Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Br3nt
Inställningar --> annat --> USB till PC --> fyll i efter behov

Grymt tack!

Permalänk

Läste i något forum om buggar i HTC:s trådade sms-funktion, att sms ibland kunde skickas till fel personer om man skickade just från den trådande sms-funktionen.

Det vore ju ganska olämpligt, någon som vet någonting mer om det eller erfarit någonting liknande?

Permalänk
Medlem

Inget jag varit med om.
Det enda negativa är att det blir väldigt laggigt med många sms (>20-30)..

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk

Finns det ingen funktion för att visa en begränsad historik i sms-tråden (och på så vis motverka segheten)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Umiss
Inget jag varit med om.
Det enda negativa är att det blir väldigt laggigt med många sms (>20-30)..

Asså hur kan den lagga när den har så bra hårdvara? jag har över 1000 sms på min en nokia 5310 och den laggar ingenting.
jag hade en HTC P3650 och jag fick damp på den varje gång jag skulle smsa. hela mobilen var lagg. Därför bytte jag den mot den nokian jag har nu.
htc hd2 borde faxtis använda android som OS men det är vad jag tycker.

Visa signatur

De du

Permalänk
Medlem

kommer den till tre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zrra
Asså hur kan den lagga när den har så bra hårdvara? jag har över 1000 sms på min en nokia 5310 och den laggar ingenting.
jag hade en HTC P3650 och jag fick damp på den varje gång jag skulle smsa. hela mobilen var lagg. Därför bytte jag den mot den nokian jag har nu.
htc hd2 borde faxtis använda android som OS men det är vad jag tycker.

Dåligt programmerat av HTC bara antar jag. Verkar som den läser in ett meddelande, går tillbaka, läser in 2 meddelanden, går tillbaka, läser in 3 meddelanden osv känns det som.
Borde ju gå att fixa enkelt med en patch, sånna problem finns ju exempelvis inte när man kollar på samtalslistan, där läses kansk 100 poster in utan något lagg som helst.

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]-[ELMET
kommer den till tre?

Jag undrar om jag någonsin kommer att få svar...

Permalänk

Kommer nog INTE till tre då de satsar på budgetlurar...

Visa signatur

kan lite av varje

Permalänk
Medlem

jag var inne hos en 3 butik för ett tag sen, inget de skulle få in sa de - men det skadar ju inte att själv ringa/kolla med de

Permalänk
Medlem

Är det nån som har koll på hur man får "åäö" i HD2:an.
Är ju idiotiskt att inte kunna skriva åäö i mail, mötebokningar och dylikt.

Permalänk
Medlem

håll i "a" för att få "å" & "ä", håll i "o" för att få "ö", eller menar du att de ska finnas på tangentbordet allihop redan från början?

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem

Har nu beställt min, kommer få den i slutet av månaden (preliminärt)

Kommer bli en skön uppdatering från min Omnia som sög ekorre.

Sitter förnuvarande på xperian (1) som jag lånat av en vän, rätt trevlig telefon faktiskt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quart
Är det nån som har koll på hur man får "åäö" i HD2:an.
Är ju idiotiskt att inte kunna skriva åäö i mail, mötebokningar och dylikt.

´

En vän till mig har hd2:an och han sa att det kommer släppas en mjukvareuppdatering för nordiska språken om ett tag, där då t-bordet kan ändras till att inkludera de saknade bokstäverna.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte problemet?
Jag har inga problem alls att använda åäö i sms och mail?

Skickade precis detta till min hotmail:

Citat:

Å ä ö. hejdå

Skickat från min HTC

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Umiss
Jag förstår inte problemet?
Jag har inga problem alls att använda åäö i sms och mail?

Skickade precis detta till min hotmail:

Räcker det med att hålla in a/o för att få åäö är det ju inga problem men tror många skulle föredra att ha de bokstäverna på t-bordet.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Otec88
Räcker det med att hålla in a/o för att få åäö är det ju inga problem men tror många skulle föredra att ha de bokstäverna på t-bordet.

Tänk vad enkelt det kan vara ibland.
Tack till alla som svarat.

Permalänk
Medlem

omg =P=P=P

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk

Tydligen inget win 7 mobile till oss enligt http://www.htcphones.net/htc-hd2-will-not-get-wm7-update/

Visa signatur

kan lite av varje

Permalänk
Medlem

men vad e problemet??? XDA-DEVS finns!, Xperia X1 fick ingen officiell WM 6.5 uppdatering men ändå så kör de flesta med HD2 ROM:en på X1 tack vare XDA-DEVS...vem fan bryr sig om tillverkaren inte kommer uppgradera skiten?? tillverkarnas ROM suger ändå...

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2

Permalänk
Medlem

Dessutom så vet man aldrig med sånna sidor. De hade ju inte ens rätt bild på "HD2an"...
Jag vet om att jag stött på liknande sidor där de spred falsk info om att hd2 skulle komma med android..
Det återstår att se om det kommer någon uppgradering, och även om det inte gör det så kommer förhoppningsvis folket på xda-developers att fixa det

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem

haha, om du menar att man inte vet om såna sidor o syftar på XDA-DEVS ja då vet jag inte vad jag ska säga.... vem bryr sig om bilden??? de ju innehållet som räknas.. och inte förhoppningsvis utan folket på XDA kommer att fixa det 100%

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2

Permalänk
Medlem

Nej... Jag menar sidan som Janne länkade till... Om man skriver en artikel om HD2 och länkar till HD så är det redan där extremt fattigt...

Ang xda-devs, jag håller fast vid förhoppningsvis eftersom det är absolut inte säkert att de kommer fixa det, det finns fortfarande inte någon fullt fungerade android till blackstone tex (HTC Touch HD), och jag är riktigt osäker om det kommer någon öht till HD2 ens.

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem

Tja.

Köpte min hd2 igår och som många här vet så är skärmen enorm. Och då ska man kolla på filmer

Problemet är när ja synkar en film via wmp till telefonen *Enda sättet och få en avi o funka på en htc* tror jag. Men filmen blir inte i hel fullskärm. den blir större men kanterna är fortfarande svart.

Någon som kan hjälpa mig me detta?

Permalänk
Medlem

Tänkte dra ner och köpa en HD2á nu, ska få den för 5000 spänn, är det ett ok pris, vad har ni andra fått den för?

Binder visserligen upp mig i 12 månader men det spelar ju ingen roll då det är samma abonnemangstyp jag använder idag.

Permalänk
Medlem

Fick min för ~6200 kr så 5000 kr för en ny låter ju helt klart rimligt.
Vet du dessutom att du ska ha abonnemanget så spelar det ju ingen roll alls.

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem

Aha då låter det inte som en så dum affär

Först ville han att jag skulle binda upp mig i 24 månader, men med mobilutvecklingen nu vill man ju köpa ny om ett år

Jag kunde få den för 4800 om jag gick upp ett snäpp i abonnemang, ska räkna lite på det men det kanske blir det alternativet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feral
Aha då låter det inte som en så dum affär

Först ville han att jag skulle binda upp mig i 24 månader, men med mobilutvecklingen nu vill man ju köpa ny om ett år

Jag kunde få den för 4800 om jag gick upp ett snäpp i abonnemang, ska räkna lite på det men det kanske blir det alternativet.

Vad är det för abonnemang och vart köper du telefonen?

Permalänk
Medlem

Phonehouse med Telenor 399 kr "ring för hela beloppet" om jag ska få den för 4800 kr.

Så ni tycker iaf det låter som en bra deal då?

Permalänk
Medlem

Själv har jag Comviq Kompis Student för 19kr/månad + 200mb surf för ytterligare 30 kr/månad

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Umiss
Själv har jag Comviq Kompis Student för 19kr/månad + 200mb surf för ytterligare 30 kr/månad

Amen på det sjukt billigt

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower