Permalänk
Medlem
Skrivet av axel77:

Chassit som jag beställde är atx fast moderkortet är mATX, det kommer väll inte göra något?

nej. Det kmr att funka endå. Fast om du har ett atx chassi vrf ta ett mAtx kort. Visst ingen prestanda förlust men du har ju inte lika många pci platser på ett mAtx kort. Och om du ska köra crossfire nångång så kmr grafikkorten att sitta precis brevid varandra vilken leder till högre gpu temps

Visa signatur

Intel i7 860 @ 2,8 Ghz - Msi P55-GD65 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8 GB - 2 St XFX Radeon HD 5770 1GB - 2 St Crucial C300 64 Gb SSD - Fractal Design XL Black - Corsair TX 650W
Hp ProBook 4530s
iMac 20 tum från 2008
iPhone 3G 16 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 5 32 GB

Permalänk
Skrivet av axel77:

Chassit som jag beställde är atx fast moderkortet är mATX, det kommer väll inte göra något?

Som jag sa tidigare så är det inga problem.

Skrivet av Kire6:

nej. Det kmr att funka endå. Fast om du har ett atx chassi vrf ta ett mAtx kort. Visst ingen prestanda förlust men du har ju inte lika många pci platser på ett mAtx kort. Och om du ska köra crossfire nångång så kmr grafikkorten att sitta precis brevid varandra vilken leder till högre gpu temps

För att det är billigare? Det första moderkorten som är ATX (jag tar inte med Asrock-kortet) är Asus M4785TD-V EVO för 918 kronor på Inet. GA-MA785GMT-UD2H har bara 1 Pci-e x16 slot förövrigt.

EDIT: Asrock-kortet var felmärkt, även det är mATX