Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk

Ghaa fortfarande inget paket och hoppas verkligen att det kommer snart, verkar dock som att posten har fått det tillbaka från sin lilla omväg från Jönköping tillbaka till sthlm, bara att de inte orkar göra något med det. =(

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Ghaa fortfarande inget paket och hoppas verkligen att det kommer snart, verkar dock som att posten har fått det tillbaka från sin lilla omväg från Jönköping tillbaka till sthlm, bara att de inte orkar göra något med det. =(

Inte bara posten i ånge det är fel på då... Kanske dags att lägga ner terminalerna i stockholm och jönköping också då?

Edit: Helt omotiverad på svenskan numera. Satt av hela lektionen idag (typ 80 minuter) och jag ligger redan efter men ids inte jobba. Så förbannat jävla skittråkigt att skriva och läsa om realismen, dickens, beecher stove, dostojevkij, zola och alla jävla författare som skrev värdelösa böcker för 200 år sedan. Varför ska jag kunna det? Har hellre en heldag med matte istället för en enda svenskalektion. Usch... Måste verkligen prata med min lärare om det här och komma fram till någon kompromiss.

Trodde jag skulle slippa läsa alla jävla humanistiska ämnen när jag valde natur med inriktning matte/data. Men nejdå, här ska man plågas igenom 200 timmar svenska och seda historia, samhällskunskap, religion, tyska och you name it.
Usch så trött på alla dessa jävla ämnen som är så förbaskat tråkiga. Ge mig matte, fysik, kemi, biologi eller något liknande istället.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Inte bara posten i ånge det är fel på då... Kanske dags att lägga ner terminalerna i stockholm och jönköping också då?

Edit: Helt omotiverad på svenskan numera. Satt av hela lektionen idag (typ 80 minuter) och jag ligger redan efter men ids inte jobba. Så förbannat jävla skittråkigt att skriva och läsa om realismen, dickens, beecher stove, dostojevkij, zola och alla jävla författare som skrev värdelösa böcker för 200 år sedan. Varför ska jag kunna det? Har hellre en heldag med matte istället för en enda svenskalektion. Usch... Måste verkligen prata med min lärare om det här och komma fram till någon kompromiss.

Trodde jag skulle slippa läsa alla jävla humanistiska ämnen när jag valde natur med inriktning matte/data. Men nejdå, här ska man plågas igenom 200 timmar svenska och seda historia, samhällskunskap, religion, tyska och you name it.
Usch så trött på alla dessa jävla ämnen som är så förbaskat tråkiga. Ge mig matte, fysik, kemi, biologi eller något liknande istället.

De kanske ska ha som krav att man kan läsa svenska, paketet skickades i tisdags morgon och har åkt runt på diverse post terminaler i sthlm, på torsdag eftermiddag så skickades det till Jönköping... Där upptäckte man att paketet hade fel postnummer, sen skickas det tillbaka till sthlm där det verkar ha fastnat för där händer det absolut ingen ting. Brukar max ta 2 dagar från att posten hämtar det tills att jag har det, men nu så verkar posten inte klara av någon ting.....:S Som sagt det ska åka inkom samma postområde i sthlm, men det verkar vara svårt för posten att förstå det....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Såg att man visst har höjt buss taxan till 60 spänn enkel resa för att ta sig 2½ mil. Och så har dom mage att uppmana en att åka mer kollektivt. Jo visst... men se då till att sänka priserna istället för att höja dom då.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av liv&helvete:

Såg att man visst har höjt buss taxan till 60 spänn enkel resa för att ta sig 2½ mil. Och så har dom mage att uppmana en att åka mer kollektivt. Jo visst... men se då till att sänka priserna istället för att höja dom då.

Håller med dig, höjde priserna här för några veckor sen också. Dock handla det bara om några kronor per biljett, men principsak alla fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightBlizz:

Håller med dig, höjde priserna här för några veckor sen också. Dock handla det bara om några kronor per biljett, men principsak alla fall!

Tidigare så har det kostat 50 spänn enkel resa att ta sig dom 2½ milen. Men så fick man för sig att man skulle höja taxan med en tia. Och jag kan väl säga så här mycket, att stackers sate dom behöver pendla dom 2½ milen för att ta sig till jobbet med buss. Ett månads kort går nu på 750 spänn. Och har man pengarna så kan man alltid köpa ett årskort, på 7500 kr.

Nä, se till att sänka priserna istället så kommer det att bli mer folk som åker kollektivt.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Såg att man visst har höjt buss taxan till 60 spänn enkel resa för att ta sig 2½ mil. Och så har dom mage att uppmana en att åka mer kollektivt. Jo visst... men se då till att sänka priserna istället för att höja dom då.

I Bollnäs kostade det 70 kronor för att åka tre hållplatser. Dock så bytte bussen zon, men zonen täckte bara själva staden. (12.000 invånare)

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

I Bollnäs kostade det 70 kronor för att åka tre hållplatser. Dock så bytte bussen zon, men zonen täckte bara själva staden. (12.000 invånare)

Är fan bedrövligt.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Är fan bedrövligt.

Det är det verkligen. Jag bodde tre kilometer utanför stadsgränsen.

Idag är jag rätt så glad dock. Gick till Teknikmagasinet för att få mina hörlurar utbytta. Tog ungefär 10 minuter.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk

29 sep kl 00:45 Stockholm, Sorterad
28 sep kl 17:47 Jönköping, Sorterad
26 sep kl 05:32 Stockholm, Sorterad
23 sep kl 11:41 Avvikelse Jönköping, Fel på frakthandlingen. Försändelsen kan bli försenad.
22 sep kl 02:36 Stockholm, Sorterad
22 sep kl 02:36 Stockholm, Sorterad
21 sep kl 12:26 Stockholm, Sorterad
20 sep kl 15:33 Stockholm, Sorterad
20 sep kl 15:33 Stockholm, Sorterad
20 sep kl 12:32 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Men JAAAA, vi skickar ner paketet 2gg till jönköping innan vi fattar att det ska vara i sthlm...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Inte bara posten i ånge det är fel på då... Kanske dags att lägga ner terminalerna i stockholm och jönköping också då?

Edit: Helt omotiverad på svenskan numera. Satt av hela lektionen idag (typ 80 minuter) och jag ligger redan efter men ids inte jobba. Så förbannat jävla skittråkigt att skriva och läsa om realismen, dickens, beecher stove, dostojevkij, zola och alla jävla författare som skrev värdelösa böcker för 200 år sedan. Varför ska jag kunna det? Har hellre en heldag med matte istället för en enda svenskalektion. Usch... Måste verkligen prata med min lärare om det här och komma fram till någon kompromiss.

Trodde jag skulle slippa läsa alla jävla humanistiska ämnen när jag valde natur med inriktning matte/data. Men nejdå, här ska man plågas igenom 200 timmar svenska och seda historia, samhällskunskap, religion, tyska och you name it.
Usch så trött på alla dessa jävla ämnen som är så förbaskat tråkiga. Ge mig matte, fysik, kemi, biologi eller något liknande istället.

tekniska
Matte, fysik, teknik, idrott, engelska och svenska är allt jag läser.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Inte bara posten i ånge det är fel på då... Kanske dags att lägga ner terminalerna i stockholm och jönköping också då?

Edit: Helt omotiverad på svenskan numera. Satt av hela lektionen idag (typ 80 minuter) och jag ligger redan efter men ids inte jobba. Så förbannat jävla skittråkigt att skriva och läsa om realismen, dickens, beecher stove, dostojevkij, zola och alla jävla författare som skrev värdelösa böcker för 200 år sedan. Varför ska jag kunna det? Har hellre en heldag med matte istället för en enda svenskalektion. Usch... Måste verkligen prata med min lärare om det här och komma fram till någon kompromiss.

Trodde jag skulle slippa läsa alla jävla humanistiska ämnen när jag valde natur med inriktning matte/data. Men nejdå, här ska man plågas igenom 200 timmar svenska och seda historia, samhällskunskap, religion, tyska och you name it.
Usch så trött på alla dessa jävla ämnen som är så förbaskat tråkiga. Ge mig matte, fysik, kemi, biologi eller något liknande istället.

tekniska
Matte, fysik, teknik, entreprenörsskap, idrott, engelska och svenska är allt jag läser.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Skrivet av DasBoot_swe:

29 sep kl 00:45 Stockholm, Sorterad
28 sep kl 17:47 Jönköping, Sorterad
26 sep kl 05:32 Stockholm, Sorterad
23 sep kl 11:41 Avvikelse Jönköping, Fel på frakthandlingen. Försändelsen kan bli försenad.
22 sep kl 02:36 Stockholm, Sorterad
22 sep kl 02:36 Stockholm, Sorterad
21 sep kl 12:26 Stockholm, Sorterad
20 sep kl 15:33 Stockholm, Sorterad
20 sep kl 15:33 Stockholm, Sorterad
20 sep kl 12:32 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Men JAAAA, vi skickar ner paketet 2gg till jönköping innan vi fattar att det ska vara i sthlm...

Nu kan du börja ringa dom och klaga.

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Skrivet av DasBoot_swe:

29 sep kl 00:45 Stockholm, Sorterad
28 sep kl 17:47 Jönköping, Sorterad
26 sep kl 05:32 Stockholm, Sorterad
23 sep kl 11:41 Avvikelse Jönköping, Fel på frakthandlingen. Försändelsen kan bli försenad.
22 sep kl 02:36 Stockholm, Sorterad
22 sep kl 02:36 Stockholm, Sorterad
21 sep kl 12:26 Stockholm, Sorterad
20 sep kl 15:33 Stockholm, Sorterad
20 sep kl 15:33 Stockholm, Sorterad
20 sep kl 12:32 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Men JAAAA, vi skickar ner paketet 2gg till jönköping innan vi fattar att det ska vara i sthlm...

Det är ju tur att smålänningarna har sitt på det torra iaf och 08orna är de som ställer till att

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Varför är det så att det alltid ringer på dörren eller i telefonen när man precis har stigit in i duschen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr1dd:

Varför är det så att det alltid ringer på dörren eller i telefonen när man precis har stigit in i duschen?

För några dagar sedan när jag klev in i duschen så var det tomt på köksbordet. När jag kliver ur duschen så står det en fin whiskeyflaska där helt plötsligt. Någon måste ha smugit in med den medan jag var i duschen, dörren var olåst. Stod inget namn på den heller...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Fr1dd:

Varför är det så att det alltid ringer på dörren eller i telefonen när man precis har stigit in i duschen?

Jag har alltid med mig telefonen in i dushen.
Det är aldrig någon som kommer hem till mig om det inte är bestämt på nåt vis

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

3 nya poäng mot AIK ikväll. Hell yeah baby!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

använde rm för att rensa dublettbilder i en katalog. jag använde rm "* etc" programmet tolkade det som rm * > allt gick åt helvete! inte ens papperskorgen, och recuva var för sent för!

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk

Man vet att någonting inte är rätt när min gamla HP nc6000 med Pentium M 1,6ghz och 1,5 gig ram är snabare är min dator i sign.
Fattar verkligen inte vad som är fel, datorn fryser med oregelbundna men täta intervall och är allmänt trög.
Trodde först att det var för att den bestämt sig för att börja swappa mot min gamla Deskstar 75GXP men efter att jag flyttat pagefilen till en annan disk förstår jag att så inte är fallet.
Jag vill ha råd med en ny dator nu

Skrivet av EwiQ:

använde rm för att rensa dublettbilder i en katalog. jag använde rm "* etc" programmet tolkade det som rm * > allt gick åt helvete! inte ens papperskorgen, och recuva var för sent för!

Stellar Phoenix Data Recovery. Det funkade för mig

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Cyklade ungefär 2 mil igår samt spelade innebandy, kroppen tar ut sin rätt idag så att säga

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

WUNDERBAR!!! Gött att svt sänder Frölunda-Rangers ikväll på svtplay

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

WUNDERBAR!!! Gött att svt sänder Frölunda-Rangers ikväll på svtplay

Åhå tur att någon skrev det, hade jag inte en aning om faktiskt! Gött mos tack

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Åhå tur att någon skrev det, hade jag inte en aning om faktiskt! Gött mos tack

All for my fellow swec

Permalänk
Medlem

Lan med Aluminium och senare Inzone.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Lol.. SBP är lustiga.. sålda av min 740 för det var rost i balkar och obefintlig sparklåda... Ser nu att nuvarande ägaren besiktigat den men fått nedslag för olika färg på halvljus och på förhög lamda hehe.. lamdan fick jag nerskriven sist jag besiktigade .. 'vass kam' bidrar till rätt kukiga avgasvärden

Saknar den bilen lite men skönt att bli av med den ändå.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Synd att Frölunda förlorade mot Rangers

Permalänk

Känner mig lite smått förbannad för en av morsans kompisars kompis tyckte min dotter var ett jag citerar: "ett knullavfall, fet samt att han tyckte att det var så synd att hon hade fått så dålig start på livet med såna dåliga gener" slut citat. Det som är att han är snart 50 år gammal. min sambo ringde och pratade med han men han var på ett väldigt dåligt humör, svor väldigt mycket och tyckte att vem som helst kunde ju skaffa barn, han hade ju gjort det med nån i nån park å han skiter totalt i dom

Vad skulle ni göra om ni var i min sits?

Ringa och fråga varför han har sagt allt det där?
knyta näven i byxorna å göra ingenting?
skicka (insert random mc gäng) på han?
eller göra en polisanmälan? och hur gör man det? morsan har raderat allt som han har skrivit på facebook men jag antar att det kanske går att fiska fram igen eller?

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk

Ut och köra lite fyllechaffis, i morn vänder vi på steken

Skrivet av kingenandy:

Känner mig lite smått förbannad för en av morsans kompisars kompis tyckte min dotter var ett jag citerar: "ett knullavfall, fet samt att han tyckte att det var så synd att hon hade fått så dålig start på livet med såna dåliga gener" slut citat. Det som är att han är snart 50 år gammal. min sambo ringde och pratade med han men han var på ett väldigt dåligt humör, svor väldigt mycket och tyckte att vem som helst kunde ju skaffa barn, han hade ju gjort det med nån i nån park å han skiter totalt i dom

Vad skulle ni göra om ni var i min sits?

Ringa och fråga varför han har sagt allt det där?
knyta näven i byxorna å göra ingenting?
skicka (insert random mc gäng) på han?
eller göra en polisanmälan? och hur gör man det? morsan har raderat allt som han har skrivit på facebook men jag antar att det kanske går att fiska fram igen eller?

Är det din morsas kompis kompis är det väl inte direkt någon förlust att bara skita i personen, skära ev. band och bara gå vidare?
Att vissa inte är så värst smorda i käften, eller skallen öht. för den delen, kan ju inte du rå för. Offer förtjänar ingen uppmärksamhet alls, inte ens dålig sådan.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av nmc:

Synd att Frölunda förlorade mot Rangers

Ja, fast hellre att det än att torska imorgon

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.