TIPS! Bra Seasonic M12D 750 deal på Komplett

Permalänk
Medlem
Skrivet av qaws:

Några nyheter för er som beställde efter lagret var slut?

Jepp mitt är skickat idag :). Nästan så att jag får säga tyvärr. Jag beställde nämligen fel grafikkort. Jag råkade ta ett Gigabyte 560Ti OC istället för ett MSI som jag skulle ha beställt. Så nu måste jag ju göra en retur och beställa ett nytt, det blir tyvärr svindyrt med kompletts frakter. Jag mailade komplett igår och påpekade felet och tänkte att det var ju lugnt eftersom nätagget inte skulle komma in på 7 dagar. Men tji fick jag :P.

Visa signatur

Samsung SA700 | Silverstone Temjin TJ08B-E | Silver Power SP-SS750M 750W | Asus Maximus IV Gene-Z | Intel Core i7 2600K | Corsair H80 Hydro Series | Scythe Kaze Q 3.5" | Scythe GT 120mm 1850rpm | Gigabyte GeForce GTX 560Ti OC 1GB | Corsair Vengeance LP DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB | SanDisk Extreme II 480Gb SSD | Sennheiser PC360 G4ME

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Men vissa modeller har jag inte läst om tex 400 och 450wattarn från Corsair.
Men dom borde har gjort något åt det, HX520 som har bra många år på nacken nu hade några få ex som lät men i övrigt ett dunder agg samma med storebror HX620.

Får väll passa på att fråga nu när Corsair sitter på forumet om dom är medvetna om det.

Har faktiskt ett HX520 själv, kan säga att det är helt tyst, hörs inte alls, inte vid load ens

Permalänk
Medlem
Skrivet av htux:

Har faktiskt ett HX520 själv, kan säga att det är helt tyst, hörs inte alls, inte vid load ens

Det är ganska lustigt faktiskt, enligt SPCRs test så har HX520 22db @1m 0-300w vilket anses som ganska mycket (som en 120mm Nexus i 12v som jag tycker susar lite för mycket) om man snackar tyst men polarn hade HX520 och HD4870x2 och det lät inte speciellt när jag satt örat emot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av htux:

Har faktiskt ett HX520 själv, kan säga att det är helt tyst, hörs inte alls, inte vid load ens

Mitt HX520 (som ska "pensioneras" och få ett lungare liv i en annan burk) har å andra sidan ganska mycket coil whine vid högre belastning. Märks mer nu när jag bytte grafikkort till ett 6950 från mitt gamla 8800GT.
Fläktljudet fråg agget är dock ok. Mina tricoolfläktar som jag inte ids bytt ut och det nya 6950:t låter bra mycket mer.

Så på detta agg ska jag banne mig testa för coilwhine direkt, och vara kinkig och bråkig kund för en gångs skull om agget piper.

Fast frågan är vad som händer då? De har ju inga fler agg i lager så de kan byta agget om det är dåligt? (Silverpower har väl inte heller kvar det i sortimentet såvitt jag vet, så man kanske inte kan få fler agg från leverantören heller)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Mitt har också blivit skickat

Permalänk
Skrivet av qaws:

Mitt har också blivit skickat

Mitt också....nice:) Kommer nog imorgon...fick tag i ett Coolermaster Storm Scout ifrån CDON (också skickad:)) för 597 kr ink.frakt (tack pricerunner för fri frakt koden!) ...komplett hade samma pris men skulle ha hutlösa 249kr för att skicka chassit!?...hade jag fått betala frakten hos CDON hade den blivit 29kr...hur f-n kan det skilja 220kr i fraktkostnad? Båda skickar med posten! Nu behöver jag bara en ny hårddisk , cpu-kylare samt en fläkt till sidan av chassit. Kliar redan i fingrarna:)...förresten är bygget till min dotter...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Mitt också....nice:) Kommer nog imorgon...fick tag i ett Coolermaster Storm Scout ifrån CDON (också skickad:)) för 597 kr ink.frakt (tack pricerunner för fri frakt koden!) ...komplett hade samma pris men skulle ha hutlösa 249kr för att skicka chassit!?...hade jag fått betala frakten hos CDON hade den blivit 29kr...hur f-n kan det skilja 220kr i fraktkostnad? Båda skickar med posten! Nu behöver jag bara en ny hårddisk , cpu-kylare samt en fläkt till sidan av chassit. Kliar redan i fingrarna:)...förresten är bygget till min dotter...

Har inte Komplett sitt lager i Norge? Har för mig det.. inte 100 % säker. Kan nog bero på fraktkostnaden, vad jag vet så har Komplett alltid varit dyra när det gäller frakten.

Mitt är också skickat, var i Örebro kl. 21.03.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Skrivet av safarisoya:

Har inte Komplett sitt lager i Norge? Har för mig det.. inte 100 % säker. Kan nog bero på fraktkostnaden, vad jag vet så har Komplett alltid varit dyra när det gäller frakten.

Mitt är också skickat, var i Örebro kl. 21.03.

Att de har sitt lager i Norge det s----r jag högaktningsfullt i...de får gärna ha det på månen om de vill men jag betalar inte en frakt som är 10 gånger så hög som den frakt konkurrenterna erbjuder!

Därför var det också första gången jag köpte ifrån komplett...kunde inte motstå klippet på Silver Power agget:)
Inet får därför 99 % av alla mina order som gäller datorkomponenter. Kan ju inte heller motstå denna fina rabatt:
https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av safarisoya:

Har inte Komplett sitt lager i Norge? Har för mig det.. inte 100 % säker. Kan nog bero på fraktkostnaden, vad jag vet så har Komplett alltid varit dyra när det gäller frakten.

Mitt är också skickat, var i Örebro kl. 21.03.

Jo komplett har alltid varit dyra på frakten för stora tunga saker, antingen har de väldigt dåliga avtal eller så tar de extra betalt för sin egen hantering vilket verkar konstigt.
Men för de som kan borde ta uthämtning på pick up point istället, kostar bara 39 kr istället vilket är mycket mer rimligt.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

Fick ett sms nu så jag kan åka och hämta den. Men det får bli efter jobbet.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Skillnaden är att komplett bjuder inte på frakten som andra gör som du som skrev om cd-on.
29kr kostar inte något sådant att skicka, rätt logiskt Dom förlorar på frakten men får fler kunder så dom tjänar på det ändå.

Komplett har inte börjat göra detta som blivit mycket mer populärt i dagens e-handel.
Förr hade alla höga kostnader för e-handel, då man betalade det som fakten faktiskt kostar.
Det gör man fortfarande på komplett idag.

Vi får väll se om komplett någon gång börjar göra som sina kokurenter och bjuda på stora delar av frakten för att locka kunder.
Men det verkar inte som komplett lider direkt ekonomiskt då dom är så pass stora ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Skillnaden är att komplett bjuder inte på frakten som andra gör som du som skrev om cd-on.
29kr kostar inte något sådant att skicka, rätt logiskt Dom förlorar på frakten men får fler kunder så dom tjänar på det ändå.

Komplett har inte börjat göra detta som blivit mycket mer populärt i dagens e-handel.
Förr hade alla höga kostnader för e-handel, då man betalade det som fakten faktiskt kostar.
Det gör man fortfarande på komplett idag.

Vi får väll se om komplett någon gång börjar göra som sina kokurenter och bjuda på stora delar av frakten för att locka kunder.
Men det verkar inte som komplett lider direkt ekonomiskt då dom är så pass stora ändå.

Dom gångarna jag handlat på komplett så har jag hämtat på deras lager som finns i storstäderna, 49kr gick frakten på då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Dom gångarna jag handlat på komplett så har jag hämtat på deras lager som finns i storstäderna, 49kr gick frakten på då.

39:- idag!
Många bäckar små.

Permalänk
Medlem

Ojojoj då kanske man ska satsa på något kul dom har i sortimentet

Permalänk
Medlem

Hämtade ut mitt nätagg för några timmar sedan. Motivet på kartongen var mindre snyggt, men i övrigt verkar det som man gjort ett bra köp!

Monteringen får ske i helgen

Permalänk
Entusiast

Har monterat nätagget och kört spel största delen av dagen (Crysis 2/Cod osv.. ) Nätagget är mycket tystare än mitt Corsair 400w 80+, Kan bero på att detta nätagg inte blir belastat till 80% som mitt gamla blev. Ända nackdelen är väll att 24Pin ATX kabeln var ungefär på gränsen att inte räcka till Moderkorts kontakten, Men nu sitter den på plats och allt rullar på finfint
Mycket bra nätagg för den lilla pengen man pungade ut för det!

//Jonssown

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lizbet:

Hämtade ut mitt nätagg för några timmar sedan. Motivet på kartongen var mindre snyggt, men i övrigt verkar det som man gjort ett bra köp!

Hehe apfult kan man säga
... samma apnylle finns ju även på sidan av agget tyvärr, men är nog litet nog att inte störa så mycket.

Rätt kackig förpackning för agget förresten: på en sida ligger ju nätagget direkt mot ytterförpackningen utan dämpning alls, förutom lite plast! (och på två andra sidan är det bara kablar som dämpar)

Tyvärr blir det inte ett bygge än på några veckor - väntar på SB-brädorna
(Jaja, blir jag lite otålig och rastlös, så får jag väl testköra agget mot gamla burken och se om mitt hx520 verkligen är boven i coilwhine-dramat där )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Hämtade också ut mitt för ett par timmar sedan. Men har inte ens orkat öppna paketet montering får bli i helgen. Mitt andra nätaggregat får fortsätta sitt liv i en annan dator.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Installerat mitt. dock inte belastat det nämnvärt än men allt rullar på bra.

Visa signatur

Phenom II 955 3,2ghz, M4N98TD EVO, 4gb Corsair 1600mhz, Corsair TX 550w, Sparkle GTX470, Fractal Design R2, Win7 Ultimate 64-bit.

Permalänk

låter det mycket?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Tyvärr så kom jag på en trist egenhet hos mitt agg - vid drift och belastning är det kolugnt, men däremot när man stänger av burken, då är det coilwhine som heter duga. Just när det går från drift -> stopp uppstår detta fenomen. Om det varit avstängt helt, a.k.a strömlöst, och sedan slås på låter heller inget. Bara när det varit i drift och går till avstängt läge, men med ström in i agget då.

Har alltid låtit agget vara försörjt med ström, men kopplat bildskärm och annat till en grenkontakt med brytare som jag stänger efter användning av datorn, då det ju sliter en del på agget att tömma/fylla det med ström. Nu flyttade jag dock även över agget till grenkontakten, palla med det gnället. Pallar ännu mindre med att riva ut agget och skicka tillbaka till komplett då jag lade någon timme på kabeldragning för o få lite ordning och reda. Får bli i framtiden, några veckor före garantin går ut skulle jag tro Eller så kanske man har såpass flyt att agget lägger av med detta beteende efter lite inkörning.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Broder Truck:

Tyvärr så kom jag på en trist egenhet hos mitt agg - vid drift och belastning är det kolugnt, men däremot när man stänger av burken, då är det coilwhine som heter duga. Just när det går från drift -> stopp uppstår detta fenomen. Om det varit avstängt helt, a.k.a strömlöst, och sedan slås på låter heller inget. Bara när det varit i drift och går till avstängt läge, men med ström in i agget då.

Har alltid låtit agget vara försörjt med ström, men kopplat bildskärm och annat till en grenkontakt med brytare som jag stänger efter användning av datorn, då det ju sliter en del på agget att tömma/fylla det med ström. Nu flyttade jag dock även över agget till grenkontakten, palla med det gnället. Pallar ännu mindre med att riva ut agget och skicka tillbaka till komplett då jag lade någon timme på kabeldragning för o få lite ordning och reda. Får bli i framtiden, några veckor före garantin går ut skulle jag tro Eller så kanske man har såpass flyt att agget lägger av med detta beteende efter lite inkörning.

Upplever också ett ''Klick'' när datorn stängs av.. Kanske ska vara så då? Eftersom vi båda upplever samma fenomen..

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Upplever också ett ''Klick'' när datorn stängs av.. Kanske ska vara så då? Eftersom vi båda upplever samma fenomen..

Klicket ska väl vara där, men jag får som jag skrev coil-whine - ett evigt högfrekvent gnällande som hörs i nästan hela lägenheten. Det är det som stör mig

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Broder Truck:

Klicket ska väl vara där, men jag får som jag skrev coil-whine - ett evigt högfrekvent gnällande som hörs i nästan hela lägenheten. Det är det som stör mig

Aldrig stött på mr click med mina andra Corsair nätagg, Så blev lite fundersam. Är du säker på att det ska vara där? Ouch.. Fick ett defekt nätagg förut som lät väldigt illa (identiskt mot din beskrivning) Mycket irriterande. Det var bara skicka tillbaka och få ett nytt, Dock så gick datorn inte ens igång med det agget..

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Aldrig stött på mr click med mina andra Corsair nätagg, Så blev lite fundersam. Är du säker på att det ska vara där? Ouch.. Fick ett defekt nätagg förut som lät väldigt illa (identiskt mot din beskrivning) Mycket irriterande. Det var bara skicka tillbaka och få ett nytt, Dock så gick datorn inte ens igång med det agget..

Nej, klicket låter inte som något galet. Däremot gnället, som sagt

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Broder Truck:

Nej, klicket låter inte som något galet. Däremot gnället, som sagt

Okej, Tack då slipper jag oroa mig Någe annat du upplevt ''kasst'' men nya agget? Tänkte.. Själv upplever jag att 24Pins kontakten var lite väl kort, Men man ska då inte klaga! Men tänkte på ifall det var någe anmärknings värt.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Roger W:

Rätt kackig förpackning för agget förresten: på en sida ligger ju nätagget direkt mot ytterförpackningen utan dämpning alls, förutom lite plast! (och på två andra sidan är det bara kablar som dämpar)

Urk. Jag har råkat ut för 2 döda PSUer pga just en sådan förpackning du nämner. Nästan ingenting syntes utanpå lådan, men G-krafterna hade knäck/skadat kretskortet inuti. Stendöda. Var Tagan den gången. Fick nya av leverantören då, men nu finns ju inte det alternativet.

Varför inte ha den världsbästa förpackningen som jag såg första gången med Corsairs HX520/620 med sitt hela, übertåliga skumgummiblock? Verkar dumsnålt av en del tillverkare.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

Tyvärr så kom jag på en trist egenhet hos mitt agg - vid drift och belastning är det kolugnt, men däremot när man stänger av burken, då är det coilwhine som heter duga. Just när det går från drift -> stopp uppstår detta fenomen. Om det varit avstängt helt, a.k.a strömlöst, och sedan slås på låter heller inget. Bara när det varit i drift och går till avstängt läge, men med ström in i agget då.

Har alltid låtit agget vara försörjt med ström, men kopplat bildskärm och annat till en grenkontakt med brytare som jag stänger efter användning av datorn, då det ju sliter en del på agget att tömma/fylla det med ström. Nu flyttade jag dock även över agget till grenkontakten, palla med det gnället. Pallar ännu mindre med att riva ut agget och skicka tillbaka till komplett då jag lade någon timme på kabeldragning för o få lite ordning och reda. Får bli i framtiden, några veckor före garantin går ut skulle jag tro Eller så kanske man har såpass flyt att agget lägger av med detta beteende efter lite inkörning.

Det där upplevde jag också med mitt första ex i höstas. Se tidigare post i tråden. I mitt fall så var "gnället" värst i standby och efter avstängning, så jag skickade tillbaka det. Fick ett nytt utan något som helst tjafs från Komplett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

Tyvärr så kom jag på en trist egenhet hos mitt agg - vid drift och belastning är det kolugnt, men däremot när man stänger av burken, då är det coilwhine som heter duga. Just när det går från drift -> stopp uppstår detta fenomen. Om det varit avstängt helt, a.k.a strömlöst, och sedan slås på låter heller inget. Bara när det varit i drift och går till avstängt läge, men med ström in i agget då.

Har alltid låtit agget vara försörjt med ström, men kopplat bildskärm och annat till en grenkontakt med brytare som jag stänger efter användning av datorn, då det ju sliter en del på agget att tömma/fylla det med ström. Nu flyttade jag dock även över agget till grenkontakten, palla med det gnället. Pallar ännu mindre med att riva ut agget och skicka tillbaka till komplett då jag lade någon timme på kabeldragning för o få lite ordning och reda. Får bli i framtiden, några veckor före garantin går ut skulle jag tro Eller så kanske man har såpass flyt att agget lägger av med detta beteende efter lite inkörning.

Har samma problem tror jag, riktigt irriterande
Undrar hur många procent av aggen som har det här problemet?

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blubben:

Har samma problem tror jag, riktigt irriterande
Undrar hur många procent av aggen som har det här problemet?

Noterade efter att ha krupit runt under skrivbordet att det "whajnar" även under drift, dock filtrerar fläktarna bort det så man inte har ont av det. Blir en retur, men i framtiden. Pallar inte mer motgångar nu, en av mina 1.5TB-diskar passade på att trilla ur en raid-0-array och totalt pajja min dag -.-'