Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem

Hej. jag har förväntansfullt läst om detta spel ett tag nu och har fått besked om att få delta i en framtida betaweekend. Vet någon här hur mycekt man kan förvänta sig få spela under dessa "stress-tests"? Nån som varit med på en förut? Bruakr det vara mycket downtime och lagg o dylikt?
Mvh Gustav

Permalänk
Skrivet av Främling:

Såg på officiella forumet frågor till en som lirat ett år nu (alfatestare eller nått), han säger att egentligen ingen klass är bäst som healer. Det är nog mest en fråga om utstrålning som du säger. Finns healer talent builds för alla klasser som jag förstår.
Imperial Agent Operative (underar på att köra det om jag väljer empire) har tex medic build.

talent calculator för alla klassser: http://db.darthhater.com/skill_calc/jedi_knight/guardian/

Jepp alla utom force users kan heala tror jag. Körde själv bl.a operative och mercenary med healing specs på båda i somras, jag upplevde dem som väldigt likvärdiga (snudd på mirrored i tidigare levlar). Fast att heala var lite hektiskt, eller kanske bättre att säga obalanserat. Antingen var det lugna gatan och man hade fullt med energy/vent (motsvarande mana), eller så vart damagen lite för hög och man låg nära noll hela tiden och hade lite svårt att hålla uppe folks hp. Kort sagt så var inte regen balanserad, den var liksom bara rätt när det var en viss dmg och gick den över så gick man slut. Ens förmåga att spamheala när det behövdes var inte särskilt bra. Det ska bli kul att se om detta är något de har jobbat på fram tills nu

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

---
OnT: Behöver man Origin för att spela?

Ja man behöver origin account utöver swtor account.
http://www.swtor.com/info/faq#170974

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greed:

Vilka mer är det som sitter med SWTOR full beta? Ingen weekend beta då utan full beta.

Jag gör det men jag spelar det inte och sitter med en beställning på CE som kommer att damma i bokhyllan

Visa signatur

BARTON 2500+@3200+ | EP-8RDA+ | TwinMOS 2*512 Dual DDR | Radeon 9800 Pro | WD 120 8mb | Zalman 300A-APF

Detta är min gravsten sen 2004 :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

OnT: Behöver man Origin för att spela?

Skrivet av Sepium:

Ja man behöver origin account utöver swtor account.
http://www.swtor.com/info/faq#170974

Värt att tilllägga är att man inte behöver installera Origin-klienten.
http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=574007

Visa signatur

Min dator: Intel i7 2600K@4.5GHz // 8GB RAM // GTX 780 | Frugans: Intel i7-6700K // 16GB RAM // GTX 1080

Permalänk
Skrivet av Gustafv:

Hej. jag har förväntansfullt läst om detta spel ett tag nu och har fått besked om att få delta i en framtida betaweekend. Vet någon här hur mycekt man kan förvänta sig få spela under dessa "stress-tests"? Nån som varit med på en förut? Bruakr det vara mycket downtime och lagg o dylikt?
Mvh Gustav

Förra stresstesten gick förvånansvärt smidigt. Emellanåt togs vissa servrar ner för kortare maintainance. då kunde man helt enkelt skapa en char på en annan server.
Misstänker att nästa stresstest flyter ännu bättre. Ett antal servrar är uppe hela tiden där bla jag spelar varje dag så det betatestas för fullt dygnet runt.
Det dyker titt som tätt undersökningar om sin spelupplevelse som man får svara på och vid utloggning får man frågor om lagg och annat. Varje liten bugg man hittar raporteras dessutom. Allt detta borde medföra att den build som kommer att användas under nästa stresstest är väldigt lik den som kommer vid premiären den 15e december.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustafv:

Hej. jag har förväntansfullt läst om detta spel ett tag nu och har fått besked om att få delta i en framtida betaweekend. Vet någon här hur mycekt man kan förvänta sig få spela under dessa "stress-tests"? Nån som varit med på en förut? Bruakr det vara mycket downtime och lagg o dylikt?
Mvh Gustav

Var med i beta testet 12-13 nov.
1. Det fanns enbart US servers uppe då så att jag hade alltid 100-200 ms men det var även ganska brutalt lag på server sidan, PvPn blev definitivt lidande.
2. Första timman eller kanske till och med blev två timmar gick inte att logga in.
3. De tog ned alla realms i en och en halv timma under min speltid (som var typ 10 timmar per dag om inte mer).
4. Alla realms var fulla/nästan fulla US prime-time, tror jag hade lite tur men behövde stå i kö en gång, en kö på 3 stycken, så var inte farligt den betan weekend'en.

Själva grejen tror jag är att alla (som har signat för beta testing) kommer in i denna betan, så vi får se.

Permalänk
Medlem

Helvete vad skoj det var..! Kommer bli ett givet köp i december! Mycket underhållande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Till de som har problem med att logga in:

Har själv haft problem med att logga in trots att jag har återställt lösenord. Hittade lösningen, när man gör ett nytt lösenord kan man bara använda 16 tecken, men när man sedan ska logga in så kan man skriva in fler. Så jag skrev fler än 16 tecken (trodde jag) vid nytt lösenord sen försökte jag logga in, och självklart fungerade inte det. Man kan nu ladda ner klienten till stresstestet den kommande helgen via http://www.swtor.com/tester

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Earthchill:

Värt att tilllägga är att man inte behöver installera Origin-klienten.
http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=574007

Skönt, var min största rädsla med SW:ToR, att man tvingats ha det skräpet.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

20 gig? tog 1 sekund? download mappen är 39mb typ. Hur installerar man det?

Permalänk
Skrivet av Muss3:

20 gig? tog 1 sekund? download mappen är 39mb typ. Hur installerar man det?

Är det inte nån typ av installer i mappen som man ska köra igång för att starta nerladdningen ?

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgeous-George:

Är det inte nån typ av installer i mappen som man ska köra igång för att starta nerladdningen ?

Bara en launcher, och där kan jag inte logga in.

Permalänk
Medlem

Undrar lite om HC guilds, hur vet ni så mycket om dem och vart finns dem? antar att de är gamla WoW guilds som har member som går vidare eller kör vidare eller finns det något slags forum folk kollar på? letade igår men hittade bara enskilda guilds...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

Undrar lite om HC guilds, hur vet ni så mycket om dem och vart finns dem? antar att de är gamla WoW guilds som har member som går vidare eller kör vidare eller finns det något slags forum folk kollar på? letade igår men hittade bara enskilda guilds...

Kollade du igneom SWTORs Guild Hall forum?

Borde ju vara bästa stället att leta efter guilds.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raikiri:

Kollade du igneom SWTORs Guild Hall forum?

Borde ju vara bästa stället att leta efter guilds.

Helvete, det var så lätt... aldrig tryckt mig vidare än "General", förlåt för att jag tog upp plats haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muss3:

Bara en launcher, och där kan jag inte logga in.

Man måste logga in för att kunna ladda ned.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sepium:

Man måste logga in för att kunna ladda ned.

mm fick det att funka. det är pga att man har åäö i security question lr andra skit bokstäver som é lr så... så kör rent när ni skriver in security questions

Permalänk

Denna helgs, likt den föregående, beta är ju helt och fullt ett stresstest och alltså blir lätt fullt snabbt. Dock kommer kanske denna kännas aningen bättre då det är på europeiska servrar och inte amerikanska.

Spelar för tillfället den "fulla" betan på en amerikansk PvP server, men gör nog sällskap på en europeisk i helgen. Syns då

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muss3:

Bara en launcher, och där kan jag inte logga in.

När du loggar in i Launchern så börjar den att ladda ner hela klienten (20-30 GB). Jag gissar att de släpper på folk då och då efter varandra under några dagar istället för att alla ska få tillgång att ladda ner klienten samtidigt för att inte belasta deras servrar lika mycket.

Så om du provar att logga in lite då och då under de kommande dagarna så gissar jag att du till slut kommer kunna logga in och ladda ner klienten.

Edit: Såg att du fick det att fungera.

Permalänk
Inaktiv

nice har börja ladda nu går i 5mb/s borde inte ta så lång tid, vill att det ska vara nästa helg nu så man får köra. har kollat på live strem hela helgen ser kul ut det enda som jag inte gillar är att det ser stelt ut när man springer. pvp ser skit kul ut

Permalänk

Jepp ska bli spännande att se hur spelet artat sig Någon som har lust att prova lite party play sen när det kommer igång på fredag?

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

fan verkar inte kunna spela mera.. Betyder det att jag bara hade en helg beta ?:(
Edit: Jo så va det.. perkele!

Permalänk
Avstängd

Hur får ni ned klienten? Fick ju invite för helgen men inte fan har man fått någon länk till nedladdning eller så.

Och bra att sidan fungerar, kan inte logga in för att de bytt policy.. och policy sidan kommer man inte fram till, good job bioware.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Skrivet av schitzo:

Hur får ni ned klienten? Fick ju invite för helgen men inte fan har man fått någon länk till nedladdning eller så.

Och bra att sidan fungerar, kan inte logga in för att de bytt policy.. och policy sidan kommer man inte fram till, good job bioware.

Du ska requesta ett nytt password, står i mailet du ska ha fått.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EvilPuppy:

Du ska requesta ett nytt password, står i mailet du ska ha fått.

Bytte lösenord när jag fick det mailet.

Ok man får ju LITE hets... klientfan vill inte köras, och extraherar jag allting manuellt och kör launchern så kraschar den direkt.

Aja nu funkar skiten iaf. Störigt med 3-5 frågor.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Bytte lösenord när jag fick det mailet.

Ok man får ju LITE hets... klientfan vill inte köras, och extraherar jag allting manuellt och kör launchern så kraschar den direkt.

Aja nu funkar skiten iaf. Störigt med 3-5 frågor.

Störigt och störigt, jag är väldigt glad att Bioware sätter säkerheten högt. Frågorna är helt personliga och väljer man rätt frågor så kan de i princip bara svaras utav dig själv. Jag hade inga problem med klienten, det var bara att starta, logga in och ladda ned.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Tar tankat ner allt (18.5gb) loggar in men kommer sedan till en grå Play, och en text som snabbt försvinner: This environment is currently unavailable for play. Please try] sista går ur bild så går inte att läsa.

Är det för att weekend inte är live eller har något cpat sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Tar tankat ner allt (18.5gb) loggar in men kommer sedan till en grå Play, och en text som snabbt försvinner: This environment is currently unavailable for play. Please try] sista går ur bild så går inte att läsa.

Är det för att weekend inte är live eller har något cpat sig?

Weekend är inte live, du får ett separat e-post om när du kan logga in

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Weekend är inte live, du får ett separat e-post om när du kan logga in

Okej som jag misstänkte då, kommer få hoppa in i första vågen med om nu inte Bioware fuckat upp det totalt. (Acceptade game test direkt när jag fick email)

Hoppas nu bara att det går att spela någorlunda innan jag köper det.
Något som jag stör mig mest på är hur idiotiskt UI:et är, stora paneler, löjlig blå kanter, ser ut som 720p res fastän man är på 1080 och avsaknaden av addons.
Så weekend testet är avgörande för mig