Nokia 5800 - 3(Tre) Firmwareupdateringar

Permalänk
Medlem

Nokia 5800 - 3(Tre) Firmwareupdateringar

Jag har en Nokia 5800. Den är operatörslåst till 3(Tre). Jag har nu firmware 21.xx.xx.xx.

30.xx.xx.xx kom ut i juli och 31.xx.xx.xx kom ut för några dagar sen. Jag kan dock inte uppdatera för att 3(Tre) inte godkänt uppdateringarna. Det brukar ta dem ca 1 månad å göra det men eftersom de inte fixat 30.xx.xx.xx ännu så börjar jag tro att de inte bryr sig om att uppdatera Nokia 5800 längre.

Finns det något sätt att gå rund detta så jag kan få de senaste firmwaret endå?

MVH

Permalänk
Medlem

Re: Nokia 5800 - 3(Tre) Firmwareupdateringar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av noak
Jag har en Nokia 5800. Den är operatörslåst till 3(Tre). Jag har nu firmware 21.xx.xx.xx.

30.xx.xx.xx kom ut i juli och 31.xx.xx.xx kom ut för några dagar sen. Jag kan dock inte uppdatera för att 3(Tre) inte godkänt uppdateringarna. Det brukar ta dem ca 1 månad å göra det men eftersom de inte fixat 30.xx.xx.xx ännu så börjar jag tro att de inte bryr sig om att uppdatera Nokia 5800 längre.

Finns det något sätt att gå rund detta så jag kan få de senaste firmwaret endå?

MVH

Kan man inte byta produktkod på telefonen även om den är operatörslåst? Ledsen men är inte så kunnig om detta då jag själv aldrig valt att låsa mobilen till någon operatör.

Köpte själv min 5800 kontant på Katching och bytte enkelt produktkod för att kunna komma åt de nyare firmwaren snabbare. Inväntar nu bara 40.xx.xx.xx releasen som sägs komma med bland annat ny homescreen och kinetic scrolling ^^.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

har inet hittat nått bra sätt å byta produktkod. har 64bitars vista också vilket fuckar några program. + att NSS inte funkar på 5800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noak
har inet hittat nått bra sätt å byta produktkod. har 64bitars vista också vilket fuckar några program. + att NSS inte funkar på 5800

NSS funkar prima till 5800. Använde själv programmet när jag bytte produktkod på min 5800. Använder 64 bitars w7 vilket inte skiljer sig så mycket från 64 bitars vista. Använder själv v1.0.38.15 av NNS. Du kanske använder för gammal version?

Med en nyare version av NSS så ska du helt enkelt kunna följa min instruktion:

Så här gjorde jag.
1: Först laddade jag ner NSS (Nemesis service Suite) som jag bytte produkt kod med.
2: Därefter laddade jag ner NSU och öppnade programmet och sökte efter uppdateringar. Då kommer det fram att ingen ny uppdatering finns tillgänglig. Man blir frågad om man vill installera om firmwaren, säg ja.
3: Efter ominstallationen av firmwaren. Skriv *#0000# och sök efter nya uppdateringar. Det kommer då komma upp att en ny uppdatering finns tillgänglig. Ladda ner den och uppdatera .

Fungerar det fortfarande inte att använda NSS så bör du testa köra programmet i kompatibilitets läge (högerklicka, välj egenskaper, kompatibilitets läge). Fungerar inte det här heller så bör du använda en annan dator som har xp eller liknande. Använde själv Vista x64 förut och har för mig att jag fick NSS att fungera.

Jag fick näst intill alla program att fungera i x64 vista när jag använde detta OS. Däremot så var X64 Windows XP totalt värdelöst i detta sammanhang.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

OK. Nu fungerade det efter att jag avinstallerat PC Suite och NSU. Därefter installerade jag NSS (senaste verisonen som du nämnde) och skrev om till en kod som jag hittade som hette "0559110: Scandinavia RED" 31.xx.xx.xx.

Den håller på å joxar nu med uppdateringen. Hoppas det går bra återkommer!!!!

edit: Allt gick skit bra. Mitt tema försvann men det e bara ändra tillbaka. Allt annat var kvar! tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noak
OK. Nu fungerade det efter att jag avinstallerat PC Suite och NSU. Därefter installerade jag NSS (senaste verisonen som du nämnde) och skrev om till en kod som jag hittade som hette "0559110: Scandinavia RED" 31.xx.xx.xx.

Den håller på å joxar nu med uppdateringen. Hoppas det går bra återkommer!!!!

edit: Allt gick skit bra. Mitt tema försvann men det e bara ändra tillbaka. Allt annat var kvar! tack för hjälpen!

Inga problem :). Nu är även du en av dem som gått ifrån denna oändliga väntan på att operatörerna ska acceptera varje ny firmware. Största fördelen med detta anser jag helt klart är att du kommer få tillgång till den kommande v40 firmwaren betydligt snabbare än med vanliga produktkoden.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

5800 firmware

Hej, jag fick min 5800 från tre idag, den kom med firmware 1.xx men jag lyckades uppgradera till v21.0.025 med det medföljande programmet, men när jag ska uppgradera till 3.xx så hittar den inte något på varken programmet i datorn eller direkt i mobilen, har laddat ner NSS men vet inte vad jag ska göra med det eller hur det funkar, är det någon som kan hjälpa mig?