skolarbeta
Alla vet att vista inte va någon hit! Jag hatar vista fast jag har använt det. Men nu så använder jag windows 7 o tycker det e mycket stabilare o det kommer inte nån störig ruta hela tiden om att godkäna något.
här är 10 anledningar till varför jag tycker att windows 7 är bättre än vista
1: tar inte lika mycket som vista! Vista tog ca 40 % av mitt ram o win7 tar ca 30 % vilket jag tycker e väldigt bra! en XP dator på 1 gb i ram klarar lätt av win7
2: hänger inte sig som vista kan göra när man gör många saker samtidigt (väldigt irriterande)
3: bra program som kommer med! tex dvd bränn program! (vista har det också men förbättrat sen vista)
4: inga drivrutiner behövs instaleras från början. mitt gts 250 fungera som det skulle o behövde inte ens instalera drivrutiner. o ljudkortet fungera direkt.
5: DirectX 11! synd att mitt kort inte fungerar med det.
6: att göra ett hemma nätvärkt e enklare än någonsin särskilt om alla har win7 "hemgrupp" e väldigt smidigt när man vill dela musik, bilder o dokument.
7: startar snabbt direkt när man har loggat in kan man starta saker o göra vad man vill! om man har haft xp så vet man att när man har haft datorn i ca 1 år o installerat program som autostart:ar när man loggar in så vet man hur frustrerande det e när man inte kan göra något på ca 1-10 min!
8: Mindre virus! jag har inte haft virus på datorn än o jag surfar o laddar ner en hel del!
9: det e änklare att använda windows 7 fullt ut!
10: jag gillar aktivitetsfältet starkt! gillar att det e så enkelt att komma åt program!
VAD har NI för åsikter om win7?? tycker ni det e bra elr dåligt? gillar ni XP bättre?