Permalänk
Medlem

15 dagar till garanterad beta plats och 3 dagars förtur! Nog för att jag bara ska leka med character generator och vänta med resten med det är många karaktärer som ska skapas och dokumenteras för live!

Permalänk

Tack för länkarna. I synnerhet tyckte jag om "grafik" länken. Världen som målar upp sig de sista minuterna av videon är enormt vacker. Ser verkligen fram emot att få uppleva det själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lard:

jag spår att denna film kommer att bli motsvarande Daddars klassiska Ironforgefilm, som fick alla att vilja spela ud rogue i wow

Jag var Meandro-fan i classic WoW, hans videos med Barman Shanker i open world pvp var roliga. Fast mycket ganking av folk som inte var så bra på pvp förstås.

Rock, Paper, Shotgun har ett nyskrivet reportage från betan
http://www.rockpapershotgun.com/2012/03/26/guild-wars-2-beta-...

Permalänk
Avstängd

Jag måste säga att jag kommer att pröva detta MMO när man verkligen tröttnat totalt på allt vad wow heter och det verkar inte bli bättre på den fronten mera, får nöjja sig med lite vanillawow medans man väntar på det här:)

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Det var (säkert) roligt att spela GWII i helgen, och som tidigare sagt så var det inte pressbeta utan Closed Beta event. Pressen hade de två tidigare helgerna. NDAn är väldigt omfattande och de har till och med din inloggning inritad som en layer över hela skärmen när du är inloggad... Självklart så har jag bara hört detta, för om jag verkligen hade spelat denna closed betan så skulle jag inte kunna säga det då jag läst NDAn.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hzup:

Det var (säkert) roligt att spela GWII i helgen, och som tidigare sagt så var det inte pressbeta utan Closed Beta event. Pressen hade de två tidigare helgerna. NDAn är väldigt omfattande och de har till och med din inloggning inritad som en layer över hela skärmen när du är inloggad... Självklart så har jag bara hört detta, för om jag verkligen hade spelat denna closed betan så skulle jag inte kunna säga det då jag läst NDAn.

haha, snygg flame-dodge x) Bra att vara tydlig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Ganska duktigt skrivet där måste jag säga... Grattis iaf att du fick spela beta, jag hoppas att ni hittade och rapporterade många buggar.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kalium:

Ganska duktigt skrivet där måste jag säga... Grattis iaf att du fick spela beta, jag hoppas att ni hittade och rapporterade många buggar.

Han har ju uppenbarligen INTE spelat betan för då skulle han inte kunna skriva det där, han har bara hört det någonstans

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Han har ju uppenbarligen INTE spelat betan för då skulle han inte kunna skriva det där, han har bara hört det någonstans

Ja just det, så var det ja

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem

Jag fattar inte riktigt, varför är det så i NDA'n för betan att de som deltar inte får prata om det över huvud taget, inte ens nämna för någon att de spelat betan? Jag menar, pressen har ju fått köra beta och lägga upp en massa videos, så vad kan man avslöja som de inte redan gjort?

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Phukkitt:

Jag fattar inte riktigt, varför är det så i NDA'n för betan att de som deltar inte får prata om det över huvud taget, inte ens nämna för någon att de spelat betan? Jag menar, pressen har ju fått köra beta och lägga upp en massa videos, så vad kan man avslöja som de inte redan gjort?

De vill väl vara på den säkra sidan, de har kört trading post och cash shop i helgen, det får de inte prata om förrän de öppna betorna drar igång. De vill väl vara på den säkra sidan, om ingen vet att man är med kommer man inte bli pressad på information.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon70536:

De vill väl vara på den säkra sidan, de har kört trading post och cash shop i helgen, det får de inte prata om förrän de öppna betorna drar igång. De vill väl vara på den säkra sidan, om ingen vet att man är med kommer man inte bli pressad på information.

Jag tror att det är för att det är mycket som är i Betan som kommer att ändras, tweakas samt kanske rent tas bort innan release, samt mycket som ska läggas till och dom vill inte att spel communityt ska få panik över småsaker som just nu är i spelet.

Jag tror att press communityt förstår till en högre grad att det är just en beta de spelar och att press communityt kan ge en bättre sansad bild av läget än en 14 åring som har fått panik över issue XXXX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Kanske får min CE för det priset ändå..

Kanske, dock kan de misstolkat frågan för det är skillnad på bokning och förhandsbokning, om du bokar något till ett pris måste du få det till det men när det gäller förhandsbokningar brukar de som sagt stå att det är reservationer för prisändringar och 799 till 1200 är ganska saftig ökning men får väl hålla tummarna

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Det var delar press inte fick prata om eller visa men det var mindre regler än många andra företag haft tydligen och spelet är fortfarande inte klart, finns en film från press BETA eventet där någon filmar NPCs som inte har någon AI eller liknande, de bara står, slåss inte ens tbax för press är detta en sak, för som nämnt ovan en p12 eller liknande är detta flame guld.

Ofta är ju anledningen till att man inte vill ge ut info just att det inte är klart, att visa ett trasigt spel även om det är WIP (work in progress) kan skada spelets rykte för folk bildar sig en förutfattad mening baserad på felaktiga fakta.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Guild Wars 2 Beta Compilation 23-25th March:

http://gw2guides.org/guild-wars-2-beta-coverage

Permalänk
Medlem

Pressen kanske måste få sin videos granskade och godkända innan dom lägger ut dom på youtube också.. Enklare att hålla koll på vad för filmer Halibut slänger upp än Player123 och därför har resten av testarna en strängare NDA.

En tanke

Permalänk

Ser ut att bli helt underbart!!!

Bra videos. Däremot blir de svårt att välja class , warrior/thief , hmm....svårt val Och sen ras också, blir jobbigt då man vill inte välja fel

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk

Någon som vet om dom där småttingarna, Azuras, eller vad dom heter kommer kunna vara thieves?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninja Tuna:

Någon som vet om dom där småttingarna, Azuras, eller vad dom heter kommer kunna vara thieves?

Alla raser kan vara alla klasser

Permalänk
Permalänk
Medlem

http://wiki.guildwars2.com/wiki/User:Stephane_Lo_Presti/GW2_p...

Här är listan med dom som kommer att sälja gw2.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Tack, bra att veta om man är ute efter CE.

Pastar de svenska;

• CD ON - CE

• GAME - CE

• Discshop - CE

• Webhallen - CE

Permalänk
Medlem

Gillade Guildwars 1 och kommer garanterat gilla detta, det ser riktigt bra ut!

Hoppas verkligen dom hinner polera spelet tillräckligt. Mycket att göra och det är alltid tidsnöd!

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Tror Arena.net/ncsoft försöker ta en del av kakan, eller minska, gold selling i gw2. Gold selling kommer aldrig att försvinna, men man kan försöka minimera att folk köper av 3rd party. Om de gör detta rätt, så kan det lyckas, och om man ser på deras övriga koncept så finns det chanser att det gör det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Tack, bra att veta om man är ute efter CE.

Pastar de svenska;

• CD ON - CE

• GAME - CE

• Discshop - CE

• Webhallen - CE

Tar det slut hos dem kan man handla från grannländerna, alla utom Tyskland och Frankrike kommer få samma lådor som är på engelska.

Norway

• Game Zone - CE

• CD ON - CE

• Komplett - CE

• Elkjop - CE

• GAME - CE

Finland

• CD ON - CE

• VPD - CE

• Gigantti - CE

Denmark

• CD ON - CE

• GAME - CE

• Coolshop - CE

• El Giganten - CE

Permalänk

Sugen på CE men 1000kr känns lite overkill för min del
Får kanske bli DD istället.

Skönt i alla fall att spelet inte verkar släppas i närheten av D3

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Sugen på CE men 1000kr känns lite overkill för min del

Jag skulle tippa att det blir mer än 1000kr. Amerikanska riktpriset ligger på $150 vilket blir cirka 1250 SEK ink. moms.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Jag skulle tippa att det blir mer än 1000kr. Amerikanska riktpriset ligger på $150 vilket blir cirka 1250 SEK ink. moms.

1299:- tror jag någon hade hört från webhallen

EDIT:
Själv kommer jag kasta pengar på dem. Det blir CE för att få både beta-access och fysisk skiva, kosta vad det kosta vill!

Permalänk
Medlem

Eller 1499kr. Dom stackars återförsäljarna tjänar ju inget annars.

Det är tråkigt att inget nordiskt land har vanliga versionen... Nästan alla andra EU länder har det :/
Undrar om man kan beställa från UK eller om det är några fåniga regions begränsningar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av murklor:

Eller 1499kr. Dom stackars återförsäljarna tjänar ju inget annars.

Det är tråkigt att inget nordiskt land har vanliga versionen... Nästan alla andra EU länder har det :/
Undrar om man kan beställa från UK eller om det är några fåniga regions begränsningar.

Så länge du håller dig till ett land som säljer den engelskspråkiga versionen borde det vara lugnt. Läste någonstans, kan ha varit på deras FAQ, att de bara hade tre versioner i europa: Engelsk, tysk och fransk.