Samsung 2443bw - problem med blinkande skärm

Permalänk

Samsung 2443bw - problem med blinkande skärm

Jag skaffade en Samsung SyncMaster 2443BW i samband med nytt datorköp i höstas och har haft en del problem sen dess. Skärmen har en jobbig ovana att ibland (~50%) slås av och på, ungefär som när man drar en drivrutinsinstallation för gpu'n, fast flera gånger om. Den låter dessutom varje gång den blinkar.
Jag har dragit nyaste drivisarna och avinstallerat och hållt på, men det verkar inte göra någon skillnad. Den blinkar/slås av och på likförbannat i tid och otid, ibland stänger den ner skrivbordsbakgrunden så den blir svart och när man då kollar in nvidia kontrollpanelen så har den lagt till en icke-existerande analog bildskärm utöver samsungskärmen. Det går oftast att fixa med reboot eller trixande i grafikinställningarna, men problemet kvarstår ju dock. Har fått några nya kraschproblem, svart skärm med ljud i bakgrund, när jag lirar SC2-betan också.

Jag kör med SLI på 2x GTX275, windows 7 64bit, AMD Phenom II x4 940. (197.45 på gpu-driver)

Skulle uppskatta hjälp och tankar om vad det kan bero på, vill vara säker på att det inte går att fixa innan jag kontaktar återförsäljaren och byter ut skärmen, brukar krångla och tar bara tid och kraft.

Permalänk

Byt ut skärmen.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

FasTerAsTa: Jag har samma skärm sedan ett par veckor och ungefär samma problem. Bilden blir svart i någon sekund för att sedan fortsätta fungera som normalt. Min dator är lite strulig överlag och jag ska byta ut grafikkortet inom kort, så jag har avvaktat lite för att se om felet löser sig självt.

Kör Win7 32-bit på ett Radeon 2900XT, har dock inga problem så vitt jag vet med att drivrutinen lägger till extra bildskärmar eller dylikt. Det lilla jag spelat med den här skärmen har jag inte upplevt några "blackouts" utan det verkar bara inträffa i "desktop"-läge.

Har själv ingen aning vad felet beror på, men du verkar inte vara ensam är jag rädd.

Permalänk

Testa om det blir liknanade problem på en annan dator. Vad är det som får dig att tro att det är just skärmen och inte din dator?

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk

Bara som en liten observation... Jag brukar ha mobilen liggande under skärmen (226BW)
på dess fot och ibland när den roamar så släcks skärmen helt en stund.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA