Permalänk
Medlem

Dator till TV?

Hej alla,
Vet inte om det är rätt forum, men äh.

Det är så att jag skulle vilja se filmer på TV'n istället för Datorn, och då undrar jag vilka produkter det finns ang. det trådlösa alternativet? Vill inte ha några sladdar mellan då det blir för långt.

Så vill gärna ha några tips om vad man ska köpa

Permalänk

Det enklaste är väl att köpa en DVD- eller Blurayspelare. De senare finns att få för under 2000kr numera.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Inaktiv

Jag har en känsla av att produkter som skickar bild och ljud trådlöst till TV:n är dyrare än tex en Mediaspelare eller en Atom 330 ION-nettop...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Det enklaste är väl att köpa en DVD- eller Blurayspelare. De senare finns att få för under 2000kr numera.

Känner inte för att slösa pengar på skivor.

Permalänk

Hur långt ifrån står tv:n?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiSmidig
Hur långt ifrån står tv:n?

5-6 meter, dock är det en vägg och dörr emellan, fast ska inte vara så mycket till problem.

Permalänk
Medlem

Då bumpar jag tråden här.

Permalänk

Ja du, det är alternativet att du köper en HTPC med trådlöst 802.11N kort. Men i det fallet kan du lika gärna bränna pengar på skivor.....

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"