Voddler, som spotify fast för film

Permalänk

Nå vad tycker ni om webbtjänsten? (den har redan startat för "slumpvis utvalda" medlemmar) Jag tycker den var mycket smidigare och mindre problem att få igång filmerna. De startade direkt, förut så fick jag försöka några gånger pga brandväggen.
Det var även lättare att hoppa fram i filmen, även om jag nu inte fick denna del att fungera. (det kommer allt fixa sig)

Så jag tycker tjänsten fungerar riktigt bra nu, bara det att det inte direkt finns någon film där nu som jag är sugen att se på.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Nå vad tycker ni om webbtjänsten? (den har redan startat för "slumpvis utvalda" medlemmar) Jag tycker den var mycket smidigare och mindre problem att få igång filmerna.
Det var även lättare att hoppa fram i filmen, även om jag nu inte fick denna del att fungera. (det kommer allt fixa sig)

Så jag tycker tjänsten fungerar riktigt bra nu, bara det att det inte direkt finns någon film där nu som jag är sugen att se på.

Vet inte hur du lyckas, men när jag går till sidan och försöker logga in så står det bara velcome back marchy 8th. Kan alltså inte använda tjänsten än. Hur gör du?

Edit: Såg just det där med "utvalda medlemmar" och jag är tydligen inte utvald.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bejje
Vet inte hur du lyckas, men när jag går till sidan och försöker logga in så står det bara velcome back marchy 8th. Kan alltså inte använda tjänsten än. Hur gör du?

Edit: Såg just det där med "utvalda medlemmar" och jag är tydligen inte utvald.

Man fick en länk till en annan sida som ser likadan ut och där kan man logga in om man är utvald. Använder man ett konto som inte är det, så nekar den tillträde.
Så det är ingen mening att lämna ut länk, då man får den om man har behörighet.

Nå jag kan berätta lite mer, man kan inte hoppa förbi reklamen, vilket knappast inte är konstigt. Men man man använda datorn samtidigt, som nu ser jag på en film samtidigt som jag surfar. Dock är bilden i helskärm, så man får växla. Jag har ej tillgång till dubbla skärmar på denna dator, så jag vet inte om det går köra på ena.

Och som sagt jag tycker det fungerar skitbra, visst lite småsaker, men det tror jag fixar sig. Att välja film via webbläsaren, ja det fungerar som man förväntar sig. Där de senare när tjänsten blir större kan katalogisera bättre. Nu är det som innan. Bara det att det är väldigt smidigt.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

det har ju inte öppnat än? när öppnas det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dekoon
det har ju inte öppnat än? när öppnas det

När jag försöker logga in nu så står det så här:

Your Voddler account is not yet activated. You will during this week receive an invitation by email when your account has been activated. Read more

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

fick ett mail där det stog

Citat:

Hjälp oss att testa vår nya Voddler.com!

Vi skulle gärna vilja att du hjälper oss idag med att testa vår nya site som vi kommer lansera nästa vecka. Logga in som vanligt med din e-postadress och lösenord. Notera att vi inte har fyllt på alla filmbibliotek och innehåll ännu - detta är för några få utvalda.

Skiten funkar föv fint men ack vad tråkigt utbud. Tycker dessutom att det är mer reklam än innan. Äsch tacka fan för xbmc;)

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Fan vad dyrt det är att hyra film på voddler. På videoaffären kostar det typ 15-20 kr för en rulle. Att det ska vara dubbelt så dyrt på nätet är ju sinnessjukt.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nioreh83
Fan vad dyrt det är att hyra film på voddler. På videoaffären kostar det typ 15-20 kr för en rulle. Att det ska vara dubbelt så dyrt på nätet är ju sinnessjukt.

Ja det är sjukt att det ska vara så dyrt. Jag hoppas verkligen att Voddler vaknar upp och inser att t.o.m. ICA har billigare priser.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Man fick en länk till en annan sida som ser likadan ut och där kan man logga in om man är utvald. Använder man ett konto som inte är det, så nekar den tillträde.
Så det är ingen mening att lämna ut länk, då man får den om man har behörighet.

Nå jag kan berätta lite mer, man kan inte hoppa förbi reklamen, vilket knappast inte är konstigt. Men man man använda datorn samtidigt, som nu ser jag på en film samtidigt som jag surfar. Dock är bilden i helskärm, så man får växla. Jag har ej tillgång till dubbla skärmar på denna dator, så jag vet inte om det går köra på ena.

Och som sagt jag tycker det fungerar skitbra, visst lite småsaker, men det tror jag fixar sig. Att välja film via webbläsaren, ja det fungerar som man förväntar sig. Där de senare när tjänsten blir större kan katalogisera bättre. Nu är det som innan. Bara det att det är väldigt smidigt.

Hur gick du ur helskärms läge? Trycker jag på escape blir det window mode i någon sekund sen byter den till helskärm igen.

Visa signatur

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_SLain_Man
Hur gick du ur helskärms läge? Trycker jag på escape blir det window mode i någon sekund sen byter den till helskärm igen.

Jag kunde bara köra i helskärm, men jag kan växla med alt + tab.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Fan va korkat.

Jag måste regga mig igen.. Aholes.

Jag förstår inte vad du menar, syftar du på att de bara bjöd in några till den nya tjänsten? Ja vi som har varit registrerade länge har nog fått förtur. Det var till mitt äldsta voddlerkonto som jag fick inviten på.
Men ändå, det finns för tillfället ingen film som jag är sugen på. (för det finns bara några få filmer att välja på)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Jag kunde bara köra i helskärm, men jag kan växla med alt + tab.

Jag förstår inte vad du menar, syftar du på att de bara bjöd in några till den nya tjänsten? Ja vi som har varit registrerade länge har nog fått förtur. Det var till mitt äldsta voddlerkonto som jag fick inviten på.
Men ändå, det finns för tillfället ingen film som jag är sugen på. (för det finns bara några få filmer att välja på)

Syftade på att eftersom jag redan har konto vill jag inte omregistrera mig/be om ny invite.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Syftade på att eftersom jag redan har konto vill jag inte omregistrera mig/be om ny invite.

Jag kanske missförstår dig. Men om man är registrerad så kan man få en invite till den nya tjänsten. Och man behöver inte göra något. Alltså man måste redan vara registrerad för att få en invite till den nya webtjänsten. (det finns säkerligen något undantag)
Jag antar att de slumpvis valde ut ett antal aktiva medlemmar, som det är nu är det roligt att testa men inte mycket att använda. Det finns 27 gratisfilmer, varvid jag har sett alla som verkar bra där.

Det finns säkerligen anledningar till varför de börjar i liten skala, på bloggen så gnäller många att tjänsten inte fungerar perfekt. Och vissa tycker den gamla (xbmp) var bättre än nya adobe air. Men såklart att det finns en massa buggar då det är helt nytt.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Jag börjar gilla Headweb.com mer och mer istället, Voddler känns faktiskt inte så angeläget. Betalar hellre för bra filmer än ser dåliga gratisfilmer, det viktiga är tillgängligheten. Att man slipper gå och hyra samt lämna tillbaka filmen. Sen får man ju bonuspoäng på Headweb så det blir några gratisfilmer efter ett tag. Börjar man dessutom med att sätta in 300Kr kan man se på film för 500Kr, inte oresonabelt imho.

Något som kan upplevas som en nackdel med Headweb är att vissa filmer är i Silverlight, dvs de fungerar bara på Windows, samtidigt är det sådana filmer som bolagen inte släpper annat än i Silverlight pga hårda DRM-krav. Då är det trots allt bra att det ändå finns möjlighet att se dem, även om en plattformsoberoende lösning vore bättre på lång sikt. De flesta filmerna är dock i Flash, precis som nya Voddler.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag inte förstår ett skit av den nya "webtjänsten"...
Försöker titta på en film, men hela tiden säger den bara åt mig att "du måste ladda ner och installera klienten"....

Hur menar dom att det är en webtjänst om jag ändå måste ladda ner och installera deras skitprogramvara?

Jag vill ha en voddler osm körs direkt i webläsaren utan krav på installation, men det verkar detta alltså inte vara?

Och sen som alla andra redan nämt 1000ggr, utbudet är ju totalt skit, finns ju ingenting som man inte redan sett 500 gånger om..

Permalänk
Medlem

Deras programvara är nödvändig eftersom det är en torrentserver som tuggar i bakgrunden. och det vet vi ju alla hur bra det är för distribution av saker, den måste alltså installeras. I övrigt är det Adobe Air 2.0 och Flash 10.1 i stort sett rakt av(glöm inte att installera dessa innan ni försöker använda nya Voddler, båda är i betaversioner och laddas ner från labs.adobe.com istället för från vanliga adobe-siten - utan dessa fungerar inte hårdvaruacceleration av grafiken).

Lite testintryck från mig(och rstvideo.com):

http://xeizo.com/blogg/2010/03/11/rstvideo-testar-nya-voddler...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Jag blir riktigt förbannad på voddler, då det sägs att det ska vara som Spotify fast för film. I HELVETE HELLER, spotirfy har INGET material som det behövs betalas för.

Om voddler nu väljer att lägga ut skitfilmer, och skitserier gratis, men väljer att HYRA ut bra filmer för 37 spänn, så är dom ju inte mycket bättre än Telias filmhyrningstjänst. Och den får jag blaffad direkt upp på min 60 tums tv.

Skärpning!

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3.40Ghz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 1 TB HDD / Geforce GTX 580 / Acer s273HL 27" LED

- Windows 8? Avgå!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Jag kanske missförstår dig. Men om man är registrerad så kan man få en invite till den nya tjänsten. Och man behöver inte göra något. Alltså man måste redan vara registrerad för att få en invite till den nya webtjänsten. (det finns säkerligen något undantag)
Jag antar att de slumpvis valde ut ett antal aktiva medlemmar, som det är nu är det roligt att testa men inte mycket att använda. Det finns 27 gratisfilmer, varvid jag har sett alla som verkar bra där.

Det finns säkerligen anledningar till varför de börjar i liten skala, på bloggen så gnäller många att tjänsten inte fungerar perfekt. Och vissa tycker den gamla (xbmp) var bättre än nya adobe air. Men såklart att det finns en massa buggar då det är helt nytt.

Har inte varit inne på Voddler på evigheter, så ja ska kolla om ja förstått rätt.

Ja fick en invite, typ när tjänsten starta är den inviten värdelös nu? Sitter inte vid min dator så ja kan inte kolla om de fortfarande funkar.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Har inte varit inne på Voddler på evigheter, så ja ska kolla om ja förstått rätt.

Ja fick en invite, typ när tjänsten starta är den inviten värdelös nu? Sitter inte vid min dator så ja kan inte kolla om de fortfarande funkar.

Då har du förstått fel. Alla som fick en invite tidigare och har kunnat avnända tjänsten tidigare kommer fortsätta att kunna använda tjänsten. Däremot kunde inte alla börja använda den nya tjänsten på en gång, så därför använde de ett invite system där de bjöd in lite folk varje dag över en veckas tid, jag fick min invite till nya tjänsten i torsdags medans andra fick den redan i början av veckan

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Nån som vet om voodler finns som extern spelare? Hade ju varit guld

Jag kan ändra svart under/över kant till den bredd jag vill ja

Jag kan ändra min text som jag vill

Eller vet ni nån andar media spelare som kan göra detta?

Permalänk
Medlem

Ni klagar på den är värdelös? Inte haft ett enda problem, filmerna har dvd kvalite, ser inga pixlar jämfört med tex play tjänsterna

Permalänk
Medlem

Jag tyckte dom sa att dom skulle bjuda in alla igen inom en vecka. Jag har inte fått något mail än.

Dom har inte direkt imponerat på mej än med den gamla klienten. Av de kanske 30 lyckade inloggningarna har jag första gången sett 10 min av en film innan den skar sen har jag bara sett reklam.

Sen att den förbannade klienten låg i bakgrunden på min dator och drog 50% cpu jämt var inte direkt bättre...

Permalänk
Medlem

Har fått kontot aktiverat idag igen och laddat ner nya klienten. Den verkar faktiskt fungera rätt hyfsat fast det går inte att spola i filmen, seg att få fram vilka filmer som finns och starta dom och fanskapet ligger fortfarande och drar 50% hela tiden....

Permalänk

synd att voddler fortfarande suger pung....hur svårt skall det vara att få ordning på det hela? kan de inte använda sig av lösningen gametrailers har? för den de har nu ja den.....inte värd att tala om!

Visa signatur

En vis man pissar inte i motvind

Permalänk
Medlem

Testade nya voddler igår och gud vad långsamt det var!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Testade nya voddler igår och gud vad långsamt det var!

1+

Permalänk
Medlem

Hmm, finns det nåt sätt som gör att man kan spela skiten på sin TV istället för sin datormonitor? Jag har testat att flytta webläsaren till TV:n men så fort det blir fullscreen hoppar den tillbaka till datormonitorn.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lektroo
Hmm, finns det nåt sätt som gör att man kan spela skiten på sin TV istället för sin datormonitor? Jag har testat att flytta webläsaren till TV:n men så fort det blir fullscreen hoppar den tillbaka till datormonitorn.

När reklamen har visats och filmen börjar kan du trycka Esc för att gå ur fullskärmsläget, flytta fönstret till TVn och maximera igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av d98jh
När reklamen har visats och filmen börjar kan du trycka Esc för att gå ur fullskärmsläget, flytta fönstret till TVn och maximera igen.

Jag löste det precis genom att köra Windowsknappen+P och bara köra TV:n som aktiv. Dock så kan jag inte kolla på nån film då det börjar blinka svart efter ett tag men ljudet fortsätter.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk

Har en fråga om voddler. Är det någon som har haft detta error meddelande efter att man sett reklamen så startar inte filmen. "Unable to locate video".

Vad kan detta bero på?
Mvh Lars

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.