Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk

"Play now" tar lika lång tid som att öppna serverlistan, dvs. ~3 minuter. PunkBusterkrasher varannan spelomgång. Omöjligt att komma in på befolkade (läs roliga) servrar pga. att när väl serverbrowsern laddat klart, är servrarna fulla. Lagg ner till 2 fps vid vissa tillfällen. Kraschar ofta. Reagerar inte på "Join game" ibland.

Hittills är det enda bra med det här spelet solokampanjen, som flyter felfritt. Fattar inte att betan flöt på som bara attan på min burk, när det är såna problem med fullversionen. ^^

Visa signatur

Q6600 | 4GB | 9600GT

Permalänk
Inaktiv

Multi-player fungerar bra bara man inte har tålamod som ett litet jävla barn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keychain
Multi-player fungerar bra bara man inte har tålamod som ett litet jävla barn.

Vore trevligt om man kunde komma in i multiplayer till att börja med...
För mig så dör spelet direkt till desktop så fort kartan har laddat klart.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Nu var FÖRSTA gången på en vecka jag inte såg denna tråden i "nytt i forumet" rutan på första sidan..

Opps nu är den där igen...

Sparar statsen om bredbandet stängs av mitt i ett game?
Det verkade som om jag hade mer när jag loggade in igen efter att det stängdes av innan, men jag är inte säker.

Permalänk
Medlem

F"#!?%&"@! Punkbuster!

Beta version avinstallerad: ja
PunkBuster uppdaterat: ja
Brandvägg öppnad: ja
Spel fungerar: Nej

Error: Punkbuster failed to initialize!

Totalt mer än 5 timmar med BF:BC2 idag och igår, max 5 minuter spel tid.

Permalänk

Idag gick det faktiskt att spela i över en timme efter lite strul med att komma in!
Det var kul

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Medlem

Hur ändrar man vilken dx man kör med i spelet?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Idag har jag kunnat lira 5 timmar non-stop :O.. Kändes nätan overkligt och underbart roligt!

Det känns som att tråden är en mätare på spelets status :P. Mindre folk som postar här verkar betyda mer stabilitet = Nice :).

Visa signatur

Intel 4670K| 16GB | Galax 1080 | Corsair AX 750

Permalänk
Medlem

Inte haft några problem bortsett en gång från igår när det var nere för alla.

Till killen som jag missa att citera där uppe som inte lyckades komma in på någon " crowdad " server . Om du går in på en server med 20-30 spelare på som kommer dom fyllas på ganska snabbt .
Låt bara det leta efter servrar i ungefär 5 sec , tryck på cancel och sortera efter players så kommer det komma massa servrar på oerhört kort tid.

Visa signatur

-||-Asus P8Z68-V/GEN3-||- Intel Core i5 2500K @ 4,5 Ghz -||-XFX Radeon HD 7970||- Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL8 -||-Corsair H50 -||- 4x Samsung F3-||- Corsair SSD Force Series 120GB -||- Corsair HX 750W -||- FD define R2 -||- Creative X-fi Music -||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Hur ändrar man vilken dx man kör med i spelet?

I Documents\BFBC2\Setting.ini.

Permalänk
Medlem

Now the hell is here again

Connection lost för mig och mina kompisar

Och när jag söker server
The connection with EA Online has been lost.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aboya
I Documents\BFBC2\Setting.ini.

Så det är bara att skriva till "DxVersion=10"?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FortuN
Now the hell is here again

Connection lost för mig och mina kompisar

Jag kom precis in på servern ni andra SweC'are va på, så blev det connection lost... sorgligt..

Visa signatur

| Ryzen 7 5700X3D | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dosman
Jag fick en silverfärgad dog tag från en snubbe som heter Honsou. Vad skiljer silver från brons? Är han nån EA eller DICE-person?

Jag fick också en silver dog tag av samma snubbe, han verkar vara en veteran om jag inte misstar mig. Annars vet jag inte varför det är annorlunda färg på hans.

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk
Medlem

Tycker det är drygt knäppt att fienden kan ta sig till det andra lagets huvudspawnpunkt, allt det gör är att man kan bli spawnrapad om det går illa (gäller Conquest alltså).

Aja idag var det några knäppgökar som roade sig med att sno våran T98 på Panama Kanal så istället för att ta den själv satte jag lite C4 på den och väntade tills de kom nästa gång

Permalänk
Medlem

fyfan säger jag bara. trött på detta elände.

Permalänk

Någon mer som har problem att få M1 Garand-geväret?
Det dyker upp på listan äver "my weapons" men går inte att välja in-game

Det här spelet gör mig fan deprimerad...

Visa signatur

Q6600 | 4GB | 9600GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wibart
Jag kom precis in på servern ni andra SweC'are va på, så blev det connection lost... sorgligt..

Tror jag såg dig Snö banan? (Kan inte namnen)

Btw nu funkar det igen att logga in iallafall.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbetobbelito
Någon mer som har problem att få M1 Garand-geväret?
Det dyker upp på listan äver "my weapons" men går inte att välja in-game

Det här spelet gör mig fan deprimerad...

Likadant för mig, men Thompson fungerar.
Garanden fungerar dock imellanåt, på 1 av 100 servrar fungerar den.

Måste hålla med, man blir deprimerad. Man får sitta en evighet att försöka hitta server, och när man väl är inne ska man ha en jävla tur att inte bli kickad inom 5 sekunder för "PB INIT Failure". När man klarat av dessa 2 hinder ska man vara nöjjd om man får spela i 20 minuter utan att spelet kraschar.

Jag säger som dom gör när man drar en Suicide; "EPIC FAIL"

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Så det är bara att skriva till "DxVersion=10"?

Ja 9, 10 eller 11. Exempel DxVersion=9. Inget mer bara siffror

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem

Japp idag har man kunnat nöta på rätt bra! Inte haft några större problem. Nu vill man bara dom ska lösa alla saker som gör att det fortfarande känns som en beta så kommer detta bli ett toppspel!

Började lira medic idag. Fick 17800 poäng en runda satan vad man kan få poäng när man väl fått defibrilatorn.

Permalänk
Medlem

Lider med er som inte får det att fungera. Fick mitt spel idag, avinstallerade BETAn, installerade denna. Och sedan var det bara att köra... Inga pb fails, server browsern fungerar (om än saaaakta) och inga kraschar. Det är inte acceptablet att det ska vara ett sånt jäkla lotto när man har betalt lika mycket. The Troubles of Pc :/

Om ni får det att fungera, hittar ni mig n00ba runt gotland, se upp för "Thrsdy":)

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

Ännu en bugg, hängde sig för alla precis som jag snackade med, nu.

Permalänk

Ni med punkbuster probs. Testa ta bort mappen "pb" ur bf foldern och kör en ny installation. Inte blivit kickad sen jag gjorde det, och jag har lirat sönder på massa olika servrar idag.

Hur flyter spelet för er? Testat olika grafik settings men det känns lite segt och mysko t.o.m på low. Dåligt optimerade servrar?

Permalänk
Medlem

Vi har kunnat spela ganska oavbrutet med lite mindre problem till för en liten stund sen, nu funkar det inte längre igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mackbrich
Ni med punkbuster probs. Testa ta bort mappen "pb" ur bf foldern och kör en ny installation. Inte blivit kickad sen jag gjorde det, och jag har lirat sönder på massa olika servrar idag.

Hur flyter spelet för er? Testat olika grafik settings men det känns lite segt och mysko t.o.m på low. Dåligt optimerade servrar?

Det är sjukt prestanda hungrigt, tror inte man kan räkna med speciellt bra fps med två kärnigt tyv.

Permalänk

Har inte alls haft några som helst problem idag, har haft skitkul
Nu så strular min ISP (go comhem som ger mig runt 1400ms även på pingtest sidor, etc. dock felanmält så det borde vara löst imorrn).

Ang. att det inte skulle funka på två kärnor så kan jag ju bara meddela att min är inte upplåst till 3 eller 4 kärnor och jag kör allt må megamax med DX 10 med datorn i sign och får runt 80fps nästan jämt, även med många explosioner i nyllet.

Jag stöter dock också på att jag inte kan använda M1 Garand, även fast det finns i listan över mina vapen och unlocks...

Kan även meddela att jag inte får CTDs, eller andra probs för den delen heller.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cryptic
Det är sjukt prestanda hungrigt, tror inte man kan räkna med speciellt bra fps med två kärnigt tyv.

Blev possitivt förvånad när jag testade på min dator i sign! Har jag VSYNC och HBAO avstängt flyter spelet riktigt fint på high i 1680* utan någon tendens till fpsdrop alls!

Måste säga att hade det inte varit för att serverbrowsern är värdelös så är spelet helt klockrent!! Har varken blivit pbkickar eller krasher för min del!

Visa signatur

|| Antec P182 || Core 2 Duo E6750 (2.66 Ghz) @ 3.52Ghz || Sapphire Radeon HD4870 Silent Efficiency 1GB || GA-N680SLIDQ6 || WD Raptor 150GB + WD Caviar 500GB || Corsair XMS2 4096MB || Vista Ultimate 64-bit ||

Permalänk
Avstängd

PB fail to initialize beror på att PB versionen inte stämmer överens med serverns.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

Böjar förstå varför alla sitter och häckar i buskarna med snajpergevär. Var ju riktigt skoj att lira som recon. Lite svårt att hänga med i scores listan bara Sicken skön känsla man fick imorse när man lyckades pricka 2 pers ur samma helikopter. Först en random passagerare och sedan piloten! Trodde fan jag hade någon slags autoaim med tanke på att jag är en värdelös prickskytt rent allmänt.