Uppkoppling av flera scart och s-video kablar! vet inte vad det heter xD

Permalänk
Medlem

Uppkoppling av flera scart och s-video kablar! vet inte vad det heter xD

Hej har flera konsoler och dvd ,video mm

har lestnat på att byta scart och skit varje gång kom då på att man kan köpa som en hub som man kopplar in allt till som sen har en switch till vilken utag som ska kopplas till tvn vad heter de där hubbarna?

tacksam för alla svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Kjell & Company - Nordens bredaste sortiment av tillbehr fr hemelektronik har varianter under TV/video / Adapters / Scart-kontakter / Scart-omkopplare och TV/video / Adapters / Scart-kontakter / Scart-fördelningsbox

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Tack kom just på innan du svarade att det hette scart omvandlare aja vill ha en sån här 39298 sök det på förstasidan på kjell o company du linka.

Det var 4 scart och 2 s video perfekt fast dyr 200kr hitta då en snarlik för 99 på net on net Philips Manual 3 Way Scart Switcher wi Philips Manuell Scart-switch, SWV2052/10 är den prisvärd och blir bild/ljud kvaliten sämre med en sån här omvandlare ?

1 fråga till det stod på net on net att det fanns 3 valmöjligheter A,B,C med det var ju 6 olika utag

Tack för hjälpen i förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Tack kom just på innan du svarade att det hette scart omvandlare aja vill ha en sån här 39298 sök det på förstasidan på kjell o company du linka.

Det var 4 scart och 2 s video perfekt fast dyr 200kr hitta då en snarlik för 99 på net on net Philips Manual 3 Way Scart Switcher wi Philips Manuell Scart-switch, SWV2052/10 är den prisvärd och blir bild/ljud kvaliten sämre med en sån här omvandlare ?

1 fråga till det stod på net on net att det fanns 3 valmöjligheter A,B,C med det var ju 6 olika utag

Tack för hjälpen i förhand

På den jag har (har samma anslutningar som båda du länkade) så är 1 scart-kontakt till för att få signalen till TVn och de andra 3 är till konsoler och andra grejer.
Den ena RCA-uppsättningen beror på vilken källa du tittar på, den visar då samma. Väldigt smidigt, jag använder den för att spela in till ett capture-card, alltså är det en utgång. Den sista vet jag inte vad den gör, har inte fått den att fungera

Kort sagt: du kan bara använda 3 stycken enheter även om den har 6 kontakter.

EDIT: Förresten heter det inte den typen av kontaker S-video, den heter RCA.

Permalänk
Hedersmedlem

Både Kjells och den du länkat till har 3 SCART in och 1 komposit+ljud in som verkar vara delad med en av SCARTarna, sedan 1 SCART ut och komposit+ljud ut. Bildkvaliteten blir inte sämre än komposit är i allmänhet dvs usel när man vant sig vid digital bild ;).

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Har någon en länk på nån billig på nån 4 eller mer scart switch då jag har 5 st scart jag behöver få in har 2 scart utag på tvn alltså behöver en 4 switch eller mer om ni hittar

Ha någon nån annan swtich länk gärna

Är tacksam för alla svar

Permalänk
Hedersmedlem

Har du 2 SCART på TVn så sätt en växel på varje så har du ju 6 in.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har ingen växel vad menar du förlåt e lite ny

Vill iaf ha switchen bredvid tvn inte ha typ 5 kablar bakom tvn som nu allt trassla upp i varann

Permalänk
Hedersmedlem

växel, switch, omkopplare...kärt barn har många namn

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jaha men känns onödigt att köpa 2st 3 switchare när ja behöver 4st tänkte om du vet nån switch med mer än 3 switchare

dom va ganska stora med, Philips Manual 3 Way Scart Switcher wi Philips Manuell Scart-switch, SWV2052/10 2st tar upp plats //EDIT Kom också på att jag bara har 1 scart utag på tvn men har även 1 S-video utag som jag brukar ha mitt wii lr xbox inkopplat till så kan inte ha 2 st 3 switchare behöver hitta en större switch

tack på förhand

Permalänk
Medlem

tack tack bli nog ett köp men tror du att bild / ljud kvaliten blir sämmre när man använder switchen än utan switch alltså bli ljud o bilden lika kvalitee eller försämmras den?

hitta även denna HQ SCART SWITCHBOX 1-4 + 6 RCA Scartfördelare 4-1 / 6xRCA

6 st 4 scart o 2 s-video men ser bara 4 switchar till scarten ser inte de 2 andra switcharna som borde finnas till de 2 s-video utagen någon ide varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

tack tack bli nog ett köp men tror du att bild / ljud kvaliten blir sämmre när man använder switchen än utan switch alltså bli ljud o bilden lika kvalitee eller försämmras den?

hitta även denna HQ SCART SWITCHBOX 1-4 + 6 RCA Scartfördelare 4-1 / 6xRCA

6 st 4 scart o 2 s-video men ser bara 4 switchar till scarten ser inte de 2 andra switcharna som borde finnas till de 2 s-video utagen någon ide varför?

Det existerar inte några S-video-uttag på den, det är RCA; du har växlat ihop RCA med S-video.

RCA:

S-video:

Permalänk
Medlem

tack jag menade rca har 1 rca utag på tvn men på net on net den där jag hitta där såg bara 4 switchar vad var switcharna för de 2 rca utagen då? =/

tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

tack jag menade rca har 1 rca utag på tvn men på net on net den där jag hitta där såg bara 4 switchar vad var switcharna för de 2 rca utagen då? =/

tack!

Vet faktiskt inte, det står att de är ingångar men det finns bara 4 knappar, alltså kan man antagligen bara byta mellan scart-kontakterna. Kan vara att de delar anslutning eller nåt, verkar konstigt att de skriver så isåfall.

Permalänk
Medlem

Okej men ja behöver 4 switchar den hade iaf 4 switchar sen hur de där rca utagen fungerar märker man nog

vilken tycker du jag ska köpa den du hittade på kjell o company 39299 lr den på net o net HQ SCART SWITCHBOX 1-4 + 6 RCA Scartfördelare 4-1 / 6xRCA =)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Okej men ja behöver 4 switchar den hade iaf 4 switchar sen hur de där rca utagen fungerar märker man nog

vilken tycker du jag ska köpa den du hittade på kjell o company 39299 lr den på net o net HQ SCART SWITCHBOX 1-4 + 6 RCA Scartfördelare 4-1 / 6xRCA =)?

Den jag hittade på Kjell märkte jag senare var en splitterbox, alltså en box som delade upp en signal till flera stycken, så den passar inte ditt behov.
Jag kör själv med en scart-splitter från HQ, fast denna HQ SCART 3- 1 2-RCA Scartfördelare 3 -1 / 2xRCA och den har fungerat felfritt, så jag skulle köra på den du länkade

Permalänk
Medlem

okej tack för hjälpen ser fram i mot att slippa byta scart 24/7

men hitta just ett annat alternativ )))))

berätta imorn ska dra synes

Permalänk
Medlem

jag hittade just ett kap idag på outlet24.se den heter Audio/Video Selector Hama AV-1000 den e värd ca 1100kr fanns där för 450kr 1 i lager tog sissta sen försvann den från sidan efter beställning

kan linka till manualen på den http://www.hama.fr/webresources/article-documents/00042/man/0...
Scrolla ner till mitten så börjar manualen på Eng.

Det är 5 in och 2 ut hoppas den har bra kvalitee följer också med en dosa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

jag hittade just ett kap idag på outlet24.se den heter Audio/Video Selector Hama AV-1000 den e värd ca 1100kr fanns där för 450kr 1 i lager tog sissta sen försvann den från sidan efter beställning

kan linka till manualen på den http://www.hama.fr/webresources/article-documents/00042/man/0...
Scrolla ner till mitten så börjar manualen på Eng.

Det är 5 in och 2 ut hoppas den har bra kvalitee följer också med en dosa

Har sett en tråd om den på MinHembio men kan inte hitta den, dock har jag för mig att det är bra kvalité, speciellt om den egentligen kostar 1100 kr

Permalänk
Medlem

Jojo det stod ca pris 1095kr och efter lite letande såg ja den på amazon i tyskland (de e en tysk produkt) får 115,41 euro som va 1074 svenska kr

så de e nog bra kvalitee ses

Permalänk
Medlem

De billigare alternativen Philips Manual 3 Way Scart Switcher wi Philips Manuell Scart-switch, SWV2052/10 osv hur är bildkvaliteten på dessa?

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Tack men har redan en Hama av switch du kan läsa om den ovan i tråden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Tack men har redan en Hama av switch du kan läsa om den ovan i tråden!

rekommenderade den inte frågade bara om någon visste hur bildkvaliteten var

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Jaha

Funkar nog bra men notera att den inte finns i online lager utgående model!

Permalänk
Medlem

Oj ursäkta glömde , När jag fick av switchboxen hade ja ingen kabel så tog ett tag men förra veckan fick jag hem en hög kvalitets scart kabel på 5m som nu är inkopplad i tvn och har mitt xbox, xbox 360 och boxen inkopplad till switchen och den funkar utmärkt har inte märktnån bildförsämring och den har två ut så använder andra ut tilll min portal dvd som är vid datorn så den blir till en liten TV Väldigt nöjd !