ALLT sluta fungera på W7 (kompis)

Permalänk
Medlem

ALLT sluta fungera på W7 (kompis)

En kompis till mig har w7 han installera avira och nu blev ALLA hans ikoner AVIRA märket och när han startar något så blir de avira ist för programmet nu tog han bort Avira så är allt blankt
och oavsätt VAD HAN ÄN ÖPPNAR så står de "vad vill du starta programmet med?

han kan inte göra system återställning heller pga de står "vad vill du starta programmet med"

och de hände efter han avinstallera avira, och installera det igen. han har tagit bort de och startat om flera gånger... va kan man mer göra?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Vila i frid
Permalänk
Medlem

Han har på något sätt valt att öppna alla program med avira?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Start > Standardprogram, kolla inställningarna där. Sen struntar du i Avira och kör något annat antivirusprogram

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har själv använt Avira på mina datorer, och installerat det väldigt många gånger, både åt mig själv och andra. Har aldrig varit med om något liknande. Är du säker på att du har en äkta version från rätt hemsida? Det är lättare än du tror att hitta nån fulsida som ser ut som den riktiga. Här är rätt länk i alla fall:

http://free-av.com/