Permalänk
Medlem

Bra php editor

Vad finns det för bra php editor? Det jag vill ha r ett program , typ dreamweaver som visar hur siten ser ut även om det är skrivet i php. Jag fattar ju ett programet inte kan hämta info från databaser mm... men om det kunde visa typ layouten och så typ en icon "här är det ett script eller nått.

För har jag ett dokument med koden typ:

function OpenTable2() { global $bgcolor1, $bgcolor2; echo "<table border=\"0\" cellspacing=\"1\" cellpadding=\"0\" bgcolor=\"$bgcolor2\" align=\"center\"><tr><td>\n"; echo "<table border=\"0\" cellspacing=\"1\" cellpadding=\"8\" bgcolor=\"$bgcolor1\"><tr><td>\n"; }

så fattar inte dreamweaver att det ska visa en table. Jag tror ni förstår vad jag vill ha. Några tips?

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem

installera en apacheserver och php på din lokala dator så ser du hur sidan ser ut när du går till http://localhost . bra PHP editors är Ultraedit, PHPedit (och som jag anävnder) Jed (i linux).

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pixas
installera en apacheserver och php på din lokala dator så ser du hur sidan ser ut när du går till http://localhost . bra PHP editors är Ultraedit, PHPedit (och som jag anävnder) Jed (i linux).

*Håller med*
Förresten, varför tycker du php-edit är bättre än ultraedit (som jag använder)?

Visa signatur

"I don't claim credit for the graphics, I used that well know web designing technique known as surf 'n' steal."

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chacmool

*Håller med*
Förresten, varför tycker du php-edit är bättre än ultraedit (som jag använder)?

Jag tror snarare han menade att han använder Jed.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Jag tror snarare han menade att han använder Jed.

stämmer, otydligt måhända. det händer att jag använder PHPedit i windows men jag har ingen egentlig anledning till att jag använder det istället för ultraedit.

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pixas

stämmer, otydligt måhända. det händer att jag använder PHPedit i windows men jag har ingen egentlig anledning till att jag använder det istället för ultraedit.

Ahh, ett litet "och" jag missade där bara

Förresten, finns det ngt sätt att ha ultraedits ftp-klient igång hela tiden (Alltså, när man använder öppna_filer_över_ftp-delen)? Jobbar en del mot skolan, och det är lite segt ibland när man sparar ofta...

Visa signatur

"I don't claim credit for the graphics, I used that well know web designing technique known as surf 'n' steal."