Permalänk
Medlem

Skön datorstol - budget max 800 kr!

Hej,

Det är så att jag nu är redo att köpa mig en skönare och bättre datorstol så jag undrar om ni här på Sweclockers har lite tips att komma med? Kör med en halvbra datorstol som inte är så värst bra för ryggen har jag märkt. Har lite ont då o då...

Men jag gamar en del så en skön dator/gaming stol för max 800 kr, om det finns!
Gärna tips på affärer också. Hade tänkt kolla på en imorgon.

Tackar på förhand!

Permalänk
Medlem

Skulle kolla på Jysk.

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem

Säger som Jezpur, dra till Jysk eller Ikea. Ta och provsitt och ta den som du själv tycker är bäst.

Visa signatur

Nanananananananananana.....nananananananananana.... BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jezpur:

Skulle kolla på Jysk.

Skrivet av 51eYez:

Säger som Jezpur, dra till Jysk eller Ikea. Ta och provsitt och ta den som du själv tycker är bäst.

Ok tack båda men alltså tycker ni man borde köpa stolar där man kan luta sig lite i eller vad rek. ni?

Permalänk

köp eller ta botten av en gammal kontorstol. sen åker du till skroten sliter ut ett saab säte o skruvar ihop. Wips så har du en underbar datorstol. Gjorde 3-4 stycken i ett projektarbete på gymnasiet betalade typ en hundring för stolen på skroten

Permalänk
Medlem
Skrivet av filosofis:

köp eller ta botten av en gammal kontorstol. sen åker du till skroten sliter ut ett saab säte o skruvar ihop. Wips så har du en underbar datorstol. Gjorde 3-4 stycken i ett projektarbete på gymnasiet betalade typ en hundring för stolen på skroten

Hahahah fan vra bra blir nog mitt nästa bygge Dock kanske från en Mercedes C klass

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benham20:

Ok tack båda men alltså tycker ni man borde köpa stolar där man kan luta sig lite i eller vad rek. ni?

Det finns ju ingen som är bättre på vad du tycker än dig själv? Så jag tycker att du ska ta och testa och se vad som passar dig

Visa signatur

Nanananananananananana.....nananananananananana.... BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Man lär ju vara bra kort om de där armstöden ska fungera.

Iofs för 800kr får man inte mycket, lägger man 5k~ får man en bra stol som håller 10år

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av juckeyy:

Håller med till 50%... Verner är helt ok, prisvärd. Har en sån både här hemma och på kontoret

Moses å andra sidan är vidrig... går ju inte att luta bakåt

Permalänk
Medlem

Själv så har jag den här kombinationen i svart.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40122504

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20013997

Mycket skön stol till rimliga pengar. 950 kr är faktiskt helt ok. Visserligen lite över dina 800 kr men jämfört med Verner som är en riktigt skitstol så får man här höj- och sänkbara armstöd som faktiskt fungerar. utöver ett bra ryggstöd som dessutom är i nät vilket gör att det andas när man lutar sig tillbaka en varm sommardag

Ett annat tips är faktiskt att åka till ställen där dom säljer begagnade kontorsmöbler för ibland kan man få riktiga klipp som kanske iofs behöver kläs om men då kan man få en stol som kanske kostat 4-8000 kr för 500 kr och så lite tyg på det.

Visa signatur

"Man kan aldrig vara bäst ändå så.. "

// Haseman

Permalänk
Avstängd

Säljs i princip nya Kinnarps stolar från konkursbolag på Blocket. Köpte själv 2st Kinnarps 8000 Synchrone i riktigt bra skick för 1000kr. Så håll ögonen öppna.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60