Ubuntu 11.04 "Natty Narwhal", utvecklingen har startat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bedragaren_no1:

Har du funderat på om det kanske är du som suger?

Har du funderat på om du skall fundera på vad du skriver innan du skriver det? Jösses!

Kolla Ubuntu-forumen så skall du se att det inte är speciellt många som gillar var sig Unity eller Gnome-shell ännu, detta pga att de gör arbetet med att använda datorn mer osmidigt vilket knappast är syftet med ett gui. DEssutom är de båda ostabill och buggiga, samt saknar features.

Kanske kommer de att någon gång bli bra men imho är det för tidigt att använda någon av dom skarpt, alltså tycker jag att de suger i sin nuvarande form, varför det skulle föranledda personangrepp från din sida är för mig ett mysterium ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Skrivet av the squonk:

Har du funderat på om du skall fundera på vad du skriver innan du skriver det? Jösses!

gnäll

Kanske kommer de att någon gång bli bra men imho är det för tidigt att använda någon av dom skarpt, alltså tycker jag att de suger i sin nuvarande form, varför det skulle föranledda personangrepp från din sida är för mig ett mysterium ...

De gillar det inte för att de gillar att gnälla på förändringar. Folk gnäller på forum om precis allt som inte är exakt som de vill ha det.

Om du nu tycker att unity är så dåligt så kör det inte. Ett av problemet med linux-communityn är alla som tror att varje distribution kretsar kring dem personligen och deras personliga tyckande så att de är berättigade att gnälla om precis allt. Inte sällan tror de dessutom att de gör Linux som helhet en tjänst genom att framföra sitt förbannade gnäll i tid och otid.

Unity och Ubuntu 11.04 är det största framsteget i Linux historia.

Visa signatur

"Äcklig, petar alltid bort den med ett hårt pommes." - Sgt. Pepper

Permalänk
Medlem
Skrivet av bedragaren_no1:

De gillar det inte för att de gillar att gnälla på förändringar. Folk gnäller på forum om precis allt som inte är exakt som de vill ha det.

Om du nu tycker att unity är så dåligt så kör det inte. Ett av problemet med linux-communityn är alla som tror att varje distribution kretsar kring dem personligen och deras personliga tyckande så att de är berättigade att gnälla om precis allt. Inte sällan tror de dessutom att de gör Linux som helhet en tjänst genom att framföra sitt förbannade gnäll i tid och otid.

Unity och Ubuntu 11.04 är det största framsteget i Linux historia.

Wait what?

EDIT:
För att bidra lite mer. Alla som klagar gör inte det bara för att det ändras. Tro det eller ej, vissa ändringar är dåliga. Se detta t ex:
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=OTMzMw

Jag gillar Gnome3, men jag gillar inte vissa ändringar:
http://blogs.gnome.org/hughsie/2011/02/02/is-gnome-3-going-to...

Sjukt mycket välmotiverad kritik. Inget hände, ändringen gjordes ändå.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Käns som wayland är den mest inressanta nyheten, hoppas inte projektet blir pannkaka.

http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=OTMzMw

"- Some are confusing LibreOffice Calc as being a calculator and the Ubuntu Software Center as being a recycling bin. "

Kunde inte låta bli att fnissa lite, kanske dessa människor borde tänka över sitt val av operativsystem, iaf till den dagen då linux är ett "peka/klicka" OS, Ubuntu är väll en liten bit påvägen iaf.

Personligen tycker det blir en väldigt konstig mix av en nästan överdriven "användarvänlighet" för växla snabbt till att behöva knappa långa rader i konsollen när något behöver styras upp.

Permalänk
Skrivet av MarcusW:

Wait what?

EDIT:
För att bidra lite mer. Alla som klagar gör inte det bara för att det ändras. Tro det eller ej, vissa ändringar är dåliga. Se detta t ex:
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=OTMzMw

Jag gillar Gnome3, men jag gillar inte vissa ändringar:
http://blogs.gnome.org/hughsie/2011/02/02/is-gnome-3-going-to...

Sjukt mycket välmotiverad kritik. Inget hände, ändringen gjordes ändå.

Suck. Dina länkar innehöll bara en massa substanslöst gnäll. Tänk om folk kunde lägga tiden på att förbättra linux och lära andra hur det används istället för att gnälla på vad Canonical &Gnome gör?

Skrivet av cryptic:

"- Some are confusing LibreOffice Calc as being a calculator and the Ubuntu Software Center as being a recycling bin. "
.

Oj det missade jag visst, ser ut som linux är dött och Microsoft tar över världen.

Visa signatur

"Äcklig, petar alltid bort den med ett hårt pommes." - Sgt. Pepper

Permalänk
Medlem
Skrivet av bedragaren_no1:

Suck. Dina länkar innehöll bara en massa substanslöst gnäll. Tänk om folk kunde lägga tiden på att förbättra linux och lära andra hur det används istället för att gnälla på vad Canonical &Gnome gör?

Typ som undersökningen Canonical hade som visade att Unity krashade för 5 av 11 som testade på hårdvara canonical själva valt ut?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av MarcusW:

Typ som undersökningen Canonical hade som visade att Unity krashade för 5 av 11 som testade på hårdvara canonical själva valt ut?

Tack för att du är så produktiv att du fortsätter älta frågan. Mitt unity kraschar aldrig. Har du såna problem med unity så sluta för all del att använda det. Vad är det du får ut av att gnälla om det? Canonical kommer inte ändra sig. Ubuntu kommer skeppas med Unity hädanefter - oavsett vad du tycker. Det bästa för alla vore om du bara bytte dist eller gick tillbaka till Windows/MacOS.

Och innan du målar fan på väggen så kan du ju läsa vad testdeltagarna faktiskt tyckte om Unity:

Citat:

P1: "I've got a Mac, and I think it's quite similar to a Mac, the
layout, which made it easier to use. I think people going from Windows
to this would need a little help, because it's a very different layout."
And: "It's a nice casual-ish font that you've used here."

P2: "I'm guessing the way it's set at the moment, with the wallpaper,
the background, I'd personally want everything to be crisper and clearer
and more obvious ... I find it all a bit blending into each other, with
those settings. But I do like the overall design of it, with the nice
curves and the nice icons at the side, and the font used, and the design
of it's really nice."

P3: "It's prettier than a lot of current operating systems." And: "I
don't think it's a complicated operating system ... it would just take
time."

P4: "Some of the features, like when you minimize something you don't
find the menu bar, so it's quite hard to find." And: "The simple is
quite simple, not too hard to follow or too hard to understand. If
possible, if you could give them a demo. This is where you go to get a
file, this is where you get all your icons, for the first time user,
obviously."

P5: "I really quite like it. I think it's quite intuitive, with the
exception of the favorites, making an application a favorite, which
obviously I wasn't able to achieve. I wouldn't be baffled about how to
use this operating system for the first time, if I didn't have a manual
to read ... It's quite clean-looking, it's quite modern-looking. It
seems to me to be closer to a Mac-style operating system than to a
Microsoft-style operating system."

P7: "No. I don't know. So at this point, I would have to say my initial
impressions are -- I wouldn't write it off, because I've heard too many
good things about it, but my initial impressions are 'Damn, I'm going to
need a manual' ... I don't really want to do that, which is a bit lazy
of me, I know." At the end: "It's not really working for me. I'm finding
it time-consuming and slightly confusing at times ... That's my kind of
bottom-line impression, really, that the differential [between Windows
and Ubuntu], the gap is really very big."

P8: "Maybe the settings should have been more prominent, but I found
them eventually. Fairly standard. If it can run anything I wanted, I
would consider it."

P9: "It's okay ... It's not as confusing as the Mac."

P10: "So generally I think it's pretty good. I think it needs some work
on it. I think making it a bit more intuitive."

P11: "Oh yikes, is it like Apple? ... I never liked the [Mac] interface.
I didn't know where I stored things, where I put things. I like these
pictures. It's aesthetically pleasing. It also looks like it's
child-friendly, because it's pictures. And it looks more ordered than
Apple. So I want to play with it now." At the end: "I think it's pretty.
It's aesthetically pleasing."

P12: "And I really like the cleanness of it all. It's tidy." At the end:
"It's quick and responsive. I'm still frustrated that I'm not able to
find anything like My Computer. And hardware as well, I want to see what
the hardware is, the versions of the graphics and drivers."

Visa signatur

"Äcklig, petar alltid bort den med ett hårt pommes." - Sgt. Pepper

Permalänk
Medlem
Skrivet av bedragaren_no1:

Tack för att du är så produktiv att du fortsätter älta frågan. Mitt unity kraschar aldrig. Har du såna problem med unity så sluta för all del att använda det. Vad är det du får ut av att gnälla om det? Canonical kommer inte ändra sig. Ubuntu kommer skeppas med Unity hädanefter - oavsett vad du tycker. Det bästa för alla vore om du bara bytte dist eller gick tillbaka till Windows/MacOS.

Och innan du målar fan på väggen så kan du ju läsa vad testdeltagarna faktiskt tyckte om Unity:

Det är definitivt produktivt att kritisera, söka fel och ifrågasätta. När jag hittar en bug som jag kan reproducera "gnäller" jag in det till systemet som har hand om buggar. Sen "gnäller" jag kanske lite med han som är ansvarig för paketet så vi hittar problemet och kan åtgärda det så att inte fler har samma problem. Kanske är bättre att jag låtsas som allt är perfekt då istället.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedish Berserk:

Vad har nu hänt Plunn? Kör du Windows nu?

Japp, tyvärr är det så...... och tyvärr så trivs jag också.

Jag orkar inte längre med de här tramsnissarna som hela tiden ska tugga på om Adobe, nVidia, Skype etc......
vidare de här ännu värre nissarna som har ett politiskt perspektiv på GNU....

Värsta jefla slaget som snarast borde krypa ner i sina gröpper och ligga och drömma över RMS...... urrk Blääh...!!

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Skrivet av MarcusW:

Det är definitivt produktivt att kritisera, söka fel och ifrågasätta. När jag hittar en bug som jag kan reproducera "gnäller" jag in det till systemet som har hand om buggar. Sen "gnäller" jag kanske lite med han som är ansvarig för paketet så vi hittar problemet och kan åtgärda det så att inte fler har samma problem. Kanske är bättre att jag låtsas som allt är perfekt då istället.

Och du tror att utvecklarna sitter på sweclockers eller?

Visa signatur

"Äcklig, petar alltid bort den med ett hårt pommes." - Sgt. Pepper

Permalänk
Avstängd
Skrivet av the squonk:

Que? Är du på riktigt eller har du bara redan börjat tulla på lördags-likören?

Njau..... jag är ytterst sällan full och ikväll är jag det definitivt inte.....

Jag har helt enkelt fått nog av "grottfolket" som omger Ubuntu o Linux, främst de här av det värsta slaget som dyrkar RMS.......

Sen bad jag om att bli bannad från Ubuntu Sverige...

"grottfolket" där är för fega att annonsera detta.....

plus att jag bad några fara åt pepparn hos U-F

Nä nu ska jag spela Call of Duty-Ops och jaga FidelCastro som jag lånade av granngrabben......

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem

Tja, det ena utesluter inte det andra, själv kör jag Windows 7 på 4 av mina aktiva maskiner, Vista på en och Linux på en. Men jag använder Linux-burken mest, klart trevligast. Windows 7 dras nästan bara igång för spel eller film.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Äntligen! Testade precis Ubuntu 11.04 Beta2 och äntligen fungerar allting från start. Senaste versionerna (efter 9.04) så har inte digitalt ljud fungerat vilket fungerade i 9.04 och innan, men nu äntligen fungerar det igen på båda min ljudkort. Av just den anledningen så har jag inte kunnat använda Ubuntu fullt ut, men nu blir det ändring på det. Även musknapparna fungerar perfekt med back och forward knapparna vilket inte har fungerat innan utan config. Ser ut att blin en riktig vinnare det här.

Gillar för övrigt unity, tror det blir bra.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av plunn:

Njau..... jag är ytterst sällan full och ikväll är jag det definitivt inte.....

Jag har helt enkelt fått nog av "grottfolket" som omger Ubuntu o Linux, främst de här av det värsta slaget som dyrkar RMS.......

Sen bad jag om att bli bannad från Ubuntu Sverige...
http://i.imgur.com/maxYd.png

"grottfolket" där är för fega att annonsera detta.....

plus att jag bad några fara åt pepparn hos U-F
http://i.imgur.com/OUiid.png

Nä nu ska jag spela Call of Duty-Ops och jaga FidelCastro som jag lånade av granngrabben......

Vad trist att du tappat intresset för Linux.

Skrivet av the squonk:

Tja, det ena utesluter inte det andra, själv kör jag Windows 7 på 4 av mina aktiva maskiner, Vista på en och Linux på en. Men jag använder Linux-burken mest, klart trevligast. Windows 7 dras nästan bara igång för spel eller film.

Precis. Kör själv Windows 7 på den stationära hade dualboot på den innan men spelar ända bara på den så det räcker med Windows där. Den bärbara använder jag mest och där är det givetvis Ubuntu som används för det mesta ibland blir det lite Windows 7 på den.

Skrivet av Bejje:

Äntligen! Testade precis Ubuntu 11.04 Beta2 och äntligen fungerar allting från start. Senaste versionerna (efter 9.04) så har inte digitalt ljud fungerat vilket fungerade i 9.04 och innan, men nu äntligen fungerar det igen på båda min ljudkort. Av just den anledningen så har jag inte kunnat använda Ubuntu fullt ut, men nu blir det ändring på det. Även musknapparna fungerar perfekt med back och forward knapparna vilket inte har fungerat innan utan config. Ser ut att blin en riktig vinnare det här.

Gillar för övrigt unity, tror det blir bra.

Härligt att du har bra drivrutinsstöd! Okej ska bli spännande med Unity. Jag väntar spänt på den 28 april!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Testat betan nu i några minuter med Unity. Fungerar då det är både snyggt och man märker att det är gnome i botten.

MEN Hittar inget vettiga inställningsmöjligheter för Unity. Det hela känns som en rak kopia av OS X. Vilket gör Ubuntu bara känns som ett budget alternativ till de som egentligen vill köra OS X. Det finns många andra saker som borde förbättras istället.

Permalänk
Medlem

Usch vad många missclicks man råkar ut för i Unity. Inte nog med att jag upptäckte buggar som gjorde att knapparnas klickområde flyttades längre ner, dessutom så råkar man ibland missa scrollbaren och den otroligt korkade intellihiden på sidebaren som man missar 80% hela tiden. Detta verkar inte vara redo för release denna månaden tycker jag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har försökt testa Ubuntu nu sedan 8.04 och varenda gång blir jag förbannad över alla dessa smågrejer som vägrar fungera. Nu senast hoppade jag på 11.04 tåget men gav upp ganska snabbt.

Drivrutiner verkar vara det värsta mecket med Ubuntu...mitt grafik kort (ATI FireGL V5200) vägrar fungera ordentligt, allt är hackigt och "laggar". Musknapparna på min Logitech Performance MX funkar ej (funkade dock i 10.10). Samma med mitt tangentbord Logitech Wave (Play/Pause/Rewind knapparna etc).
Man kan hitta 100 miljarder guider på hur saker och ting kan lösas med lite konfiguration men för en nybörjare så är det ganska svårt att ge sig in på det och många av guiderna är flera år gamla och ibland blir resultatet motsatt effekt...har provat själv med musen och det slutade med att inga knappar fungerade

Sen är de lite småbuggar/saker som stör mig: Jag kunde inte flytta ikonerna från Unity menyn trots att de stod "Tryck på en ikon och håll knappen intryckt nån sekund så kan du flytta ikonerna hur du vill", gick ej.
Och att vissa ikoner vid klockan högst upp till höger har en vit bakgrund ibland som stör mig oerhört mycket ( I know ingen big deal ) men har man 4-5 ikoner med vit bakgrund och sedan kör svart "theme" förstör det hela "snyggt"-känslan

Jag ger Ubuntu en ny chans efter varenda release men det känns som att det dyker upp fler och fler problem istället för att lösa det gamla ...... så känns de för mig som nybörjare iallafall.

Om man ska jämföra de t ex med Win XP vs Win 7 så var man tvungen att leta efter massa drivrutiner i XP efter en nyinstallation medans i Win7 är det mesta löst redan från start även på lite äldre datorer.

Permalänk
Medlem

ndr
kört Ubuntu i fler år och det helt enkelt så att man får räkna med en hel del pil om vill få det att fungera till 100%. Det största problemet med Ubuntu är att det sakans stabila suproterade drivrtuiner. Det är inte alls ovanligt att att vissa saker slutar fungera eller fungerar sämre i nyare versioner trots att det fungera ypperligt i en tidigare version. Har alltid trott att det skulle stabilisera sig med åren men tyvärr har det inte blivit så.
win 7 fungerar ju idag bra då MS lagt till det flesta finesser som OS X och Ubuntu haft sedan länge. Men har man hårdvara som fungerar så tycket jag lätt att Ubuntu är det bästa desktop OSet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedish Berserk:

Vad trist att du tappat intresset för Linux.

Njau... egentligen så har jag inte tappat intresset... jag orkar bara inte med "jiddret" kring den öppna mjukvaran. Tyvärr verkar det dra till sig den absoluta krypen som enbart surrar om den fria mjukvaran.

Sen slipper jag nu valsvamlet hos Ubuntu Sverige samt jiddret om Unity vs Gnome-Shell vs Gnome 2.........
vilka loosers som håller på...... tragiskt !!

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem

Jaha? Och diskussionsvärdet i att du har slutat använda Gnu/Linux är? Hur påverkar det mig att du slutat?
Till skillnad från dig så verkar många av krypen bidra med mjukvara.

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Medlem

Även om Linux tar god tid på sig att bli bättre på skrivbordet så blir det faktiskt hela tiden bättre, jag har kört Linux sen Red Hat 5.0 och då handlade det för mig bara om att experimentera. Det var i slutet på 90-talet.

Att jag gick över till att _mestadels_ köra Linux var nog inte förrän Ububtu 9.04 någonstans - relativt nyligen alltså. Då har det gått ganska många år, men det har också blivit VÄLDIGT mycket bättre på den tiden. Fast långsamt.

Ännu är det inte så bra att jag BARA kör Linux, men redan att jag kör det oftast är för mig ett bra framsteg. Det går alltså som sagts långsamt, så räkna med att även Unity kommer att bli riktigt bra vad det lider.

När Windows 8 släpps kanske jag bara kör Linux och inget annat, vå får se, och när jag som "vanlig" användare gjort det valet har säkerligen många med mig gjort samma sak. Så "vanlig" är jag

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Efter uppgradering till SandyBridge och SSD la jag tillfälligt ner ubuntu då det inte skulle fungera så lysande. Är Ubuntu 11.04 något att satsa på?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Skrivet av plunn:

Njau... egentligen så har jag inte tappat intresset... jag orkar bara inte med "jiddret" kring den öppna mjukvaran. Tyvärr verkar det dra till sig den absoluta krypen som enbart surrar om den fria mjukvaran.

Sen slipper jag nu valsvamlet hos Ubuntu Sverige samt jiddret om Unity vs Gnome-Shell vs Gnome 2.........
vilka loosers som håller på...... tragiskt !!

Okej trist.

Dags för Ubuntu 11.04 imorgon då. Vad tror ni om det? Är Unity moget för skrivbordet?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av bedragaren_no1:

De gillar det inte för att de gillar att gnälla på förändringar. Folk gnäller på forum om precis allt som inte är exakt som de vill ha det.

Om du nu tycker att unity är så dåligt så kör det inte. Ett av problemet med linux-communityn är alla som tror att varje distribution kretsar kring dem personligen och deras personliga tyckande så att de är berättigade att gnälla om precis allt. Inte sällan tror de dessutom att de gör Linux som helhet en tjänst genom att framföra sitt förbannade gnäll i tid och otid.

Unity och Ubuntu 11.04 är det största framsteget i Linux historia.

Jag håller med! Unity känns faktiskt mycket bättre än jag trodde innan jag testade det. Förstår inte alls vad alla gamla rävar klagar på. Fast det är väl lite grann som gamla Windows rävar som testar valfri linux distribution för första gången. De är vana med ett visst utseede och sen ser Gnome/KDE/whatever inte alls ut som de är vana med och då börjar de genast klaga.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Slängde in det i paralells på min macbook, men unity funkar inte där.
Paralells tools verkar inte vara uppdaterat för 11.04 än heller :/

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Åhhh, det har gått 8,5 timme av det här dygnet nu och ännu ingen 11.04 för download på Ubuntu.com

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Åhhh, det har gått 8,5 timme av det här dygnet nu och ännu ingen 11.04 för download på Ubuntu.com

Det är lite skumt faktiskt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Slängde in det i paralells på min macbook, men unity funkar inte där.
Paralells tools verkar inte vara uppdaterat för 11.04 än heller :/

Hittade till slut hur man installerar unity-2d, efter det fungerar unity.
Förstår inte allt väsen kring unity, tycker det är klockrent med en docka på sidan där man kommer åt allt.
Snyggt är det med. Och det är ju inte något jättejobb att ändra till ubuntu classic.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Nu är det släppt! http://www.ubuntu.com/

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Skrivet av Squedo:

Skulle precis gå in och skriva det! Tack!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I