Frågor om köp via ps store

Permalänk
Medlem

Frågor om köp via ps store

Hej, har precis införskaffat mig ps3 och undrar:
[list="1"]
[*]Om jag köper ett spel via playstation store, kan jag ladda ner det hur många gånger som helst?
[*]Hur stort är t ex Burnout Paradise?
[*]Om min hårddisk är full av spel, och jag vill köpa ett till. Måste jag ta bort ett av dom gamla eller kan jag flytta över det till datorn så länge?
[/list=1]

Permalänk
Testpilot

Har tyvärr bara svar på fråga 2 åt dig då jag inte köpt så många spel via PSN.

Jag har bara köpt vanliga Burnout Paradise utan tillägg, den för 299 spänn och den tar upp 4018MB för mig med alla uppdateringar. Det är väldigt stora uppdateringar du måste ladda ner efter du laddad hem spelet, konstigt nog följer dom inte med direkt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Okej, gillar ju idéen med att slippa skivor men räcker med att köpa stor hårddisk till datorn tycker jag.

Permalänk
Medlem

Ja du kan ladda ner det hur många gånger som helst och kan ge bort 2-3 exemplar så länge personen som får det av dig har ditt konto på sin konsoll om jag har fattat det rätt, har nämligen inte testat detta själv ännu.

Detta funkar inte heller med alla spel, Warhawk är ett av dom.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

3 - du kan kopiera över allt på hdd till extern och sedn byta till en 500gig disk och du är good to go.

Permalänk
Medlem

Tackar för alla svar(Y)