Permalänk
Medlem

Såg att Game.se har GW2 Collectors Edition med pre purchase dealen för 799:-
Frågan är om man vågar att boka/köpa från Game då de har lite ekonomiska svårigheter i nuläget...

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Höm... kan man köpa spelet på https://buy.guildwars2.com/ fast spela i europa? eller hur funkar det? som wow eller star wars?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

Höm... kan man köpa spelet på https://buy.guildwars2.com/ fast spela i europa? eller hur funkar det? som wow eller star wars?

Ja, du kan köpa det därifrån och spela Europa.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Frågan är ju om man verkligen kan det... Notera att priserna är listade i dollar. Det är typ 130kr billligare än om det vore rak euro konvertering (vilket alla kör med, $60 = €60) och ungefär samma pris som det faktiskt kostar här i Sverige. Låter inte vettigt - Arenanet skulle inte gå miste om att suga ut pengar från Européer. Förmodligen så kommer man dras vidare till en EU sida med drastigt högre priser.

Citat:

Såg att Game.se har GW2 Collectors Edition med pre purchase dealen för 799:-
Frågan är om man vågar att boka/köpa från Game då de har lite ekonomiska svårigheter i nuläget...

Fundera på det men sen tänkte... Nä. Verkar tveksamt när dom har det priset. Dessutom så känns det som att dom bryter mot nån regel genom att ha det tillgängligt, med satt pris. Tror att alla butiker har satt "release" som 10:e april (inkl dom som bara listar "kommande" där man inte kan beställa). Tror inte Arenanet tillåter att den säljs innan den 10:e, när online beställning också öppnar. Att Webhallens original erbjudande inte stämde är ju en annan sak efter det var väl år sen det sattes upp.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av murklor:

Frågan är ju om man verkligen kan det... Notera att priserna är listade i dollar. Det är typ 130kr billligare än om det vore rak euro konvertering (vilket alla kör med, $60 = €60) och ungefär samma pris som det faktiskt kostar här i Sverige. Låter inte vettigt - Arenanet skulle inte gå miste om att suga ut pengar från Européer. Förmodligen så kommer man dras vidare till en EU sida med drastigt högre priser.

Vi ska inte kasta sten på fel företag nu, det är utgivaren NCSoft och inte utveckaren ArenaNet som sätter priserna.

Permalänk
Medlem

NCSoft äger ArenaNet så det är samma sak i slutändan... Det är samma företag annan avdelning. Det handlar inte om någon välgörenhet, företag vill tjäna pengar.

http://en.wikipedia.org/wiki/ArenaNet

Permalänk
Medlem

Tog mig friheten att maila GAME angående deras erbjudande på CE. Detta blev deras svar:

"Hej,

Om du gör din bokning går igenom hos oss är du safe, men vår kvot börjar närma sig gränsen nu.

Vi har snart slut på CE-versionen – så skynda dig att boka om du vill reservera ditt ex.

Så fort vi har slut på Collectors kommer produkten skyltas om som fullbokad på vår hemsida och inte gå att boka."

Själv har jag haft goda erfarenheter med GAME.se, så jag lägger min beställning där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konve:

Tog mig friheten att maila GAME angående deras erbjudande på CE. Detta blev deras svar:

"Hej,

Om du gör din bokning går igenom hos oss är du safe, men vår kvot börjar närma sig gränsen nu.

Vi har snart slut på CE-versionen – så skynda dig att boka om du vill reservera ditt ex.

Så fort vi har slut på Collectors kommer produkten skyltas om som fullbokad på vår hemsida och inte gå att boka."

Själv har jag haft goda erfarenheter med GAME.se, så jag lägger min beställning där!

Tänkte lite samma så jag bokade min CE från dom igår

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Konve:

Tog mig friheten att maila GAME angående deras erbjudande på CE. Detta blev deras svar:

"Hej,

Om du gör din bokning går igenom hos oss är du safe, men vår kvot börjar närma sig gränsen nu.

Vi har snart slut på CE-versionen – så skynda dig att boka om du vill reservera ditt ex.

Så fort vi har slut på Collectors kommer produkten skyltas om som fullbokad på vår hemsida och inte gå att boka."

Själv har jag haft goda erfarenheter med GAME.se, så jag lägger min beställning där!

Stort tack för den posten! Varit bitter över att webhallen haft slut på förhand och inte vetat om man vågar beställa av GAME, nu blev det bokning på Game.se ändå Känns bra att känna att ens CE är safe.

Permalänk
Medlem

Märkte precis att Webhallen skickat iväg min Pre-purchase box med cd-key idag.

Permalänk

Vänta nu, 799kr för CE på game.se när det egentligen kostar ca 1500kr?

Tacksam om någon kan svara snabbt, isf beställer jag direkt.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lyrisius:

Märkte precis att Webhallen skickat iväg min Pre-purchase box med cd-key idag.

Collectors?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Collectors?

Yes

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lyrisius:

Väldigt nice Hoppas GAME skickar ut snart också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Hur mycket betalade du hos Webhallen? De var snabba att ta ner produktsidan ;).

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Vänta nu, 799kr för CE på game.se när det egentligen kostar ca 1500kr?

Tacksam om någon kan svara snabbt, isf beställer jag direkt.

Det är det som jag tycker verkar vara suspekt, sen dom gick ut med att det skulle vara dyrare... Eller så är Game desperata att få in pengar. Men visst det kan vara värt att chansa.

Men jag såg att flera butiker listar vanliga pre-purchase versionen nu (det verkar stämma som någon sa), ska själv vänta o se vad dom har för priser på nätet också. Enligt GW2guru så skulle det inte riktigt vara $60=€60, snarare €50 vilket är acceptabelt om det stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Hur mycket betalade du hos Webhallen? De var snabba att ta ner produktsidan ;).

Jag bokade mitt ex för ca 2 år sedan, och så fort mer info kom ut nu i slutet om det riktiga innehållet och det rätta priset så plockades det bort. (de fick väl för många beställningar)
Priset blev 1290 sek.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Jag bokade mitt ex för ca 2 år sedan, och så fort mer info kom ut nu i slutet om det riktiga innehållet och det rätta priset så plockades det bort. (de fick väl för många beställningar)
Priset blev 1290 sek.

Jag trodde att jag inte skulle få mitt exemplar,fick mejl om att det eventuellt inte skulle räcka, men mitt är också på väg!
Wohoo!!

Permalänk
Medlem

Märkte det här precis på komplett, titta under "Releasedatum" men tror det är fel.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=623223&cks=ASS&assoc=B99...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Märkte precis att Webhallen skickat iväg min Pre-purchase box med cd-key idag.

Intressant att de skickar ut så tidigt när pre-purchase inte ska börja förrän 10:e april.

Spelar väl i och för sig ingen roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasser:

Märkte det här precis på komplett, titta under "Releasedatum" men tror det är fel.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=623223&cks=ASS&assoc=B99...

28 Juni har det ju sagts tidigare från icke-officiella håll...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Jag bokade mitt ex för ca 2 år sedan, och så fort mer info kom ut nu i slutet om det riktiga innehållet och det rätta priset så plockades det bort. (de fick väl för många beställningar)
Priset blev 1290 sek.

Skickades från m.sweclockers.com

Aha okej, var nära på att beställa förra året, men väntade för länge. Gött att Webhallen redan skickat!

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Avstängd

Jaha, då var det där med hårdvara, hur bra/dåligt kommer spelet att fungera med lite mera folk runt om sig med en dator som har följande specs : core2duo @ 3300 ,4gb@1ghz, vanlig mekanisk hdd, hd 6950 2gb, 22"monitor spelar i 1680*1050.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av joshoa:

Jaha, då var det där med hårdvara, hur bra/dåligt kommer spelet att fungera med lite mera folk runt om sig med en dator som har följande specs : core2duo @ 3300 ,4gb@1ghz, vanlig mekanisk hdd, hd 6950 2gb, 22"monitor spelar i 1680*1050.

Jag tror du kommer klara dig fint, speciellt på grafiksidan ligger du långt över minimum-specen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon70536:

Jag tror du kommer klara dig fint, speciellt på grafiksidan ligger du långt över minimum-specen.

det låter ju iaf bra då man är fattig och troligen inte kommer ha råd före sent i höst o köpa ivy bridge

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Totalbiscuit la upp en till video igår med lite story mode dungeon gameplay.

Permalänk
Medlem

Fick mitt GW2 kopia hem idag! Jag tänkte dafuq??

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Vänta nu, 799kr för CE på game.se när det egentligen kostar ca 1500kr?

Tacksam om någon kan svara snabbt, isf beställer jag direkt.

De höjde priset nu. Jag bokade när det kostade 799kr, den blev struken......

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

De höjde priset nu. Jag bokade när det kostade 799kr, den blev struken......

Blev din beställning struken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Blev din beställning struken?

Ja :/, men är inte direkt förvånad.

Visa signatur

RTS :D