tar med sig mat men har ingen plats att äta på jobbet

Permalänk
Medlem

tar med sig mat men har ingen plats att äta på jobbet

tjo...

jo det är så att på mitt jobb har vi ingenstans att äta eftersom vi åker överallt i stan och kan inte åka till huvudkontoret varje dag.

frågan är ni som känner igen er här hur gör ni när ni tar med er mat och inte käka ute? jag vill inte längre spendera mycket pngar på mat och tänker börja ta med mat hemifrån men att hålla maten varm i bilen tills det är lunch är gaska svårt. altinativ mackor men orka äta mackor varje dag?

en micro som kopplas till cigguttag i bilen kanske är smart grejj? man vet aldrig. any ideas?

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

vad jobbar du med?
när jag jobbade som plåtslagare så tog vi ibland med oss mikron i bilen och satte oss och käkade nånstans på arbetsplatsen bara.
Då hade vi iofs tillgång till 220v strömuttag.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

det var ingen dum ide alls! men jag jobbar med el och oftast inne i elrum

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

Om vädret är fint, vilket de varit ett tag nu, gör upp en eld och tillred maten på detta sätt. Sittplatsen blir lämpligen på en sten eller gräsyta.

Permalänk

kanske en strömkonverterare så du får 220 v i bilen? å kan ta med dig en micro

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk
Medlem

Har du inte trakt när du ligger ute? Vi äter lunch på den lokala krogen.

Annars lär det väl finnas nån form av fika rum/kök där du kan micra din låda. Aldrig vart med om det här problemet, och jag har jobbat som rese montör i ett par år

Varav dom senaste åren i skogen, där dom som inte kör lunch restaurang löser det med en micro i bilen.

Jobbat som elektriker och tele/telecom tekniker.

Permalänk
Inaktiv

Re: tar med sig mat men har ingen plats att äta på jobbet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ARICE
tjo...

jo det är så att på mitt jobb har vi ingenstans att äta eftersom vi åker överallt i stan och kan inte åka till huvudkontoret varje dag.

frågan är ni som känner igen er här hur gör ni när ni tar med er mat och inte käka ute? jag vill inte längre spendera mycket pngar på mat och tänker börja ta med mat hemifrån men att hålla maten varm i bilen tills det är lunch är gaska svårt. altinativ mackor men orka äta mackor varje dag?

en micro som kopplas till cigguttag i bilen kanske är smart grejj? man vet aldrig. any ideas?

Det finns Matbacksvärmare att köpa på tools. man har en enkel matback i plåt och stoppar in den och har bilen igång en halvtimme (det tar en hel del kräm att värma en låda) så vips så har du en varm matback i bilen.

Permalänk
Medlem

Jag antar att du får 70 kronor om dagen att köpa mat för? Är det bemanningsföretag eller liknande? Du har rätt till traktamente om du inte har tillgång till mikro eller liknande ställe att värma medhavd mat.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kingenandy
kanske en strömkonverterare så du får 220 v i bilen? å kan ta med dig en micro

Kan kanske funka om den är kraftig nog. En micro drar en hel del.
Mitt bensinagg på 900-1000watt hade problem att driva min micro när jag var på festival.

Permalänk

Finns micro för 12V på jula.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Finns micro för 12V på jula.

Länka gärna eller langa ett artikelnummer. Skulle vara intressant att se antal w på en sån.

Permalänk
Medlem

Bara att vira in en pirog i aluminiumfolie och lägga den på grenröret i bilen å vips så har du varm mat när du blir hungrig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Länka gärna eller langa ett artikelnummer. Skulle vara intressant att se antal w på en sån.

http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp?mainpage=ItemDetai...

Visa signatur

"Penol, the makeup of mobbade makeup artists" - Ritarn, MNK, P3

Permalänk
Medlem
Citat:

660w om man kopplar direkt till batteriet! Inte dåligt. Hade inte förväntat mig det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
660w om man kopplar direkt till batteriet! Inte dåligt. Hade inte förväntat mig det.

Tror det förutsätter att man har bilen igång dock. 55A är rätt maffigt att suga ut även om det bara är under ett par tre minuter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Jag antar att du får 70 kronor om dagen att köpa mat för? Är det bemanningsföretag eller liknande? Du har rätt till traktamente om du inte har tillgång till mikro eller liknande ställe att värma medhavd mat.

Come again? Jag äter ALLTID ute pga. just saknaden av att kunna värma mat.

Permalänk
Medlem
Citat:

jag jobbar hos bemmaning firma. det stämmer det du säger att firman är skyldiga att fixa lokal för att äta och det gör de men inte nära jobbet, vi åker på olika adresser varje dag och vi får inte gratis lunch kopungar.

den där 12 kylbox + 12v micro är den fan den bästa iden hittils. det blir nog ett köp nästa månad. tackar för tips!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

jag jobbar hos bemmaning firma. det stämmer det du säger att firman är skyldiga att fixa lokal för att äta och det gör de men inte nära jobbet, vi åker på olika adresser varje dag och vi får inte gratis lunch kopungar.

den där 12 kylbox + 12v micro är den fan den bästa iden hittils. det blir nog ett köp nästa månad. tackar för tips!

Då ska ni få åka den biten till stället där ni äter utan att det räknas som rast. Annars är det 70 kronor per dag som de ska betala.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Citat:

Då ska ni få åka den biten till stället där ni äter utan att det räknas som rast. Annars är det 70 kronor per dag som de ska betala.

Fast bemanningsföretag kan ibland ha "egna" specialregler tyvärr.
En bekant till mig fick inte reseersättning av lernia pga det var hans första uppdrag. Trots att han körde 4 mil tur och retur varje dag till arbetsplatsen.
Enligt de så fick de inte någon ersättning första uppdraget oavsett hur många gånger det blev förlängt.

Så de kan nog gott hitta på någon ursäkt. Finns ju en anledning till att facken inte gillar bemanningsföretag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel E6750 2.66 @ 3.2 Ghz , 4gb ram, Gainward 8800GT 512mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Fast bemanningsföretag kan ibland ha "egna" specialregler tyvärr.
En bekant till mig fick inte reseersättning av lernia pga det var hans första uppdrag. Trots att han körde 4 mil tur och retur varje dag till arbetsplatsen.
Enligt de så fick de inte någon ersättning första uppdraget oavsett hur många gånger det blev förlängt.

Så de kan nog gott hitta på någon ursäkt. Finns ju en anledning till att facken inte gillar bemanningsföretag.

Facken gör ju som bemanningsföretagen vill för det mesta. sen 4 mil är ju inte så mycket heller. Det hade de inte gett ersättning för på något bemanningsföretag som jag känner till. Men matersättning ska man få så länge de inte kan tillhandahålla ett ställe där man kan äta. Och har de det och det är långt dit då är det heller inga problem att åka dit på arbetstid. Det är bara att nämna det så kan de ju väla. 1 timmes mindre arbete om dagen eller att de betalar 70kronor extra per dag. Jag tycker ju att utgången av det är given!

För mig och mina kollegor som jag jobbade med då så var det faktiskt våran PA som berättade detta. Då blev man ju nöjd:)

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunir
http://www.blocket.se/vi/20924251.htm?ca=11_s kanske vore något ?

Kräver dock 24V, är till lastbil vilket framgår av kartongen bredvid matlådevärmaren

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J Mattsson
Kräver dock 24V, är till lastbil vilket framgår av kartongen bredvid matlådevärmaren

Det är ju inte helt säkert att kartongen hör till värmeskåpet.

Permalänk
Medlem

Pastasallad, bulgursallad och annat som går att äta kallt. Bara fantasin som sätter gränserna!

Permalänk

Du har väl en chef? Fråga denne hur det är tänkt att ni ska lösa lunchen... ffs...

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

Jag har en ugn i min maskin som det tar ca. 15 min att värma upp maten med, blir och lukta så gott efter en stund

hollywoodstar, tycker det är bättre om de löser det själva!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Jag har en ugn i min maskin som det tar ca. 15 min att värma upp maten med, blir och lukta så gott efter en stund

hollywoodstar, tycker det är bättre om de löser det själva!

Kan de få 1400 kronor extra i månaden så skulle jag tycka att det var värt at fråga chefen....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan de få 1400 kronor extra i månaden så skulle jag tycka att det var värt at fråga chefen....

vi får inte cash eller kuponger för maten för att vi är bemaning. därför så ställer jag frågan här för att se hur andra har det. jag har fått bra tips av några här. 12v micro bland annat

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

vi får inte cash eller kuponger för maten för att vi är bemaning. därför så ställer jag frågan här för att se hur andra har det. jag har fått bra tips av några här. 12v micro bland annat

Jag jobbade också på bemanning. Men men. Micro är väl smidigt:P

Visa signatur