höjde ju kraftigt kvaliten på spelupplevelsen när man questade

EDIT: Kan tillägga att det jag verkligen diggade i swtor var Warzones, åtminstone Alderaan! Även om det i grunden var en arathi basin variant kändes den väldigt fräsch och engagerande, jösses vad kul det var att äga sönder republic gång på gång! Empire dominerade verkligen där

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

http://torwars.com/2011/11/17/european-swtor-fan-summit-qa-si...

Nu kan man sitta ner samt ändra musik på jukeboxes i cantinas.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raikiri:

http://torwars.com/2011/11/17/european-swtor-fan-summit-qa-si...

Nu kan man sitta ner samt ändra musik på jukeboxes i cantinas.

Man tackar för länken!

Ska det komma guildskepp vid ett senare tillfälle?!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Man tackar för länken!

Ska det komma guildskepp vid ett senare tillfälle?!

Bioware har tydligen det på sin "to-do list".

Som jag förstått det så är det en instancerad yta vart man kan hänga som guild.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raikiri:

Bioware har tydligen det på sin "to-do list".

Som jag förstått det så är det en instancerad yta vart man kan hänga som guild.

Bra, då missförstod jag inte. Tycker det låter väldigt trevligt. ^^

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

nån som har kolla på vid vilken lvl man kan börja köra instanser ?
för jag gissat att dom borde väl ha instanser/operations även för låg lvlade.
anledningen av att jag frågar är för att jag och 4 polare till tänkte sätta oss ner i mellandagarna och lira lite tillsammans. och när man är 5st så är det ju alltid roligare med instanser än att bara questa tillsammans.

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk
Medlem

Ett party är väl limiterat till 4 pers?

Visa signatur

| Moderkort: Asus Maximus VIII Gene | CPU: Intel I7 6700k | Ramminne: Corsair 16GB | Grafikkort: XFX NANO 4Gb HBM | PSU: EVGA SUPERNOVA P2 850W | Chassi: Phanteks Evolv | Skärm: ASUS MG279Q

Permalänk
Medlem

Impuls köpte spelet idag, längesen jag lirade mmorpg och hoppas detta håller en hög nivå!

Visa signatur

MSI P67A-C45, 2600k @ 4.7ghz + Corsair H50, Corsair 8GB XMS3 ddr3 1600mhz, Chieftec 1000W, MSI 480 @ 845/2000, WD black 1TB + 3st WD green 2TB, Fractal Design R3 XL. Benq G2420HD
-----------------------------------------------------------------------------------
Lenny

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkuM:

nån som har kolla på vid vilken lvl man kan börja köra instanser ?
för jag gissat att dom borde väl ha instanser/operations även för låg lvlade.
anledningen av att jag frågar är för att jag och 4 polare till tänkte sätta oss ner i mellandagarna och lira lite tillsammans. och när man är 5st så är det ju alltid roligare med instanser än att bara questa tillsammans.

Om jag minns rätt är det direkt från när du lämnar din startplanet så runt level 10 finns den första flashpointen. Och jag tror som ovan talare nämner så är max partyzize är 4 personer och det inkluderar companions.

Gillar förändringarna som kom i patchen men det känns som lika många grejer gick sönder som fixades. Men uppdaterigen av alla armour och robes behövdes verkligen. Dock har Inquisitor bara blivit sämre och sämre som ranged (sorc först och främst då) för varje build som kommit.

Nån som känt att inquisitor varit overpowered förut? Jag kände aldrig det.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Japp, 4 pers grupper var det i betan.

Permalänk
Medlem

Besök för att få betanyckel: http://www.gamer.no/artikler/99947/fa-tidlig-tilgang-pa-star-wars-the-old-republic/

Det tar 10sekunder att få en nyckel. Man kan få 3st max per IP.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem

Fan jag kan fortfarande inte ladda ner klienten. Börjar undra om min invite är för nästa helg?
Är ju så jäkla taggat på att testa!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design S2 Blackout Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Elite Processor: Ryzen 7 3800X Grafikkort: Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse Minnen: Corsair 3600Mhz 16GB. SSD: Corsair Force MP600 500GB Lagringsenhet:Samsung Evo 500GB

Permalänk
Skrivet av emsee78:

Fan jag kan fortfarande inte ladda ner klienten. Börjar undra om min invite är för nästa helg?
Är ju så jäkla taggat på att testa!

Har du fått ett svar från swtor.com som bekräftar att du är med? Annars är det helt säkert för nästa helg din nyckel gäller, då de ska svara 7-10 dagar innan betaperioden man får delta i är.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Har du fått ett svar från swtor.com som bekräftar att du är med? Annars är det helt säkert för nästa helg din nyckel gäller, då de ska svara 7-10 dagar innan betaperioden man får delta i är.

Ja, jag fick från swtor.com den 11/11.

Greetings emsee,

Your account has been selected to participate in an upcoming Star Wars™: The Old Republic™ Beta Weekend Test. osv osv..

Edit: Äh, läser man lite på swtor.com forum så står det ju later this month och lite svar om att det är den 25:e. Men jävlar va tidiga de var ut med inviten.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design S2 Blackout Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Elite Processor: Ryzen 7 3800X Grafikkort: Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse Minnen: Corsair 3600Mhz 16GB. SSD: Corsair Force MP600 500GB Lagringsenhet:Samsung Evo 500GB

Permalänk
Skrivet av emsee78:

Ja, jag fick från swtor.com den 11/11.

Greetings emsee,

Your account has been selected to participate in an upcoming Star Wars™: The Old Republic™ Beta Weekend Test. osv osv..

Edit: Äh, läser man lite på swtor.com forum så står det ju later this month och lite svar om att det är den 25:e. Men jävlar va tidiga de var ut med inviten.

Ah så du har fått beta access via din registrering på deras sida, jo då får man ju ett mail direkt när man blivit utvald. Jag trodde du reggat en nyckel via extern sida

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av emsee78:

Ja, jag fick från swtor.com den 11/11.

Greetings emsee,

Your account has been selected to participate in an upcoming Star Wars™: The Old Republic™ Beta Weekend Test. osv osv..

Edit: Äh, läser man lite på swtor.com forum så står det ju later this month och lite svar om att det är den 25:e. Men jävlar va tidiga de var ut med inviten.

Det mailet fick jag också. Har även fått höra att det är den 25 som gäller... som du sa

Och att vi kommer få mer info när det börjar närma sig

Permalänk
Medlem

Tänkte bara kolla här med er. Det står "BETA Testing Code (Event 1)" när jag reggat nyckeln, är detta rätt eller har jag fått en dålig nyckel?

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ringu:

Det mailet fick jag också. Har även fått höra att det är den 25 som gäller... som du sa

Och att vi kommer få mer info när det börjar närma sig

Om ni har fått ett mail 11-11-11 så är de nästa helg som gäller. ( 25 eller nått ) 25-27 tror jag. ( Säker på att de är de som gäller )
Och vi / ni kommer få mail någon gång under nästa vecka, antagligen runt ons - fredag. Lycka till

Permalänk
Skrivet av ashashiva:

Tänkte bara kolla här med er. Det står "BETA Testing Code (Event 1)" när jag reggat nyckeln, är detta rätt eller har jag fått en dålig nyckel?

Det står samma sak på mitt konto och det är nog helt i sin ordning, hade nyckeln inte varit okej hade den inte accepterats. Det jag väntar på är ett mail om datum och nedladdning av klient, men det kommer nog snart

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Skrivet av Främling:

Kommer man sen till tex Tattoine så kommer det nog vara glesare. Över huvud taget så skiljer sig tydligen planeterna sig mer från varandra än vad "zoner" bruka skilja sig ifrån i andra mmo.

Läste ett citat angående storleken på planeterna från utvecklarna på Bioware, där de bla nämner att Tattoine är 7-8 gånger större en normal stor zon i wow. Det borgar ju för lite andningsrum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Läste ett citat angående storleken på planeterna från utvecklarna på Bioware, där de bla nämner att Tattoine är 7-8 gånger större en normal stor zon i wow. Det borgar ju för lite andningsrum.

Dock är det väldigt stor variation på storlekarna, Tatooine hör till den större tror jag

*Tatooine

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken