Permalänk
Medlem

Samma temp på alla cores.

Tjena,

Uppdaterade till det senaste BIOS igår. Och nu får jag samma temperatur på alla cores hela tiden.

Är det ens möjligt? Alla cores hoppar mellan 20-21 grader exakt samtidigt. Sen helt plötsligt kan den hoppa till 29 grader.
Märkte också att multipliern hoppar mellan x9 och x21 hela tiden, men det kanske är normalt?

Använder Real Temp, Core Temp, Everest och HWMonitor.

Kanske är någon BIOS inställning?

Edit:
Gäller i5 CPU
Asus P7P55D Evo

Permalänk
Medlem

Jag tror nog att detta är något att föredra, än att vara rädd för:P
Och jag tror det beror på att du har en perfekt passning mellan kylare o cpu, vilket är högst ovanligt!
Sedan att multiplier hoppar beror på speedstep/cool and quiet, helt normalt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Celcius
Jag tror nog att detta är något att föredra, än att vara rädd för:P
Och jag tror det beror på att du har en perfekt passning mellan kylare o cpu, vilket är högst ovanligt!
Sedan att multiplier hoppar beror på speedstep/cool and quiet, helt normalt!

Har inspekterat nogare och märkt att när jag inte gör någonting alls så ligger alla kärnor på 20-21 grader. Sen skiftar dom lite när jag gör något lite mer krävande.

Antar jag har inget att oroa mig för då

Permalänk
Medlem

20-21? Det kan väl ändå inte vara möjligt.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

vad har du för kylare och kylpasta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av burk404
vad har du för kylare och kylpasta?

Noctua U12P SE2 samt medföljande kylpasta.

Permalänk

Låter mystiskt att alla processorkärnor håller praktiskt taget exakt samma temperatur som rummet. Har du inte typ 10 grader varmt i rummet så är de där värdena missvisade. Har en likadan fläkt på min, något klockat iofs men mina håller sig 35-38 grader idle. Tycker 25+ borde vara mer rimligt iaf

Visa signatur

Asus Z87-pro | 4770K @ 4.3ghz | Geforce 570 gtx SLI | 16gb Corsair Vengeance cl10

Permalänk

Mina ligger på 35 32 original kylare och bra kabeldragning + kylpasta sen bra luftventilation i burken med.