Logitech G19 problem (tangenter slocknat displayen startar inte av sig själv mm)
Hej. jag har haft ett logitech G19 sedan julafton men nu idag när jag kom hem så ville det inte lysa upp. och en massa knappar funkar inte
alla skrivknappar fungerar som dom ska tilsammans med scrollhjulet för höjning och sänkning av ljud. powelampan fungerar iaf. likaså ledsen för scrolllock/caps/numlock
Nu till det som inte fungerar:
ljuset på alla knappar
G knapparna
m1 m2 m3
Alla displayknapparna
Mute knappen brevid scrollknappen
mediaknapparna play, pause, stop, fram, bak
självklart på/av med ljus knappen
displayen sätts inte igång vid start
när jag går in på Logitech LCD Manager och trycker på "identifiera" i konfiguration rutan så händer en av 2 saker
1 displayen tänds med ett medelande om att den identifierar profiler
2 displayen tänds med logitech loggan (edit: detta hände endast efter jag tog bort alla spelprofiler)
sedan händer ingenting bilden är liksom fryst.
när jag stänger av datorn så ser jag hur program stängs av i displayen mediaplayer, klockan och prestandaövervakaren är alternativ jag har sett under mina 10 omstarter. prestandaövervakaren rör på sig ifall det kan vara någon hjälp
jag kom in på någon inställning en av gångerna där jag skulle trycka ok eller tillbaka på knapparna som hör till displayen, men dom fungerar inte så det var inte mycke jag kunde göra åt det.
jag har avinstallerat programmen och drivrutiner och nyinstallerat allt. både med nyaste drivrutiner och de från installationsskivan. dragit ur och stoppat i usbn
det enda jag kan tänka mig att skulle kunna åstakomma det här vore att proppen gick för några dagar sen men den har fungerat felfritt efter det så det känns inte som det borde vara det
jag tror jag har fått ner all information jag har om problemet och hoppas någon kan hjälpa till. vare sig det handlar om egna erfarenheter om problemet eller idespånande av vad jag skulle kunna göra för att lösa det.
tack på förhand