Vrf låg fps i wow :S

Permalänk

Vrf låg fps i wow :S

Hej!

Har suttit hela dagen och installerat wow och sen när jag startar det och höjer alla inställningar till max( res är 1200x1000), v-sync off och jag har typ 30 fps! Tkr det är lite för lite för mitt system. Men frågar här ifall de ska vara så eller om man kan göra något så att jag får mer fps

Specc

Grafikkort : Radeon 5770
Processor : Amd phenom 945 x4 II 3ghz
RAM :4 GB corsair 1333 mhz
OS : Win XP 32 bit
HDD : 500 GB samsung spinpoint f3

Processorn har som högst 62 c typ och grafikkortet 70 c nånting

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

om du menar i dal så är det få system som flyter på där.

har du dock 30 fps i någon vanlig zon så är det dock lite underligt.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Tycker alltid det där spelet har varit lite lustigt när det gäller prestanda. En kompis fick aldrig hög fps om han så körde på lägsta inställningarna. Det jag kan komma och tänka på nu är att du testar köra det i fullscreen om du kör window nu eller tvärt om. Uppdatera grafikkortsdrivrutiner om du inte har senaste alternativt installera om dem. Se till att du inte har någon addon som får hela spelet att börja krångla, råkade ut för det en gång.

Lycka till

/Massy

Permalänk
Medlem

Som redan sagts i andra trådar, testa minska shadow quality.
Jag har ett ATI 5870 och på högre shadow inställningar fick jag ofta underligt låg fps. Har nu den på hälften på shadow quality och allt flyter som en dröm. Givetvis lägre fps i Dalaran men aldrig så det upplevs som hackigt.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Skrivet av Devildoll:

om du menar i dal så är det få system som flyter på där.

har du dock 30 fps i någon vanlig zon så är det dock lite underligt.

Nu funkar det helt primaa! När jag startade wow för nån timme sen så va fps:en typ 150+

Permalänk
Medlem

Själv så laggar jag sönder i en vanlig random bossfight, detta bara på en server. Spelar jag på Silvermoon så flyter det bra men kör jag på Earthen Ring så går det inte alls. Bilden kan stå still i flera sekunder innan man får göra något. Inställningarna är "fair" med lägsta shadow quality.

Har testat att ta bort alla addons fast det hjälpte tyvärr inte.

Visa signatur

Stationär:Mac mini early 2009 + Apple Cinema Display 23" Alu
Laptop: Lenovo Z61p | MBP mid 2012

Permalänk

Asso de verkar som att ibland så har jag skit hög fps och ibland har jag 30fps konstant :S ATI's skit drivisar?