något inne i daton vibrerar som fan tror nätaggregat - Corsair tx650w

Permalänk
Medlem

något inne i daton vibrerar som fan tror nätaggregat - Corsair tx650w

hej alla
en sak ja upptäckte någon dag här när jag la upp datorn på bordet det är så att den "vibrerar" som satan i 1sekund är tyst 2 sekunder sedan vibrerar den igen och det är otroligt jobbigt, när den är på golvet låter de inte bara för de är mot golvet men håller du handen/foten på chassit då känner man den där konstiga vibreringen, är det nätaggregatet som gör de? och ska de vara så? :S

de är typ mmmMMmmmmMMMmmmmmMMMmm etc.. om ni fattar låter ungefär så (=

sen frågar jag: Ni med r2 hur fan sätter man hårddiskarna åt "rätt håll" jag har mina upp och ner pga min fina sladd dragning så blir mina sladdar upp och ner (sata el-kablarna) så ja måste vända sladden eller hårddiskarna och de blev ju hårddiskarna för en sladd räcker till min dvd och mina 3 hårddiskar

edit: Finns en utväg lägga gummi saker under nätagget/fötterna på chassit men... aao ska ändå ha den på golve men ska nätagget vibba så där?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av alexander-52:

hej alla
en sak ja upptäckte någon dag här när jag la upp datorn på bordet det är så att den "vibrerar" som satan i 1sekund är tyst 2 sekunder sedan vibrerar den igen och det är otroligt jobbigt, när den är på golvet låter de inte bara för de är mot golvet men håller du handen/foten på chassit då känner man den där konstiga vibreringen, är det nätaggregatet som gör de? och ska de vara så? :S

de är typ mmmMMmmmmMMMmmmmmMMMmm etc.. om ni fattar låter ungefär så (=

sen frågar jag: Ni med r2 hur fan sätter man hårddiskarna åt "rätt håll" jag har mina upp och ner pga min fina sladd dragning så blir mina sladdar upp och ner (sata el-kablarna) så ja måste vända sladden eller hårddiskarna och de blev ju hårddiskarna för en sladd räcker till min dvd och mina 3 hårddiskar

edit: Finns en utväg lägga gummi saker under nätagget/fötterna på chassit men... aao ska ändå ha den på golve men ska nätagget vibba så där?

Jag misstänker att det är en hårddisk som ger vibrationer som får något i resonans i chassit. Nätaggregatet är väl en av de minst troliga källorna till ett sådant ljud. Varför misstänker du nätaggregatet förresten?

Kan ju även vara speedstep/CnQ som ändrar multipel och får CPU-fläkten att varva upp och ned (även det känns lite långsökt).

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Hmm så en hårddisk kan orsaka vibration i hela chassit så de låter som fan överallt:P visste inte

trodde nätagget om den ger el sedan ger mindre sen mer igen håller på så men kan vara en hårddisk också (=
kylaren är de knappast, tror inte, den gör de i load och idle så

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Även jag gissar på att hårddiskarna är bovarna i dramat... Alternativt nån av fläktarna, och sen i sista hand nätagget.

Du kanske kan tillfälligt plocka ur diskarna och lägga dem vid sidan av nånstans för att se om vibrationerna försvinner? (för att bekräfta)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.