Externt ljudkort till laptop

Permalänk
Medlem

Externt ljudkort till laptop

Tjena, är påväg att byta bort min stationära dator mot en laptop och behöver tips på ett externt ljudkort.
Datorn jag har på plan att köpa är HP Pavilion DV6-2060so - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer och jag ska nästan bara använda den för att kolla film och spela musik. Har en H/K avr-235 förstärkare med 5,1 ljud. Högtalare är proson V Series så jag gissar att det bör vara ett relativt bra kort för att göra systemt rätt!
Har kollat runt lite själv men eftersom det är förstagången jag kollar på externa ljudkort är jag helt vilsen och vet inte vad jag ska söka efter.

Tack på förhand!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Min polare har detta ; Zalman ZM-RSSC - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Externa Ljudkort och han är nöjd med det. Prisvärt och bra.
Sen finns det säkerligen bättre ifall du är ute efter extermare prylar, men definitivt ett alternativ.

Permalänk
Medlem

här har du ett creative Labs X-Fi Go 469 kr: Creative Labs X-Fi Go Creative X-Fi Go - Dator - Datorkomponenter - Ljudkort - Externa ljudkort

Sweex 7.1 Digital In/Ut USB 349kr: Sweex 7.1 Digital In/Out USB Sweex 7.1 Digital In/Ut USB - Dator - Datorkomponenter - Ljudkort - Externa ljudkort

Edit: Det är ju lite billigare kort men blir lättare och säga om du talar om en budget

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 White | Kylning: Noctua NH-D14 | Cpu: AMD Ryzen 5 5600x | Gpu: ASUS Dual Radeon™ RX 6700 XT STD Edition 12gb | Ram: Corsair 16gb ddr4 | Mobo: Asus ROG Strix b550-f Gaming | PSU: Corsair RM750X | Skärm: Acer XB240H | OS: Windows 11 64bit | SSD: Samsung 850
Mobil: Iphone 12 Pro

Permalänk
Medlem

500-1000 ungefär.. beror på hur mycket den nya laptopen kommer att kosta.. Glömde att säga att ljudkortet bör ha en optisk utgång..
Har kollat lite på denna dock Prisutveckling på Creative Sound Blaster X-Fi Surround 5.1

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

den understa av dom två ljudkorten jag länka har 1 optisk ingång och en optisk utgång

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 White | Kylning: Noctua NH-D14 | Cpu: AMD Ryzen 5 5600x | Gpu: ASUS Dual Radeon™ RX 6700 XT STD Edition 12gb | Ram: Corsair 16gb ddr4 | Mobo: Asus ROG Strix b550-f Gaming | PSU: Corsair RM750X | Skärm: Acer XB240H | OS: Windows 11 64bit | SSD: Samsung 850
Mobil: Iphone 12 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av azezl:

500-1000 ungefär.. beror på hur mycket den nya laptopen kommer att kosta.. Glömde att säga att ljudkortet bör ha en optisk utgång..
Har kollat lite på denna dock Prisutveckling på Creative Sound Blaster X-Fi Surround 5.1

även jag är intresserad av ett externt kort till min laptop som jag änvänder som fattigmans htpc.har läst att det är ett delay på ljudet via filmtittande på soundblaster kortet..nån som vet?

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6