Blir diablo3 större än world of warcraft?

Permalänk
Medlem

Blir diablo3 större än world of warcraft?

*bort*

Diskussion: När diablo 3 kommer, kommer det då slå ut World of warcraft?

Permalänk
Medlem

ang "diskussion"

Wow är ett MMORPG

Diablo 3 blir ett MORPG där man spelar coop.

Så det är väldigt svårt att jämföra spelen ens. Tror inte folk kommer sluta spela wow bara för att D3 kommer om det är det du menar.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igorr:

Diskussion: När diablo 3 kommer, kommer det då slå ut World of warcraft?

Det skulle jag inte tro då D3 inte är något MMORPG
Sen att många kommer sluta WoW och börja med D3 eller något annat för den delen är inte det helt omöjligt såklart men wow kommer ha kvar en massa miljoner sub. ändå tror jag

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem

Eftersom byte av konto bryter mot Blizzards regler, bryter det även mot Swecs regler. Om jag inte minns fel...

Om jag fortfarande spelar WoW när D3 släpps så kommer jag såklart fortsätta med det. Helt olika spel enligt mig.

Lås?

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem

Vad är du ute efter att byta mot då? jag har ett account med en rogue och en druid ally på tarren mill

Permalänk
Skrivet av Whiip:

Eftersom byte av konto bryter mot Blizzards regler, bryter det även mot Swecs regler. Om jag inte minns fel...

Om jag fortfarande spelar WoW när D3 släpps så kommer jag såklart fortsätta med det. Helt olika spel enligt mig.

Lås?

Hackintosh bryter mot Apples regler, men det är helt lugnt så håll i hatten. Men det är intressant att du, personligen, har ett intresse i huruvida den här snubben får byta konto eller inte. Är du missunnsam eller?

Permalänk
Medlem

WoW är tamefan inget "mmorpg" längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phobiiz:

Om det inte nu är det vad skulle du kalla det? Det är servrar uppe med tusentals på varje.. inom spelvärlden är det ett MMORPG

Men du menar kanske RPG delen?

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Sötast
Skrivet av phobiiz:

Tvärtom, WoW är det största MMORPG:[et] i världen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Wow är ett MMORPG där man bara ser folk i Northrend, där alla är otrevliga, och har blivit en fet repetiv-mainstream-casual-gear-grind. Det var bra pre bc, nu är det för småbarn som hamnat i puberteten och måste showa sina achievements.

Spelet är störst, men inte bäst, långt ifrån. Kvantitet=Inte kvalitet.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Sötast
Skrivet av Mupp3n:

Wow är ett MMORPG där man bara ser folk i Northrend, där alla är otrevliga, och har blivit en fet repetiv-mainstream-casual-gear-grind. Det var bra pre bc, nu är det för småbarn som hamnat i puberteten och måste showa sina achievements.

Spelet är störst, men inte bäst, långt ifrån. Kvantitet=Inte kvalitet.

Jag tackar för uppläxningen, men....

Jag sa "WoW är störst"

och det var din slutsats också, så på något skumt sätt så var detta ditt sätt att säga att du håller med mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av phobiiz:

Wow är ett rpg, det är även online och med tanke på hur många som spelar det så kan man rätt säkert säga att det är massivt.
Vad är det då som puttar bort det från "MMORPG"-stämpeln tycker du?

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twiggeh:

Wow är ett rpg, det är även online och med tanke på hur många som spelar det så kan man rätt säkert säga att det är massivt.
Vad är det då som puttar bort det från "MMORPG"-stämpeln tycker du?

Jaså? Men då kan du ju svara på just vad det är som ger WoW "RPG"-stämpeln? Farmville är större och mer massivt än WoW och onekligen mer RPG.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Jaså? Men då kan du ju svara på just vad det är som ger WoW "RPG"-stämpeln? Farmville är större och mer massivt än WoW och onekligen mer RPG.

Gå in på en RPGserrver omkring 20-23 på kvällen och gå till Goldshire.

Skrivet av Allexz:

Perfect World har 5ggr fler spelare. WoW är det största med subscription.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pimpim666:

Perfect World har 5ggr fler spelare. WoW är det största med subscription.

Synd bara att det är så få som verkligen RPGar i wow, även på RPG stämplade serverar
Spelet förtjänar inte titeln RPG, men förtjänar MMO.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Synd bara att det är så få som verkligen RPGar i wow, även på RPG stämplade serverar

Jo det är synd. Men det kommer aldrig bli ett RPG för spelet är helt baserat runt loot och progress och inte vanity.
Skulle man göra ett barbie online så skulle det kunna bli ett RPG. På samma sätt som det fanns bra RP servrar i NWN.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Förstår inte riktigt din poäng, spelet öser ju lore över en bara man lyssnar, du har olika klasser du kan utveckla via stats och talents.
Eller tycker du att spelet är ett mmo-hack'n'slash?

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Vad du gör om kvällarna intresserar mig inte och jag skulle inte kalla det för rollspelande heller.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

hahha p12 från fragbite ;s gtfo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Vad du gör om kvällarna intresserar mig inte och jag skulle inte kalla det för rollspelande heller.

Har inte WoW nåmer men du sökte rollspelare och nu vet du var du hittar dom.

Jo det är riktigt rollspelande. Finns en massa guilder på SSL som tex. Scarlet Legion eller vad fan dom nu heter (ett tag sen jag spelade) och dom klär sig i full SM gear blandat med div skrot från spelet och spenderar sin tid med rollspelande i bla. goldshire.
Sedan finns det guilds som enbart rollspelar typ nå nightelfs som spenderar sin tid i lingonskogen (starting area för nelfs).

Skrivet av Twiggeh:

Förstår inte riktigt din poäng, spelet öser ju lore över en bara man lyssnar, du har olika klasser du kan utveckla via stats och talents.
Eller tycker du att spelet är ett mmo-hack'n'slash?

lore ger bara en story. Just nu så är lore i WoW inte värt ett skit. All lore slängs ut ur spelet och förändras så ofta att det inte finns något sammanhang med det hela nåmer.
Jag skulle säga att WoW är det spel med SÄMST genomarbetad lore av alla MMORPGn som finns ute.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Detta är alltså ett diskussionsforum, inget annat.
*Titel redigerad*

Permalänk
Medlem

Kommer Microsoft Office bli större än iTunes?

Visa signatur

Permalänk

Hur långt är ett snöre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Hur långt är ett snöre?

Halvan längden av två snören.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Halvan längden av två snören.

om dom är lika långa det vill säga.

annars är det bara en bit snöre

tycker wow har bara blivit sämmre för varje expansion. dom gör spelet lättare och lättare och införandet av achivements va fan då för?

blev så jävla trött på allt folk som å kommigen vi gör achivmenten bla bla bla. tur man var tank när man körde upp sin karaktär så man slapp ser ingen mening med att ha massa poäng där gör ingen nytta iaf.

och det sista som är det senaste är den failande addonen Gearscore som alla använder...
bara för att man har hög GS betyder inte att man vet hur fan man ska spela.

har t.ex en cloth gear på min DK som ger mig över 5k gs men han blir helt värdelös i den (har den bara för att visa vad jag menar inget jag använde).

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

om dom är lika långa det vill säga.

annars är det bara en bit snöre

tycker wow har bara blivit sämmre för varje expansion. dom gör spelet lättare och lättare och införandet av achivements va fan då för?

blev så jävla trött på allt folk som å kommigen vi gör achivmenten bla bla bla. tur man var tank när man körde upp sin karaktär så man slapp ser ingen mening med att ha massa poäng där gör ingen nytta iaf.

och det sista som är det senaste är den failande addonen Gearscore som alla använder...
bara för att man har hög GS betyder inte att man vet hur fan man ska spela.

har t.ex en cloth gear på min DK som ger mig över 5k gs men han blir helt värdelös i den (har den bara för att visa vad jag menar inget jag använde).

Dubbla längden av halva snöret.

Jo jag håller med dig. Även om spelet kan vara casual behöver dom inte göra raids så enkla. Det var bättre förr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

och ni som tycker det är enkelt leker er igenom ICC heroic eller ?

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Diablo 3 ser ut som sina föregångare. Ganska fult jämfört med dagens grafik. Enformigt, precis som 1 och 2. Du gör samma saker hela tiden.

Jag å andra sidan tyckte 1 och 2 var roliga ett tag så kommer nog köpa det ändå.

Vad jag hoppas på är någon bra form av pvp för variation, 5vs5 och 15vs15, sådant skulle lyfta spelet. Utan det är det precis som starcrat 2 som säkerligen gör succé men är precis som 1an inga förändring, bara samma gamla koncept igen och inget nytänkande alls.

Även om diablo 3 är inriktat på pve, precis som wow som har kanske mmo världens sämsta pvp, så kommer diablo 3 gå bra för blizzard har bra kvalitet på det de gör men det kommer inte slå ut wow, kanske kommer det sänka deras antal med några st ett litet tag innan folk upptäcker att diablo 3 bara är en annan simpel form av pve. Vad blizzard dock saknar är bra balans, det har alltid varit deras svaghet. Aoc är grymt mycket bättre balanserat för pvp och många vs många samt pve, bara de som inte kan sin klass anser annorlunda. Blizzard saknar den talangen, kanske är det så av företagets interna politik med fel person på avgörande projektledarpositioner eller så.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte ens att man kan jämföra, däremot tvivlar jag inte på att många kommer gå ifrån WoW för att spela Diablo 3 när det släpps.

Jag själv har aldrig haft eller velat spela WoW men jag vet till 100% säkerhet att jag kommer att förbeställa Diablo 3 så fort det når webben!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Vad blizzard dock saknar är bra balans, det har alltid varit deras svaghet. Aoc är grymt mycket bättre balanserat för pvp och många vs många samt pve, bara de som inte kan sin klass anser annorlunda. Blizzard saknar den talangen, kanske är det så av företagets interna politik med fel person på avgörande projektledarpositioner eller så.

Skojar du nu eller har inte Starcraft varit ett av dom mest välbalanserade spelen genom tiderna?