Återupplivning: Trött på att spela ensam på Multiplayerspel? JAG MED!

Permalänk
Medlem

Vad är Mumble?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Vad är Mumble?

Ett VoIP program, precis som Ventrilo och Teamspeak. Finns på SourceForge. Mumble

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smile4u
Ett VoIP program, precis som Ventrilo och Teamspeak. Finns på SourceForge. Mumble

Jasså, hade jag aldrig hört talats om. Får välan ta och ladda ner det när jag kommer hem då

Keep up the good work guys!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Citat:

Jasså, hade jag aldrig hört talats om. Får välan ta och ladda ner det när jag kommer hem då

Keep up the good work guys!

Det är faktiskt riktigt bra. Du kan se vem som snackar ingame, och i vissa spel kan du höra folk i 3D. Om en kille står till höger om dig hörs hans till höger om dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag kan vara på IRC den dag jag kommer hem...
Vi borde dock ha en Vent-server tycker jag.

Finns Mumble server redan, mycket bättre också.;)

Edit: Glömde att uppdatera så upptäckte att jag var hyfsat seg.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agemman
Det är faktiskt riktigt bra. Du kan se vem som snackar ingame, och i vissa spel kan du höra folk i 3D. Om en kille står till höger om dig hörs hans till höger om dig.

Coolt, bra att se ingame vem som snackar. Väldigt bra när man spelar med okänt folk och man inte lärt sig känna igen alla röster

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Trevligt att se att det var några som kom in på IRCen iaf synd att ingen återvände

Vad sägs om att försöka styra upp nåt spel bara för att se om intresset för att spela tillsammans verkligen finns?

Vad sägs om True Combat: Elite? En gratis shooter som inte ser helt gräslig ut.

Finns en enkel installer att ta hem för windows här: http://www.truecombatelite.com/forums/viewtopic.php?t=2016

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Trevligt att se att det var några som kom in på IRCen iaf synd att ingen återvände

Vad sägs om att försöka styra upp nåt spel bara för att se om intresset för att spela tillsammans verkligen finns?

Jag är på!

Finns en enkel installer att ta hem för windows här: http://www.truecombatelite.com/forums/viewtopic.php?t=2016

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius

Håller på att tanka ner den nu. Blir kanske något tills helgen!

Utöver det så skapade jag även en grupp på X-fire för de som är intresserade! Ni finner den här och alla kan joina!

Permalänk
Medlem
Citat:

Utöver det så skapade jag även en grupp på X-fire för de som är intresserade! Ni finner den här och alla kan joina!

Trevligt värre! Sedär då får man användning för xfire kontot också då! Har gått med i gruppen under nicket robbrn.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu är man hemma. Vi kanske borde göra en lista för vad man måste göra för att kunna vara med?
Ska tanka ner IRC asap. Kommer dock kanske vara utan grafikkort (sålt mitt gamla och fått fel från Alina) ett tag.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Moderator
Moderator
Citat:

Se där, Age i farten. Tjena, det var inte igår vi sågs.

till Geeken och initativet med en nätverkssida. Kontaktannonser för gamernerdar är ju lite nytt (vet att det är mer än det men lite humor är väl inte fel) och kan bli riktigt stort. Det finns ju diverse communities man kan hänga med men detta är ju en trevlig oberoende site onekligen.

Keep up the good work. Fram för lagarbetet och sociala nätverk.

Man heter ju "Lan" så detta gillar jag ju.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lan
Se där, Age i farten. Tjena, det var inte igår vi sågs.

Var det verkligen inte Jag langade ut en bunt invites till olika personer där jag förklarade konceptet av TeamMates.

Citat:

Minns ni för några år sedan när man spelade CS/Quake/Whatever med massa vänner hela tiden? Minns ni att det var superkul att spela spel och man kunde sitta uppe hela nätterna och tycka att det var skitroligt? Saknar ni det idag?

Vi tycker att det vore kul om vi drar ihop ett litet gäng som spelar olika spel tillsammans och PRATAR, ett sällsynt fenomen på servrarna idag, som kompisgängen som alltid spelade ihop förut gjorde. Fast denna gång över internet..

Alltså, vi skapar ett kompisnätverk på internet!

------------------------------------------

Det var precis på detta sett som konceptet TeamMates framfördes på SweClockers. Målet är att man ska kunna hitta någon att spela med när som helst. Just nu är allting på ett väldigt betastadium då riktiga tanken är att det ska fungera som kontaktannonser, fast för gamers. För att uppnå detta håller geeken på att koda en hemsida som just uppfyller denna funktion. Vill ni veta mer och hjälpa till att spåna? Kika på orginaltråden: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Permalänk
Medlem

Tomt som attan på IRC och Mumble...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Börjar bli mer och mer taggad på att fortsätta med uppbyggnaden av det här. Synd bara att dygnet har 24 timmar istället för 36, den lilla fritid man har ägnas mest åt bfbc2 och flickvännen

Så snart terminen och sluttentorna är avklarade så lovar jag att sätta igång igen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av geeken
Börjar bli mer och mer taggad på att fortsätta med uppbyggnaden av det här. Synd bara att dygnet har 24 timmar istället för 36, den lilla fritid man har ägnas mest åt bfbc2 och flickvännen

Så snart terminen och sluttentorna är avklarade så lovar jag att sätta igång igen!

Plugga säkrar framtiden! Prioritera det Jag gör likadant, därav:

Citat:

Tomt som attan på IRC och Mumble...

Permalänk
Medlem

Jo det gör ju det! Vad pluggar du för något?

Permalänk
Medlem

Idlar på IRC och är inne på Mumble väldigt mycket men det tycks inte vara några fler än jag och någon till som är med...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Sätt upp en tid till helgen så kan jag nog komma in och köra nästan vad som helst.

Permalänk
Medlem

Perfekt.
Ska ha en kompis hos mig i helgen så vi är två som kan lira lördag-söndag

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Jag är med beroende på vad som körs! Troligtvis kan jag få med mig en eller två personer. Ska vi köra på det där gratisspelet som länkades tidigare? Annars får jag gärna föreslå BF2 med PR om fler har det Kanske några rundor TF2?

Permalänk

Jag är på, detta låter som en shysst idé..
Men kör bara BFBC2, MW2, HoN (suger dock), CSS, BFHeroes

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lowfatmilk
Jag är på, detta låter som en shysst idé..
Men kör bara BFBC2, MW2, HoN (suger dock), CSS, BFHeroes

Man kan alltid hänga på Mumble och snacka skit medan man spelar

Permalänk
Medlem

Att styra upp något till helgen låter bra det

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Man kan alltid hänga på Mumble och snacka skit medan man spelar

Det jag försöker göra.

Jag kan spela Warcraft 3, HoN, CSS och Day of Defeat. Även CoD WaW.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Dött som vanligt på IRC'n. Vi var faktiskt 3 pers där igår kväll tror jag det var. Det är nog det mesta jag sett.
Jag är inne hela tiden jag har datorn på och det är i stort sett aldrig man ser någon. Visa lite aktivitet nu grabbar!

//Niklas

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Geeks
SweClockers

Ta en titt i inställningarna, det går numera att lägga in kontaktuppgifter till både Steam och Xfire som sedan syns i profilen.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Ta en titt i inställningarna, det går numera att lägga in kontaktuppgifter till både Steam och Xfire som sedan syns i profilen.

Såg det, riktigt bra det!

//Niklas

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Dött som vanligt på IRC'n. Vi var faktiskt 3 pers där igår kväll tror jag det var. Det är nog det mesta jag sett.
Jag är inne hela tiden jag har datorn på och det är i stort sett aldrig man ser någon. Visa lite aktivitet nu grabbar!

//Niklas

Har haft skolarbeten att göra IRC stör dem! Jag får dock se hur jag är inne i helgen. Morfar ska flytta, så jag skall hjälpa honom. Troligtvis sitter jag idle där inne.

Ala! Skaffa X-fire också! In-game chatt i de flesta spel, samt finns en grupp.

Permalänk
Medlem

Jag är på att spela nåt ikväll! Förvänta er dock inger dunder prestationer från min sida... Bakis som ett svin hela dan...

Visa signatur