Guide: MSDNAA-konto för ALLA studenter

Permalänk

Sådär nu har man win7 för 50kr

EDIT : nån som vet om det här funkar som oem eller retail? dvs om keyn blir bunden om jag installerar det på den här datorn..

Permalänk

awqawq testat windows update? där kan du välja vilket språk du vill ladda ner

Visa signatur

:}

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sajmon202
awqawq testat windows update? där kan du välja vilket språk du vill ladda ner

Det är bara i ultimate.

Permalänk
Medlem

Jag tackar ödmjukast TS för detta tipset. Har lite frågor som oroar mig.

Kommer jag kunna formatera om min dator 100 gånger o ändå kommer min kopia va laglig?

Kommer jag kunna ladda ner en eller flera Windows 7? Alltså får man bara en nyckel eller hur funkar det?

Kan man bränna ut Windows 7 på en skiva?

Finns det Windows 7 Ultimate för 50 kr? Eller bra Pro?

Tack.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Å va smidigt detta var. Reggade mig i onsdagskväll och pelle förde in mig i msdn-systemet morgonen efter. Har tankat win7 men har inte orkat installera något ännu.

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninotramp
Jag tackar ödmjukast TS för detta tipset. Har lite frågor som oroar mig.

Kommer jag kunna formatera om min dator 100 gånger o ändå kommer min kopia va laglig?

Kommer jag kunna ladda ner en eller flera Windows 7? Alltså får man bara en nyckel eller hur funkar det?

Kan man bränna ut Windows 7 på en skiva?

Finns det Windows 7 Ultimate för 50 kr? Eller bra Pro?

Tack.

1. Ja, din kopia är laglig hur många gånger om som helst.
2. Man får en nyckel. Sen får man tanka ett litet program som i sin tur laddar ner Windows 7 åt dig.
3. Ja, du får en ISO fil.
4. Bara Pro 32 och 64bit.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Sådär nu installerar man W7 Pro x64
Riktigt nice man kan ju även tanka Xp och Vista tack för tipset

Permalänk
Medlem

Tack, Shrudder!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har bara en fundering, min skola osv fanns med med länken och allt. Jag har inte gjort nåt konto än, men som jag fattar det så blir det alltså 100kr för kontot och sen 50kr? för Win7?? Men hur gör man med msdnaa kontot sen då? Jag kommer bara studera till jul 2010. Men Win7 kommer fungera även efter det?

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Har bara en fundering, min skola osv fanns med med länken och allt. Jag har inte gjort nåt konto än, men som jag fattar det så blir det alltså 100kr för kontot och sen 50kr? för Win7?? Men hur gör man med msdnaa kontot sen då? Jag kommer bara studera till jul 2010. Men Win7 kommer fungera även efter det?

Nej, det blir 50 kronor för kontot (som inkluderar windows 7 och en mängd andra programvaror). När du väl betalat pengarna kan du skriva in ditt kortnummer för att få tillgång till msdn:aa. Licenserna gäller som sagt också efter att du slutat studera, men man förväntas fortsätta följa avtalen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Nej, det blir 50 kronor för kontot (som inkluderar windows 7 och en mängd andra programvaror). När du väl betalat pengarna kan du skriva in ditt kortnummer för att få tillgång till msdn:aa. Licenserna gäller som sagt också efter att du slutat studera, men man förväntas fortsätta följa avtalen.

Men står ju medlemskap student 12mån 100kr. För att bli bonusmedlem då, och sen skaffa msdnaa konto.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Men står ju medlemskap student 12mån 100kr. För att bli bonusmedlem då, och sen skaffa msdnaa konto.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sajmon202
http://www.pellesoft.se/services/smsactivate.aspx (obs du måste vara inloggad för att länken ska fungera)

Skapa först ett konto hos pellesoft och följ sedan länken ovan (det skall stå något om ett tremånadersabonnemang). När du väl har fått ett sådant (för 50 kronor) kan du utan extra kostnader beställa msdn:aa-tillgång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Skapa först ett konto hos pellesoft och följ sedan länken ovan (det skall stå något om ett tremånadersabonnemang). När du väl har fått ett sådant (för 50 kronor) kan du utan extra kostnader beställa msdn:aa-tillgång.

Kanske är så på vissa skolor, kan bara välja 12mån.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Kanske är så på vissa skolor, kan bara välja 12mån.

Det har inget med skolor att göra; du behöver inte ens tala om var du studerar. Skapa ett konto och logga in. Du bör då se detta:

Klicka där.

Permalänk
Medlem

Aha, får kolla upp det lite sen då. tack ändå

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Men om din skola finns me dså kan du ju eventuellt få det gratis via din skola eller hur? Då finns ju ingen anledning att skaffa ett konto via Pellesoft för att få tillgång till MSND-AA eller hur?
Läs igenom tråden igen, särskilt då första inlägget så förstår du hur du ska göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shrudder
1. Ja, din kopia är laglig hur många gånger om som helst.

Uhm, för mig fungerade en XP-installation bara 3 ggr (dvs ominstallation 3 ggr). Är det olika villkor för olika MSDNAA-konton? Jag har ett gammalt konto från tiden hos KTH.
Visst, kopian är fortfarande laglig men man måste kontakta support eller nåt för att kunna installera igen. Det kan bli problem i framtiden om man har en gammal MSDNAA-installation och inte studerar längre.

Permalänk

Verkar som priset för SMS är 100kr nu. Tyckte det stod att han skulle ändra den 1:a november?

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zZGurraZz
Verkar som priset för SMS är 100kr nu.

Ja, nu har de höjt (man får får förvisso medlemskap för ett helt år istället för tre månader, men det kanske inte är så intressant).

Permalänk
Medlem

Får man "bara" en nyckel som man kan använda till Windows 7 x64 och x86?

Och kan man formatera om hur många gånger som helst ?

Förresten, vart ligger ISO-filen ? Hittar den inte..

Jag går till C:\Temp och där ligger den som winrar-fil.
Ska jag bränna hela den?
Om jag öppnar upp den så hittar jag ingen fil som har filformatet ISO.

Har aldrig bränt något tidigare ^^

Märkte nu att när jag markerade alla filer så var dom bara 495mb :S

Ursäkta om detta redan har frågats .. :/

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Tänkte bara kolla lite småsaker innan jag installerar.

Jag har laddat ner windows 7 och har fått ner en 2.32 gb stor fil (är det verkligen hela? Känns lite litet...) Har ännu inte tryckt på Launch Install knappen som kommit upp i MSDNAAs nerladdningsapplikation, måste jag trycka på den, vill nämligen inte installera nu, kan jag då bara klicka ner rutan och bränna iso filen och köra vid ett senare tillfälle?

Har nu tankat x85 versionen, vad jag förstått så motsvarar den 32bitars vista. (rätt?) Vad är skillnaderna mellan 64bitars och x84? Har 32bitars vista just nu, vilken skulle ni rekomendera att jag körde då?

Det var väl allt jag hade att fråga om nu, återkommer säkerligen senare med mer:p

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C4113
Har nu tankat x85 versionen, vad jag förstått så motsvarar den 32bitars vista. (rätt?) Vad är skillnaderna mellan 64bitars och x84? Har 32bitars vista just nu, vilken skulle ni rekomendera att jag körde då?

Kort svar: Använd 64-bitarsversionen om du vill använda mer än ca 3 GB ram-minne.
Långt svar: Frågan har redan besvarats ohyggligt många gånger. Sök! (hmm, nu blev ju det långa svaret kortare än det korta. Å andra sidan fick du inget svar.)

Permalänk
Medlem

Så X64 är för dom som har mer än 3gb minne, och x86 för dom som har 3gb eller mindre?

Jag har 4gb och jag har kört med x86 i lite mer än ett halvår.....

Men som jag skrev i mitt tidigare inlägg, vart ligger ISO-filen?
Jag ser nämligen ingen när jag öppnar upp filen med winrar...

Visa signatur

PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

SATAN! Behöver hjälp. Går inte trycka på fortsätta när jag ska knappa in mitt CSN nummer. Har blivit bonusmedlem och har skrivit in mitt csn nummer. Provat IE, Opera och Mozilla. Hjälp tack? Även provat logga ut osv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Kort svar: Använd 64-bitarsversionen om du vill använda mer än ca 3 GB ram-minne.
Långt svar: Frågan har redan besvarats ohyggligt många gånger. Sök! (hmm, nu blev ju det långa svaret kortare än det korta. Å andra sidan fick du inget svar.)

Jo, har försökt söka lite men inte blivit så mycket klokare, det där var dock rätt relevant info som jag fick där eftersom jag sitter på 4gb ram. Får väl tanka om 64bitars då...

Angående launch install knappen så är det bara att klicka bort då antar jag och att jag kan intstallera det senare m.h.a iso filen?

Permalänk

HAHAHA, VADAN DETTA?

Jag skickade "Pelle demo" till numret för att kolla hur tjänsten funkade,fick sedan ett sms: "Tack, din order har tagits emot av pellesoft. pris: 0kr. Din aktiveringskod: XXXXXXXXXXXX." sen skrev jag in koden jag fick och det stog nått med blabla tjänsten har nu blivit aktiverat, nått sånt.

Var dock fortfarande osäker på hur det funkade så jag surfade runt sidan lite till och hamnade i nått jäkla chatt-rum där det inte var någon annan än jag (konstigt?) och upptäcker en smått rolig sak, det står ju "Bonusmedlem" brevid mitt namn. Stormar studentlicens sidan, verifierade mecenatkortet och voila;

"Du kommer inom kort få ett email från Microsoft som ger dig tillträde till deras shop där du gratis beställer och hämtar hem alla de programvaror du önskar använda."

Nöjd! :>
Har också kollat saldot på telefonnumret och det har inte ändrats något sen jag kollade igår

MYCKET BRA :>

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Haha Fragdeath. Svårt o tro på de där. Om de stämmer grattis

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninotramp
Haha Fragdeath. Svårt o tro på de där. Om de stämmer grattis

Haha, så är det
100kr är väl iofs inte så mycket men det är ju lite lustigt ändå.. hoppas bara man inte får något trubbel

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Ja, en till sak som jag undrar över. Om jag nu vill omformatera, räcker det med windows 7 installationsskivan (som jag tankat från msdnaa och bränt) och sedan bara att mata in samma serial som tidigare (som jag fått från msdnaa)? Såg att någon frågat förut och han fick denna länk: http://www.blogsdna.com/4968/how-to-backup-restore-windows-7-... som svar. Verkar mer vara en lösning på att behålla serial keyn vad jag förstår (sen är det ju självklart inte säkert att jag förstått rätt där men...)

Permalänk
Medlem

Har nån någon aning varför det står såhär när jag försöker ladda ner language-pack?

The server encountered an internal error and was unable to complete your request.
JRun closed connection.

Visa signatur

PG279Q|VG259QM