Permalänk
Medlem

Swec testar ACE nätagg

Sweclockers postade precis en uppdate på facebook där som säger att dom ska testa ACEs nättagg i deras labb och att resultaten kommer att ges om några dagar. ska bli intressant att se resultatet. var tror ni kommer hända?

attans glömde göra en omröstning

[Rubrik redigerad av moderator]

Permalänk
Medlem

Explode?

Beror på vilka delar de testar med eller om de kommer använda överklockning osv.

Visa signatur

5900X | Gigabyte X570 | 32 GB DDR4-3200
NH-U14S | RTX 4060 | Dell U2415 UltraSharp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Explode? :).

kan ju hoppas på det:P

Permalänk
Medlem

Var ju inte konstigt att mitt exploderade efter ett år..

Permalänk
Medlem

Ett GTX 480 kirrar hela datorn till en explosion.

Visa signatur

5900X | Gigabyte X570 | 32 GB DDR4-3200
NH-U14S | RTX 4060 | Dell U2415 UltraSharp

Permalänk
Medlem

det här kan bli riktigt skoj tror jag

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag skulle våga lita på en säljsajts "review".. Inet säljer ju Ace-agg. Om dom får dåliga värden och kanske tom agg som lägger av, ska dom posta dom resultaten kan dom också lika gärna sluta sälja dom.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

En annan aspekt är huruvida nätaggen verkligen går sönder med en gång eller om det krävs en tids kraftig användning.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

Vad jag kan se är de sweclockers.. inte inet som ska testa ace agg!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att se hur dom klarar sig, jag har trashat Ace väldigt hårt senaste 2 åren och deras första serie måste varit största skämtet på marknaden sen tvivlar jag på att jag kommer få käka upp mina ord efter Sweclockers test

EDIT: Sen var det Sweclockers och inte Inet, möjligtvis att Inet står för aggen då dom har alla modeller i sortimentet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Ska bli spännande att se hur dom klarar sig, jag har trashat Ace väldigt hårt senaste 2 åren och deras första serie måste varit största skämtet på marknaden sen tvivlar jag på att jag kommer få käka upp mina ord efter Sweclockers test

EDIT: Sen var det Sweclockers och inte Inet, möjligtvis att Inet står för aggen då dom har alla modeller i sortimentet.

Det här blir roligt, då kanske äntligen nya användare förstår innebörden av att köpa ett kvalitetsnätagg som verkligen kan leverera enligt sina spec. Bara för att ACEs 500W+ inte klarar en vanlig rigg betyder det ju inte att ett kvalitetsnätagg inte gör det.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Det här blir roligt, då kanske äntligen nya användare förstår innebörden av att köpa ett kvalitetsnätagg som verkligen kan leverera enligt sina spec. Bara för att ACEs 500W+ inte klarar en vanlig rigg betyder det ju inte att ett kvalitetsnätagg inte gör det.

Hade ju varit komiskt om Ace nätagg presterade bra och höll vad de lovade :> Inte för att det kommer hända men OM det händer kommer det bli roliga timmen här på sweclockers! XP

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

hade ju skrattat ihjäl mig om dom tog corsair

Permalänk
Medlem
Skrivet av majje:

Hade ju varit komiskt om Ace nätagg presterade bra och höll vad de lovade :> Inte för att det kommer hända men OM det händer kommer det bli roliga timmen här på sweclockers! XP

Ja då kommer jag, fesen, multiman och printscreen skämmas ihjäl och sannolikt bli tvingade till exil :).

Får hoppas det inte dröjer för länge tills recensionen kommer, vem vet, kanske ACE har en enstaka modell som klarar belastningen i sina "exklusivare" serier, Huntkey har faktiskt lyckats efter en väldigt massa exploderande nätagg.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Ja då kommer jag, fesen, multiman och printscreen skämmas ihjäl och sannolikt bli tvingade till exil :).

Får hoppas det inte dröjer för länge tills recensionen kommer, vem vet, kanske ACE har en enstaka modell som klarar belastningen i sina "exklusivare" serier, Huntkey har faktiskt lyckats efter en väldigt massa exploderande nätagg.

Nejdå, jag är banne mig säker på att det inte kommer gå bra 620w modellen säljs som 620 men det är egentligen peak (typ max 1-2mins) och är i själva verket 480 "riktiga" watt...och det har 15+16A på 12v jämfört med Corsairs 450w som har en lina på 33A
Även om det klarar sig så är det kina/taiwan kondisar, man får ju ett FD som kör med Japan, är tysta och har 3år längre garanti för några kr extra.

Haha såg att dom släppt Rev2 av vissa modeller, kanske det är därför dom vågar visa sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Nejdå, jag är banne mig säker på att det inte kommer gå bra 620w modellen säljs som 620 men det är egentligen peak (typ max 1-2mins) och är i själva verket 480 "riktiga" watt...och det har 15+16A på 12v jämfört med Corsairs 450w som har en lina på 33A
Även om det klarar sig så är det kina/taiwan kondisar, man får ju ett FD som kör med Japan, är tysta och har 3år längre garanti för några kr extra.

Haha såg att dom släppt Rev2 av vissa modeller, kanske det är därför dom vågar visa sig

Det är underligt att de får säljas efter peak, borde väl regleras av någon EU-lag eller liknande tycker man men vi får fortsätta basha dem tills att det bara finns kvalietetsnätagg kvar som håller specc under kontinuerlig belastning, helst under lite högre temperatur än rumstemp med för det är realistiska förutsättningar.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Det är underligt att de får säljas efter peak, borde väl regleras av någon EU-lag eller liknande tycker man men vi får fortsätta basha dem tills att det bara finns kvalietetsnätagg kvar som håller specc under kontinuerlig belastning, helst under lite högre temperatur än rumstemp med för det är realistiska förutsättningar.

Jo, nästan så man ska ringa Sverker för det är helt klart lurendrejeri, Arctic Coolings Fusion vet jag heter 550 men det är också peak men det är också identiskt med Earthwatts 500w och Corsairs 450w så det gör över 500w utan att droppa 80+ eller förstöra rippeln.

För en icke datorkunnig så tror dom ju att dom gjort värsta dealen så sitter dom där med HD5970 och 620"watt"

Permalänk

Jag skulle faktiskt bli uppriktigt glad om ACE's nya modeller skulle få bra resultat, det skulle visa att de lyssnar på oss, sina kunder och bättrar sig. Deras första revisioner var ju det värsta skräp jag sett på länge.
Hoppas bara att de får testa flera modeller, så att inte ACE bara har rustat upp en modell och skickar den på test, medan de andra fortfarande suger.
Risken finns dock att de fortfarande har undermåliga aggregat, om de inte bytt tillverkare eller design radikalt.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Får göra er besvikna då det enda Ace har gjort i sin "Rev 2" har förlängt kablarna (då bottenmonterade agg börjar bli vanligt) och ersatt en 6-pin PCI-E emot en 8-pin PCI-E då detta också börjar bli vanligare.

Har roliga minnen efter eldat Ace's "620w" med 4850 crossfire och PH2 965 @ 4.1 ghz. Fick vädra rummet över natten och hela skoldagen, gick inte att vistas i rummet så fick sova på soffan den tillhörande natten. Ska se om jag kan göra RMA på nätagget då jag hade några dagar garanti kvar

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk

Vilka modeller är det som ska testas då? Dom har ju tydligen något modulärt jox nu också... De äldre (rev 1) kan man ju ändå konstatera att det inte är något man hänger i julgranen, så skulle vara roligare om de körde skiten ur dom nya.

Wow! Såg att ACE nu har ett 750W agg

Slarvfel
Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Skrivet av fesen:

Nejdå, jag är banne mig säker på att det inte kommer gå bra 620w modellen säljs som 620 men det är egentligen peak (typ max 1-2mins) och är i själva verket 480 "riktiga" watt...och det har 15+16A på 12v jämfört med Corsairs 450w som har en lina på 33A
Även om det klarar sig så är det kina/taiwan kondisar, man får ju ett FD som kör med Japan, är tysta och har 3år längre garanti för några kr extra.

Haha såg att dom släppt Rev2 av vissa modeller, kanske det är därför dom vågar visa sig

Exakt, jag kommer ihåg det där tjafset. Deras 620W agg såldes som 620, men på nätagget stod det något helt annat... kommer inte ihåg precis. Men jag kan göra lite efterforskningar

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Hedersmedlem

Om en butik som gjort upprepad reklam för Ace här på sweclockers (tillsammans med bl a Dustin) berättar om kommande tester, kan det i mina ögon bara betyda en sak: Ace har lyckats tillverka något/några agg som är ok när det är nytt. Om nu bara sweclockers kan orka gå igenom kondensatorerna även på sekundärsidan i sina tester, så lär vi snart få veta om Ace gjort något riktigt hållbart också.

Varför jag började med Corsair och fortfarande handlar mestadels detta märke är efterom de inte har någon dålig modell. Bortsett från CX400 innehåller samtliga agg komponenter av högsta kvalitet, fortfarande. Detta är mycket ovanligt. Inget "lansera kanonprodukter för att senare, när man är etablerad, börja tumma på kvaliteten där det inte syns". Eller " vi blandar och ger, med fru fortunas hjälp får du en bra modell...ibland"

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Vi får hoppas de ringar brandkåren innan testet. Jag var faktiskt sugen på att köpa ett och testa själv om det fortfarande stämmer.
Ace Outburst 480W Modular - Inet.se det här är iaf inget att hänga i granen enligt det här testet, Stort test av nätaggregat - Del 1: 400W-500W - IDG.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Vi får hoppas de ringar brandkåren innan testet. Jag var faktiskt sugen på att köpa ett och testa själv om det fortfarande stämmer.
Ace Outburst 480W Modular - Inet.se det här är iaf inget att hänga i granen enligt det här testet, Stort test av nätaggregat - Del 1: 400W-500W - IDG.se

som sagt så är det där en "test" dom kollar i princip inget förutom om linorna är stabila vid 50% load ~~
Tex så pressas Ace agget med HD4890...den datorn drar lite för lite för att pressa nätagget. Hade dom kastat på GTX295an så hade det varit andra bullar men jag tror nog inte dom vågade eftersom Ace inte har en enda säkerhetsstämpel.

Permalänk
Medlem

Är inte Ace ett svenskt företag? De skämmer ju ut den svenska "kvalitets-stämpeln"...

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Är inte Ace ett svenskt företag? De skämmer ju ut den svenska "kvalitets-stämpeln"...

Ace och Fractal Design är Svenska företag men sen beror det på vad för tillverkare man dealar med.

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen de öppnar upp agget och visar lödningen ! Det är det sämsta någonsin ser ut som en de har spill tenn över hela

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att se resultaten!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

väntar ivrigt..

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Typhonos:

Det är underligt att de får säljas efter peak, borde väl regleras av någon EU-lag eller liknande tycker man men vi får fortsätta basha dem tills att det bara finns kvalietetsnätagg kvar som håller specc under kontinuerlig belastning, helst under lite högre temperatur än rumstemp med för det är realistiska förutsättningar.

Ja det är sjukt att det inte finns nån lag om sånt. Köpte hallonsylt häromdagen och tog i gröten och skiten smakar socker och då kollade jag att den innehöll 55% socker. Det var sockersylt inte hallonsylt.