Black ops. Besviken =(

Permalänk
Medlem

Black ops. Besviken =(

tjenare!

Tänkte bara se lite, är nyfiken på om någon annan har upplevt det som jag gjort.
Jag har precis varvat Black ops SP...och...jag är inget annat än besviken.

Singleplayer var ganska långt, och väldigt genomarbetat. Storyn är otrolig.
Men det saknas så otroligt mycket när det kommer till känslan för vapnen, ljud och textures.

Jag tycker personligen att ett så otroligt hypat spel, som jag själv hade väldigt höra förhoppningar om borde varit bättre. Mycket bättre. Det som var nytt är några nya vapen, lite nya gubbar och nya miljöer. Men vapnen som har så otroligt klena ljud att det känns som om man skjuter ärtor, textures som är identiska som MW2 och en massa annat.

vad tycker ni? är jag en otrolig noob som hakar upp sig på småsaker elr är det någon mer som tycker som jag?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Har bara spelat MP, och jag gillar det. Dock bara när jag nu är i lite högre level

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Har bara spelat MP, och jag gillar det. Dock bara när jag nu är i lite högre level

Hur är Mp´n? inte hunnit testa, och är inte direkt sugen faktiskt...sitter hellre och rullar tummarna tills Crysis 2, BF3 osv

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Klena ljud? Det låter ju skitkraftigt när man skjuter, en mycket bättre förbättring jämfört med tidigare spel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tyckte det i alla fall, t.ex famas låter som en ljuddämpad, det är...ingen "kraft" i dem. Och med tanke på att jag spelar med Siberia V2 så kan man tycka att det borde kännas.

edit. Pistolen är jag halvt galen på

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd

Är grymt besviken på spelet med..
Själva spelkänslan infann sej inte, dålig grafik dåliga ljud och dom eviga filmsekvenserna PUST!.

MW1 MW2 är bra spel detta är inte det.
Känns väldigt påskyndat bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biffen_OC:

Är grymt besviken på spelet med..
Själva spelkänslan infann sej inte, dålig grafik dåliga ljud och dom eviga filmsekvenserna PUST!.

MW1 MW2 är bra spel detta är inte det.
Känns väldigt påskyndat bara.

you just proved my point.

en fråga, Det sägs att Battlefield 3 ska göras i grunden till PC, vilket ingen har sett på väldigt länge, någon som vet hur det blir det det?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Det är bara en ommålad MW1 och 2.
Sjukt besviken... INGET nytt i SPn.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Sitter i samma sits, storyn i SP är grym men spelkänslan är inte ny utan känns uttjatad. Man står och manglar ner oändligt med fiender och tröttnar snabbt, byter miljö väldigt ofta men det är likadant bortsett från ett fåtal uppdrag. Saknar riktiga sniper-uppdrag som i föregående CoD titlar och hade gärna sett fler uppdrag där man ska spela "snyggt" med ljuddämpare istället för att gå Rambo-mode 2k. Sen måste jag hålla med om att ljudet är väldigt mesigt, har spelat Bad Company 2 väldigt mycket senaste och det känns som man nästan skjuter med soft-airguns och luftgevär i Black Ops.

Får hoppas att multiplayer blir mycket bättre än MW2 bara, vilket inte borde vara så svårt.

Hoppas multiplayer klarar sig från fusk också.

Permalänk
Medlem

Min upplevelse av Black ops är verkligen en besvikelse!
Har bara spelat MP och de är grymt laggigt.. samtidigt som jag upplever grafiken som sämmre än CoD 6.
Friends och favourite systemet inte verkar funka något vidare.

Läste dock nånstans att lagget var steams förtjänst och lär bli patchat, men de är fan inte acceptabelt att göra en sån miss! har de inte beta testat nått eller?

Permalänk

dom har ju defenitivt gjort något fuffens med motorn då det hackar på ett extremt konstigt sätt, för långt mellan hacken för att det ska vara fel på datorns prestanda

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av A_Müller:

Det är bara en ommålad MW1 och 2.
Sjukt besviken... INGET nytt i SPn.

Du har ju tydligen inte spelat spelet. Inget nytt? haha visst.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

SPn är ju riktigt grym. Helt klart den grymmaste shootern både story och spelmässigt imo.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av el30:

SPn är ju riktigt grym. Helt klart den grymmaste shootern både story och spelmässigt imo.

Håller med. Vet att många har haft problem med spelet men här har iaf SP fungerat finfint och personligen tycker jag det är jävligt mycket bättre än tidigare spel i serien samt konkurrenterna.

Veteran är en hel del knepigare än i MW och MW2 måste jag säga, särskilt med tanke på hur de placerat checkpoints i vissa banor, riktigt frustrerande ibland

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Besviken på MP något sjukt, minnes läcka eller vad det än kan vara.. Det laggar något sjukt iaf. drygt -.- men men, hoppas på update fort! och när jag menar fort, så NU!

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Skrivet av LoTex94:

Jag tyckte det i alla fall, t.ex famas låter som en ljuddämpad, det är...ingen "kraft" i dem. Och med tanke på att jag spelar med Siberia V2 så kan man tycka att det borde kännas.

edit. Pistolen är jag halvt galen på

Det är där ditt ljudproblem sitter. Skitlurar.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av dbxxx:

Besviken på MP något sjukt, minnes läcka eller vad det än kan vara.. Det laggar något sjukt iaf. drygt -.- men men, hoppas på update fort! och när jag menar fort, så NU!

Har du provat fixarna som diskuterats i "Call Of Duty: Black Ops"-tråden?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Förstår inte folk som klagar på att det ena och det andra. Vad hade ni förväntat er? Dem pumpar ju ut nya spel varje år som att det skulle vara en tävling i vem som kan producera flest spel innom en 10års period! Det säger ju sig själv att ett spel som produceras på ungefär ett år inte kommer vara någon större hit. Varken kvalitets mässigt elller nyskapande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoltz:

Förstår inte folk som klagar på att det ena och det andra. Vad hade ni förväntat er? Dem pumpar ju ut nya spel varje år som att det skulle vara en tävling i vem som kan producera flest spel innom en 10års period! Det säger ju sig själv att ett spel som produceras på ungefär ett år inte kommer vara någon större hit. Varken kvalitets mässigt elller nyskapande.

Givetvis har man förväntat sig att spelet innehåller basic funktioner som har funnits i shooters sen 15 år tillbaka.
T ex, att kunna byta lag för att få spela i samma lag som sina vänner istället för att krångla sig in på en server utan något vettigt system för att joina tillsammans för att sedan bli slumpad till varsitt lag.
Detta görs sen ännu värre av att man måste disconnecta från servern för att sitta och modda om sina weapon setups.
Det känns helt och hållet som dom missat vad som är viktigt och istället klämmt in fyra miljoner sätt att göra om sin ikon och rista skit i sitt vapen, det är för fan inte the sims vi har köpt..

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk
Skrivet av Hamzta:

Du har ju tydligen inte spelat spelet. Inget nytt? haha visst.

Det är samma springa runt och meja ner miljoner fiender som springer fram mot en som om året vore 1400...

Patetiskt...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Det ända jag är besviken på är ljudet och random lagspikes man får lite då och då.

T.ex när bomben smäller i demolition... man märker det knappt.. duh!

Kom på att jag hade lite lågt ljud igår när jag spela men om man jämför med cod mw2 så känns ljuden mycket skarpare i mw2.

Visa signatur

fallQy @EUW, failQy @EUNE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Har bara spelat MP, och jag gillar det. Dock bara när jag nu är i lite högre level

usch vad jag blev besviken när jag läste det där. Så du menar att det är exakt som tidigare spel då man MÅSTE levla upp för att ha nån chans? Pinsamt.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Jag gick länge och tyckte att inget spel fick samma känsla som CS hade/har (innan jag tröttnade på det). Sen kom MW2 och förändrade det. Bortser man från IWnet är MW2 GRYMT! (tänker på multiplayer nu).

Hade stora förhoppningar på Black Ops, men dom förkrossades igår när jag testade spelet. Både singleplayer och multiplayer saknar flyt och känsla... det känns inte som man har samma aim som i MW2, utan rekylerna och precisionen på vapnen känns helt off.
Jag bara hoppas att detta kommer lösas med nån patch.

Förutom det gillar jag inte hur spelet ser ut. Vapenmodellerna känns fel, för runda och konstiga på något sätt.
Sen funkar ju serverbrowsern sådär.. kan man ens spela i Party i Black Ops?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spannen:

Jag gick länge och tyckte att inget spel fick samma känsla som CS hade/har (innan jag tröttnade på det). Sen kom MW2 och förändrade det. Bortser man från IWnet är MW2 GRYMT! (tänker på multiplayer nu).

Hade stora förhoppningar på Black Ops, men dom förkrossades igår när jag testade spelet. Både singleplayer och multiplayer saknar flyt och känsla... det känns inte som man har samma aim som i MW2, utan rekylerna och precisionen på vapnen känns helt off.
Jag bara hoppas att detta kommer lösas med nån patch.

Förutom det gillar jag inte hur spelet ser ut. Vapenmodellerna känns fel, för runda och konstiga på något sätt.
Sen funkar ju serverbrowsern sådär.. kan man ens spela i Party i Black Ops?

Fortfarande finns inget spel som kommer i närheten av Counter-Strike, när det gäller känslan i vapnen och hitbox.
Jag blev besviken på laddnings scenerna i SP.
Dock så uppskattar jag ju dom nya MP tilläggen som One in the Chamber, Sticks and Stones, Sharp Shooter och Gungame som tagits direkt ifrån cs.
Spelet är okej men känns inte som någon större nyhet.

Permalänk
Medlem

Jag tycker SP delen är skit läcker. Multiplayern laggar ju kalle urban kalle men det löser väl sig vad det lider. Angående att inte kunna göra weapon setups mellan matcher kan det väl anses lite störande samtidigt som att det är positivt då man slipper spendera 1 minut mellan varje jäkla runda om inte alla leftar som var mw2 problemet. Jag är positivt till Black ops iaf grafiken var annorlunda från mw2 påminner lite om bf2 på nåt vis.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spannen:

Jag gick länge och tyckte att inget spel fick samma känsla som CS hade/har (innan jag tröttnade på det). Sen kom MW2 och förändrade det. Bortser man från IWnet är MW2 GRYMT! (tänker på multiplayer nu).

Hade stora förhoppningar på Black Ops, men dom förkrossades igår när jag testade spelet. Både singleplayer och multiplayer saknar flyt och känsla... det känns inte som man har samma aim som i MW2, utan rekylerna och precisionen på vapnen känns helt off.
Jag bara hoppas att detta kommer lösas med nån patch.

Förutom det gillar jag inte hur spelet ser ut. Vapenmodellerna känns fel, för runda och konstiga på något sätt.
Sen funkar ju serverbrowsern sådär.. kan man ens spela i Party i Black Ops?

Nu har jag inte spelat BO, men kan det möjligen vara för att MW2 inte Hade någon rekyl utan samtliga kulor var målsökande mot målet och det räkte med att springa runt och hålla inne skjutknappen för en score på 25-0?

Permalänk
Medlem

Finns väl ingen här som kan säga att MW2 var bra... Var ingenting jämfört med MW1, som var BRA, innan Activision hade lagt 100% av deras klövar på spelet och ville bara "cutta corners" för att få ut spelet så billigt som möjligt och så snabbt som möjligt. Även om MW2 inte var dåligt, så var det inte heller bra, allting beror på vad man jämför med.

Har inte hunnit lira så mycket Black Ops, men verkar få miljoner stuttering problem när jag kör även fast jag har en helt okej rigg, har testat alla "fixar" här på sidan också, men ingen verkar hjälpa något speciellt förutom att jag fick lite mindre problem när jag ändrade så att den kör på fler cores. ;| Så man får väl se hur man känner BO om ett litet tag när man börjar lira lite Multiplayer och om dem kan patcha bort FPS/Stuttering problemen.

Permalänk
Skrivet av ceogar:

usch vad jag blev besviken när jag läste det där. Så du menar att det är exakt som tidigare spel då man MÅSTE levla upp för att ha nån chans? Pinsamt.

Verkligen inte. Jag kör fortfarande med skorpion som du kan köpa på level 7, och level 7 tar inte lång tid att skaffa.

Men sen är det ju så att alla vapen har olika karaktäristik och visst vill man att ett vapen ska vara på ett visst sätt och du inte kan köpa den förän i högre level så är det ju klart att det blir roligare när du väl får det vapnet.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Treyarch har gjort ett stort upplyft från deras tidigare verk. Har själv köpt spelet och kört Mp, Sp och zombie och tycker det håller en mycke högre standard än WaW, Såklart finns det saker att påpeka som den irriterande styrningen på fordon, och att man ibland inte riktigt fattar vad man ska göra samt lite grafiska missar, men jag tycker om det här spelet. Säger inte att det är bättre än mw1/mw2 men det är som sagt en annan studio.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thxsen:

Fortfarande finns inget spel som kommer i närheten av Counter-Strike, när det gäller känslan i vapnen och hitbox.
Jag blev besviken på laddnings scenerna i SP.
Dock så uppskattar jag ju dom nya MP tilläggen som One in the Chamber, Sticks and Stones, Sharp Shooter och Gungame som tagits direkt ifrån cs.
Spelet är okej men känns inte som någon större nyhet.

Cs Har ingen känsla alls. När du träffar en person känner du det inte alls som i cod serien som exempelvis.