Återupplivning: Trött på att spela ensam på Multiplayerspel? JAG MED!

Permalänk
Medlem

Jag och en kompis ska spela hela kvällen lång. Finns på IRC'n.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Ja, blire något spel?
Finns på IRC, Mumble och på HoN (nickar: Rullknufs på hon)

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

hrm, kollade lite snabbt på hemsidan nu (den som ligger uppe just nu.

Jag har redan en php-fusion uppe - www.l4dswe.se - aktiviteten där är noll, den gjordes för ett tag sen med tanken för alla svenskar som körde left4dead .. men, skolan och annat dök upp, intresset svalnade. Sidan finns kvar, men ingen som är aktiv på den.

Men, jag skulle kunna sätta mig och koda om en ny sida, om du behöver hjälp med det? // Geek
Kan även hjälpa till med vent och server hosting, ftp o dylikt. Även hjälpa till med annat, öppen för förslag!

Som sagt, detta verkar riktigt intrssant, synd bara att det inte har tillkommit något nytt direkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

hrm, kollade lite snabbt på hemsidan nu (den som ligger uppe just nu.

Jag har redan en php-fusion uppe - www.l4dswe.se - aktiviteten där är noll, den gjordes för ett tag sen med tanken för alla svenskar som körde left4dead .. men, skolan och annat dök upp, intresset svalnade. Sidan finns kvar, men ingen som är aktiv på den.

Men, jag skulle kunna sätta mig och koda om en ny sida, om du behöver hjälp med det? // Geek
Kan även hjälpa till med vent och server hosting, ftp o dylikt. Även hjälpa till med annat, öppen för förslag!

Som sagt, detta verkar riktigt intrssant, synd bara att det inte har tillkommit något nytt direkt!

Den sidan som ligger uppe nu ska tas bort helt, allting är tänkt att skrivas från scratch. Anledningen till att det ligger en php-fusion där var för att jag kollade lite om man skulle bygga in funktionerna där, men sedan insåg jag att det skulle bli mer jobb och svårare att hålla ordning än att skriva ihop precis det som behövs.

Det är ju som sagt en skypebot som ska vara navet, sajten ska vara så minimal som möjligt där man enbart registrerar sig, väljer vilka spel man äger och så vidare

Permalänk
Medlem

jaha, okej

Permalänk
Medlem

Det blev tydligen inget spelande igår. Vi var dock 3-4 pers på IRC'n vilket får ses som aktivt, synd nog. Tomt som vanligt på Mumble...

Vore bra om vi kunde lista nicknames på oss i olika spel i första posten, för att hålla reda på varandra.

//Niklas

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Ser att det är några stycken som loggar in på IRC/Mumble och sedan bara disconnectar för att det inte är några inne. Snälla stanna kvar och idla istället!

//Niklas

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Hittade just till irc:n, lär väll idla lite och titta till då och då om man inte hittar någon att snacka med. Har mumble också men använder det sällan / aldrig. Bra initiativ dock

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Medlem

Cheers, vad heter du på IRC'n?

Det är lite aktivitet nu, för första gången på länge. Vi är 3 på IRC'n och 4 på Mumble. Även om ni inte tänker prata/spela så idla gärna för att visa att idén lever!

//Niklas

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Cheers, vad heter du på IRC'n?

Det är lite aktivitet nu, för första gången på länge. Vi är 3 på IRC'n och 4 på Mumble. Även om ni inte tänker prata/spela så idla gärna för att visa att idén lever!

//Niklas

Det är så sant det, folk borde idla iaf

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arius:

Det är så sant det, folk borde idla iaf

Japp, jag gör det hela tiden. Måste visa aktivitet om vi ska kunna få med nytt folk! Vore kul att t.ex kunna spela 5v5 internmatch på HoN.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Heter samma där som här: "Cheers"
Blev dock tvungen att sticka ganska tidigt igen från chatten, precis gjort en omformatering så får hoppas att datorn fungerar lite bättre nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu är det aktivitet här!
6 pers på IRC'n och 2 på Mumble. Har spelat lite grann med Lyttis (HoN) och ska fixa CoD5 så vi kan spela Co-Op, vore kul ifall fler är med!

//Niklas

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Vad sägs om att göra en lista för vilka spel man har? Så att man lättare kan hålla koll på vilka som kan tänkas spela vilka spel? (Kanske finns listor redan, får erkänna att jag inte letat särskilt noggrant.)

Själv kan jag tänka mig följande:

Borderlands (ej spelat multiplayer tidigare)
Left 4 Dead (1) (ej spelat multiplayer tidigare)
Bf project reallity mod. (Ej installerat p.g.a nyligen gjord formatering av datorn.)
True Combat Elite (Har det inte men har provat det lite tidigare, verkligen inte bra på det.)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det låter inte helt fel Cheers!

Jag spelar gärna:
*HoN
*Call of duty 2,4,5,6
*Battlefield Bad Company 2
*Warcraft 3, tft
*Starcraft II
*Supreme Commander

Jag kan också köpa in lite spel ifall jag märker att det är många som spelar dem (ex. L4D,Borderlands osv)

Visa signatur

:D

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Cheers:

Vad sägs om att göra en lista för vilka spel man har? Så att man lättare kan hålla koll på vilka som kan tänkas spela vilka spel? (Kanske finns listor redan, får erkänna att jag inte letat särskilt noggrant.)

Själv kan jag tänka mig följande:

Borderlands (ej spelat multiplayer tidigare)
Left 4 Dead (1) (ej spelat multiplayer tidigare)
Bf project reallity mod. (Ej installerat p.g.a nyligen gjord formatering av datorn.)
True Combat Elite (Har det inte men har provat det lite tidigare, verkligen inte bra på det.)

De tre första du nämner är ju verkligen spel som tjänar på teamwork deluxe. Grattis, du har mycket att se fram emot Det fjärde vet jag inte ens vad det är men ska kolla

Jag är medlem i Xfire gruppen men hänger inte ofta där eftersom jag är medlem i alldeles för många sammanslutningar och flera klansammanhang. Jag gör många besvikna redan idag som frågar efter att spela en stund i ngt spel tyvärr. Det enda jag kan lova tid och deltagande i är BF2: PR då jag promotar det för Skyttegrav.se

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

@Lan, Så du säger det, -låter ju bra Fast det känns som om det är spel man kanske ska spela med folk man känner lite eller i alla fall har något gemensamt med (swec t.ex). har hört mycket negativt om community:n för L4D tyvärr vilket avskräcker en del. Borderlands har jag precis köpt och spelat igenom singleplayer så har därav inte hunnit prova det i multiplayer, fast lika så känns det som att det bäst gör sig med vänner som kan spela ungefär samtidigt så att man håller sig på samma ställen och nivå. Kanske har fel men det är i alla fall min uppfattning.

Ska väll masa mig till att installera BF PRm igen men har inte fått tummen ur riktigt än.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator

@Cheers - Installera PR du så lovar jag att både Age och jag är med på ett par omgångar. Han är ute rätt ofta Mycket möjligt att jag sitter på Skyttegravs PR server ikväll igen som admin, fast, blir nog till att spela ikväll och inte bara administrera..

L4D och Borderlands gör sig bäst med kompisar jo

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Förresten är det nån som känner att dom saknar kanaler på Mumble så säg till, kan även göra någon till mod om personen sköter sig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arius:

Förresten är det nån som känner att dom saknar kanaler på Mumble så säg till, kan även göra någon till mod om personen sköter sig.

Saknar en kanal för Call of Duty - World at War.
Om du vill så kan du göra mig admin, om du litar på mig.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Ala och jag sitter och lirar en hel del Cod:Waw så det vore inte helt fel dessutom är nog Ala_95 den mest aktive på mumble servern @ the moment ^^ vore kanske inte helt fel att ha honom som mod dvs

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Men tackar Lyttis

Någon som känner för att spela lite CoD4? Köpte det i helgen och har inte fått för mig att spela det någonting.

Dessutom, tomt som vanligt på Mumble och några idlare på IRC'n. Lite bättre men det finns plats för förbättringar.
Kom igen nu, visa lite aktivitet!

Edit: Någon borde få ordning på hemsidan, vore bra att ha ett eget diskussionsforum och så man kan lägga upp vilka spel man spelar osv. Vore trevligt med en liten sådan "community". Har själv inga erfarenheter alls av att skapa hemsidor men någon annan kanske har och vill hjälpa Geeken med det.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Sötast

Om någon vill, så kan jag hosta någon spelserver, dock inget alldeles för krävande då hårdvaran är gammal

Jag står för dator/uppkoppling - DU får själv konfa och underhålla server via Radmin.

Permalänk
Medlem

Vad för spelserver vilket spel?
Vore ju bra att ta något som många har, CoD4 kanske?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Sötast
Skrivet av Ala_95:

Vad för spelserver vilket spel?
Vore ju bra att ta något som många har, CoD4 kanske?

Ingen aning, får ni själv klura ut

Permalänk
Medlem

Väldigt dåligt med nytt folk måste jag säga. Vi är 3-4 personer som brukar idla på IRC'n men det kommer aldrig några nya. Måste göra "reklam" på något sätt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Man kanske borde lägga till BF:BC2 på mumbleservern. Jag brukar idla både där och IRC:en

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk

Bra idé

Permalänk
Medlem

hur går det med mumblen? verkar aldrig vara någon inne, kanske lägga till lite fler spel typ l4d 1 och 2. bad company 2 cod 4 6

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Vill också ha en L4D-kanal på Mumble. Ganska mycket aktivitet också. 5 pers på mumble och 6 på IRC:en.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB