Fel vid Windows 7 installering, Hur hittar jag till BIOS

Permalänk
Medlem

Fel vid Windows 7 installering, Hur hittar jag till BIOS

Tjena!

Jag köpte en bärbar Asus för drygt ett år sedan. Det var Vista förinstallerat men fick Windows 7 gratis när det kom. Home Premium 32-bit. När jag nu skulle formatera om datorn så har det blivit något fel i installationen så det är någon fil som saknas. En felruta kommer upp precis när man ska nå skrivbordet och sedan startas datorn om och så går det så om och om igen. Om jag trycker F8 kommer jag in så jag kan starta den i felsäkert läge osvosv men det går inte heller något bra. Jag har windows 7 på skiva men kan väl även fixa över det på ett USB om det skulle hjälpa dock så vet jag inte hur jag kommer in i BIOS för att se till så att den verkligen bootar om och inte håller på att larva sig och haka upp sig på den förra icke fullständiga formaterigen. Någon som vet hur jag gör? Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

testat att boota på windows 7 skivan/usb och köra en "reparera" ?

Visa signatur

Core 2 Quad Q9300 2.55Ghz | Zalman 9500A | Asus P5Q-SE PLUS | 5GB DDR2 800mhz | XFX 5770 1GB | 230GB WD & 320GB WD |
iPhone 4 16GB

Permalänk
Medlem

Testat med reparera dock utan resultat

Permalänk
Medlem

antingen "delete" knappen eller "f2" sök på modell nummret för din bärbara och bios kan vara fn+f2 med

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Okej. Nu är det så att jag lyckades nå BIOS och installationen fungerade klockrent. Dock fungerar det inte att logga in på datorns enda användare. Jag har gett användaren namnet: "användare" och lösenordet "hej". Men det går verkligen inte att komma in. Finns återställning av lösenord att välja men då säger den att mitt usb inte är en giltlig återställningsdisk. Någon som vet hur jag kan kringgå detta och komma in i systemet?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Att inte ange lösenord vid installation funkar utmärkt..

Annars finns det div. program för det på nätet.

Permalänk
Medlem

Fick det att fungera. Var något skit med att adminstratöranvändaren inte syntes när jag skulle logga in i windows så jag kunde inte logga in. Fick starta i felsäkert läge och skapa en ny administratöranvändare så fungerade det igen.