Permalänk
Medlem

Sen när blev det här en Xbox vs PS3-tråd?

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ThomasL:

Sen när blev det här en Xbox vs PS3-tråd?

Var bara en jämförelse.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Skrivet av Hamzta:

Ja, men det funkar inte att göra så på en konsol.

Nä det är ju klart...

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

En torrent kom ut för några timmar sen på en privat tracker. Trodde 3.50 skulle stoppa sån skit?
Hade ju sett fram emot GT6, som redan är påbörjad... Om PD förlorar sin beräknade inkomst så kanske de måste skära ner på framtida spel...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

En torrent kom ut för några timmar sen på en privat tracker. Trodde 3.50 skulle stoppa sån skit?
Hade ju sett fram emot GT6, som redan är påbörjad... Om PD förlorar sin beräknade inkomst så kanske de måste skära ner på framtida spel...

är inte ps3an svår att chippa ändå? så inget jag skulle vara orolig för iaf:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Är inte alls insatt hur det fungerar, men det är alltså rätt svårhanterligt?

Vissa butiker har tydligen släppt spelet "under disk" så känner man nån liten butik kan det ju vara värt att pröva...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flancen:

är inte ps3an svår att chippa ändå? så inget jag skulle vara orolig för iaf:)

Dom "hackade" det för längesedan, GT5 blev delayed pga just det, så att GT5 enbart fungerar med 3.5 eller vad det nu är för Firmware, fast nu är 3.5 också 'hackad'

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Sötast
Skrivet av Hamzta:

Du har tydligen inte spelat CS isf.

Nä precis, jag har tydligen inte det, inte sedan CS beta 7.0 heller nä.

Tur man har dig så att man får allt svart på vitt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

En torrent kom ut för några timmar sen på en privat tracker. Trodde 3.50 skulle stoppa sån skit?
Hade ju sett fram emot GT6, som redan är påbörjad... Om PD förlorar sin beräknade inkomst så kanske de måste skära ner på framtida spel...

Ja, så kan det tyvärr bli när de inte kan tänka sig skära ned på sina miljonlöner med ens 5% för att det inte går bra med försäljning m.m.

Dock tror jag själv att det inte kommer att vara något problem med ett företag såsom PD att hålla sitt marknadsvärde uppe samt sin omsättning hög.

Permalänk
Medlem

Bilder från den färdiga versionen...

En premium bil

och en icket premuim bil...

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Och varför är det playstation 2 reklam på bilarna?

Jag tror knappast att den sista bilden stämmer, _no way_. Det där påminner om Ps2, inte en chans att bilar kommer se ut sådär.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk

hahaha
bra försök, men dendär sista bilden är från GT4.
Asfalten, gräset, barriärerna och träden skvallrar tydligt om det.

Men Audi R8... fyfan! Vill ha! 3 dagar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av H3Nc3:

Och varför är det playstation 2 reklam på bilarna?

Jag tror knappast att den sista bilden stämmer, _no way_. Det där påminner om Ps2, inte en chans att bilar kommer se ut sådär.

För att alla 'Standard' bilar är Importerade från GT4. Och dom har inte jobbat på Standard bilarna, enbart på Premiumbilarna.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

För att alla 'Standard' bilar är Importerade från GT4. Och dom har inte jobbat på Standard bilarna, enbart på Premiumbilarna.

vad gäller remodelering har de inte gjort något på standard bilarna, dock så är texturerna helt nya och därför så borde den inte se förjävlig ut i kanterna.

och så till den andra som gnällde över ps2 reklamen kan ju gott ta och tänka efter om det gör så stor skillnad att en sticker gör reklam för en gammal sak? skulle vara väldigt missvisande om den skulle visa reklam för spel på en bil som är 5-6 år äldre än själva spelet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pewtah:

vad gäller remodelering har de inte gjort något på standard bilarna, dock så är texturerna helt nya och därför så borde den inte se förjävlig ut i kanterna.

och så till den andra som gnällde över ps2 reklamen kan ju gott ta och tänka efter om det gör så stor skillnad att en sticker gör reklam för en gammal sak? skulle vara väldigt missvisande om den skulle visa reklam för spel på en bil som är 5-6 år äldre än själva spelet.

Texturer har ingenting att göra med formen på kanter eller bilen..

Är ju dock trevligt att bakljusen ser ut som stickers.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Texturer har ingenting att göra med formen på kanter eller bilen..

Är ju dock trevligt att bakljusen ser ut som stickers.

Varför är du i denna tråd om du är så bitter gällande GT5? Ta en kall dusch i ödmjukhet, det skulle göra dig gott.

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Skrivet av Pewtah:

och så till den andra som gnällde över ps2 reklamen kan ju gott ta och tänka efter om det gör så stor skillnad att en sticker gör reklam för en gammal sak? skulle vara väldigt missvisande om den skulle visa reklam för spel på en bil som är 5-6 år äldre än själva spelet.

Precis, eftersom det rör sig om en bil som är en racingbil från just tidiga/mitten på 00-talet som hade PS2-reklam på sig, så kan dom ju inte gärna ändra på den.

Jag ska försöka göra en sak klar, ifall någon inte förstår
Detta är från GT5:

Dold text

Detta är inte från GT5:

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

100% fel? Haha du har inte googlat mycket va? Det mesta jag sagt stämmer enligt gamespot, gametrailers, ign m.m. bara läsa forumen, fast sedan kommer ju fanboys och säger att det är fel och blir helt offended av det.

Prova starta upp BC2, 1943 eller i princip valfritt spel på PS3 och se hur många pratar, sedan gör samma sak på 360 eller en PC.

Jag har både PS3 och Xbox 360, är inte ett fan men enligt mig så är PS3 mycket mer underhållande och det med mikrofonen som du snackar om tror jag det beror på att när man köper Xbox får man med mikrofon medans man ej får det till PS3 så tror inte att alla köper Mikrofon separat till PS3 eller?

Visa signatur

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Texturer har ingenting att göra med formen på kanter eller bilen..

Jo. På det sista bilden vilken han förmodligen syftar på har det ojämna och hackiga runt hjulhus och sufflett i högsta grad med texturupplösning att göra. Det är inte polygonkanter du ser där utan delvis transparanta texturer. Jämför med exempelvis med yttre konturen av bilen så ser du skillnad...

Permalänk
Medlem

Den sista bilden måste vara en distansmodell. Någon seg laddning som gjort att den närgångna modellen inte hunnit komma fram. Händer rätt ofta på andra spel. Sådär fåpolygonigt är det knappt på på GT2...

Och jo, det är nog från GT5. Träden hade väll inte sådana där skuggor i GT4?

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Avstängd

Låter Audi Quattron i spelet som denna..

Så är det öronorgasm, fast ja, lär ju låta som en vanlig Volvo V70 dock.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asaska:

Den sista bilden måste vara en distansmodell. Någon seg laddning som gjort att den närgångna modellen inte hunnit komma fram. Händer rätt ofta på andra spel. Sådär fåpolygonigt är det knappt på på GT2...

Och jo, det är nog från GT5. Träden hade väll inte sådana där skuggor i GT4?

Började också fundera på att det kanske skulle kunna vara så som du säger om den sista bilen. Att det är en distansmodell på väldigt nära håll xP

Permalänk
Avstängd

Någon här får vara snäll och jämföra dom olika Suprorna's ljud med dessa två nedan..

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Skrivet av Pewtah:

Började också fundera på att det kanske skulle kunna vara så som du säger om den sista bilen. Att det är en distansmodell på väldigt nära håll xP

Om det nu skulle vara en distansmodell, så är den ju tagen ur sitt sammanhang och inte representabel.

Men jag tror fortfarande på GT4. Ska bli kul att få se hur det ser ut när jag äntligen får det.
Hoppas jag slipper bli besviken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av musta_jokeri:

Om det nu skulle vara en distansmodell, så är den ju tagen ur sitt sammanhang och inte representabel.

Men jag tror fortfarande på GT4. Ska bli kul att få se hur det ser ut när jag äntligen får det.
Hoppas jag slipper bli besviken.

Faan. xP Nu blev jag sugen på att kolla upp detta ämnet lite närmre, det är en vanlig mx-5a eller hur?

Permalänk
Medlem

jämf.

ok, nu fick jag inte upp sufletten på gt4.. -.- hittade inte rätt bil m.m. men är ganska säker på att det är en mazda mx-5 på "gt5" bilen.

men det jag vill visa är typ endast hur snygg gt4 bilen i jämf med den andra (i både textur och modelering kolla på backspeglarna) och att det måste vara något som är extremt koko med den bilden.

Permalänk

grymt jobbat Pewtah!

Men damn...
Gran Turismo 3? 2?
Hur som helst; nej, den bilden kommer inte från GT5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Låter Audi Quattron i spelet som denna..
ce5BEKyUEzk

Så är det öronorgasm, fast ja, lär ju låta som en vanlig Volvo V70 dock.

Alla bilar i spelet har riktiga ljud från de modellerna, inget Forza-skit med standardljud inte.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

Alla bilar i spelet har riktiga ljud från de modellerna, inget Forza-skit med standardljud inte.

Tsss, nog för att forza inte har autentiska ljud men du hör ju garanterat skillnad på motorerna.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Måste säga att forza spelen har haft mycket bättre ljud på bilarna en vad GT serien har haft.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell