Permalänk
Medlem

Har kollat lite i denna tråd och verkar finnas många alternativ från head-fi-forumet men inte speciellt många av dom går ju att få tag på här i Sverige.

Det jag är ute efter är några i typ 250 kr-klassen och hellre lite för tung bas än det motsatta. Kollade lite på rekommendationen av MEelectronics-lurarna och de verkade schyssta, och spännande att man kan få olika beroende på hur mycket tur man har. Dock verkade det komplicerat att beställa så finns det några andra alternativ?

Permalänk
Medlem

äger ett par sennheiser IE 8 vilket är deras topmodell när det gäller in ear modeller. tycker dock inte den är värd pengarna jämfört med sennheiser cx 300 vilket är ett par fruktansvärt bra lurar till ett väldigt lågt pris.

cx 300 har även bättre passform än mina IE 8 tyvärr. så ett hett tips är cx 300. mycket prisvärda!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lanicia:

Har kollat lite i denna tråd och verkar finnas många alternativ från head-fi-forumet men inte speciellt många av dom går ju att få tag på här i Sverige.

Det jag är ute efter är några i typ 250 kr-klassen och hellre lite för tung bas än det motsatta. Kollade lite på rekommendationen av MEelectronics-lurarna och de verkade schyssta, och spännande att man kan få olika beroende på hur mycket tur man har. Dock verkade det komplicerat att beställa så finns det några andra alternativ?

Om du vill köpa någon av MEelectronics hörlurarna så rekommenderar jag att du kollar på Ebay.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem

Eftersom den här tråden inte verkar helt död återupplivar jag den med ännu en fråga(läs:uppsats):
Jag kikar på att fixa ett nytt par hörlurar eftersom jag inte lyckats rädda mina Xcapes än men eftersom jag än så länge bara hört analytiska lurar(Xcape) och skitlurar(allt jag hade innan) så funderar jag på att köpa ett par lurar med lite "roligare" ljud men eftersom min tråd Skamlös "reklam" på Head-Fi hela tiden dör så öppnar jag min tråd här igen. Hörlurarna jag tittat på är Shure SE215 och Brainwavz M3 men jag kan inte bestämma mig...Är ni snälla och hjälper mig? (...igen)

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gysztaf:

Eftersom den här tråden inte verkar helt död återupplivar jag den med ännu en fråga(läs:uppsats):
Jag kikar på att fixa ett nytt par hörlurar eftersom jag inte lyckats rädda mina Xcapes än men eftersom jag än så länge bara hört analytiska lurar(Xcape) och skitlurar(allt jag hade innan) så funderar jag på att köpa ett par lurar med lite "roligare" ljud men eftersom min tråd Skamlös "reklam" på Head-Fi hela tiden dör så öppnar jag min tråd här igen. Hörlurarna jag tittat på är Shure SE215 och Brainwavz M3 men jag kan inte bestämma mig...Är ni snälla och hjälper mig? (...igen)

Har tyvärr inga erfarenheter av någon av dem. Har dock själv ett par av Fischer Audio Eterna som någon rekommenderade i din Head-Fi tråd.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CazeW:

Har tyvärr inga erfarenheter av någon av dem. Har dock själv ett par av Fischer Audio Eterna som någon rekommenderade i din Head-Fi tråd.

Jag antar att du tycker att de är bra, eller?
Är de hållbara, kan man lyssna på de i sängen/till man somnar och sedan sova med de i öronen? Klarar de höga toner och liknande så att sångare som Freddie Mercury låter helt okej?
Just nu sitter jag med ett par Philips SHB7100(lurarna som hänger med) så just nu jag är nog ganska lättimponerad...

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gysztaf:

Jag antar att du tycker att de är bra, eller?
Är de hållbara, kan man lyssna på de i sängen/till man somnar och sedan sova med de i öronen? Klarar de höga toner och liknande så att sångare som Freddie Mercury låter helt okej?
Just nu sitter jag med ett par Philips SHB7100(lurarna som hänger med) så just nu jag är nog ganska lättimponerad...

Jag tycker de är helt ok men de kräver lite EQ för att få fram höga tonerna. Dock så kommer de inte ens i närheten av Xcape i klarhet. Vad du däremot får är en varm och fyllig ljud med en bas som når väldigt långt ner. Personligen så tycker jag att de är kanske lite för mörka för min smak och föredrar att lyssna på mina ATH-M50 över dem.

Jag har lyssnat på dem i sängen men de är såpass stora att de är inte väldigt sköna att ha på sig när man har örat mot kudden. Vad som kommer till hållbarheten så tycker jag att de är mycket mer hållbarare än Xcapen.

Om du vill ha något som du kan lyssna på i sängen och möjligtvis sova med dem på så föreslår jag Soundmagic PL-50 som enlikt |joker| är bland de skönaste IEM som finns och tack vare att de är så små passar de bra till att sova med. Har själv också funderat på dem och de blir nog mitt nästa köp om jag inte hittar något som är ännu bättre. Dock så liknar de nog i ljudet delvist Xcapen.

EDIT: En annan bra alternativ skulle kanske kunna vara ECCI PR401 som också är väldigt små och enligt |joker| låter också bättre.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem

Om du lyssnar i sängen så kan jag varmt rekommendera RE-ZEROs, fast de är definitivt lagda åt det analytiska hållet. Själv råkar jag tycka att just analytiskt är roligt. De kan uppfattas något baslätta i bullriga miljöer, men annars är de fantastiska för priset. Basen kan du gott EQa upp dessutom.

Annars kan jag hålla med Caze, jokers tråd på Head-Fi saknar motstycke.

Visa signatur

Asus Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T BE @ 4.2 GHz | Corsair H70 | 8GB Corsair Dominator GT 1600 MHz 7-7-7-20 | Corsair Airflow Pro | Asus 5870 Matrix @ 1050/5200 MHz | Asus Xonar Essence STX | 80GB Corsair Force SSD | Corsair Obsidian 800D | Corsair HX850W | Westone ES5 | Razer Lycosa | Razer DeathAdder |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CazeW:

Jag tycker de är helt ok men de kräver lite EQ för att få fram höga tonerna. Dock så kommer de inte ens i närheten av Xcape i klarhet. Vad du däremot får är en varm och fyllig ljud med en bas som når väldigt långt ner. Personligen så tycker jag att de är kanske lite för mörka för min smak och föredrar att lyssna på mina ATH-M50 över dem.

Jag har lyssnat på dem i sängen men de är såpass stora att de är inte väldigt sköna att ha på sig när man har örat mot kudden. Vad som kommer till hållbarheten så tycker jag att de är mycket mer hållbarare än Xcapen.

Om du vill ha något som du kan lyssna på i sängen och möjligtvis sova med dem på så föreslår jag Soundmagic PL-50 som enlikt |joker| är bland de skönaste IEM som finns och tack vare att de är så små passar de bra till att sova med. Har själv också funderat på dem och de blir nog mitt nästa köp om jag inte hittar något som är ännu bättre. Dock så liknar de nog i ljudet delvist Xcapen.

EDIT: En annan bra alternativ skulle kanske kunna vara ECCI PR401 som också är väldigt små och enligt |joker| låter också bättre.

Har kollat lite på de du tipsade om, och om det inte blir ett par SE215 så tar jag nog ett par ECCI PR401 som verkar väldigt bra och dessutom lite billigare.

Skrivet av b0ck3n:

Om du lyssnar i sängen så kan jag varmt rekommendera RE-ZEROs, fast de är definitivt lagda åt det analytiska hållet. Själv råkar jag tycka att just analytiskt är roligt. De kan uppfattas något baslätta i bullriga miljöer, men annars är de fantastiska för priset. Basen kan du gott EQa upp dessutom.

Annars kan jag hålla med Caze, jokers tråd på Head-Fi saknar motstycke.

Som du förstod så har jag använt analytiska hörlurar och faktiskt tyckt om de, men jag vill bli lite "lärd", få uppleva lite annorlunda ljud nu. Därför är jag ute efter hörlurar med lite "roligare" ljud.
Jag har använt joker's tråd som vägledning men det finns ju så mycket att hålla reda på så därför frågar jag er.

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Medlem

Tog en titt på Shure SE215:n och de verkar definitivt intressanta. Kanska dags att börja fundera över att sälja Eternan.
Skulle också vilja ha hörlurar som jag kan lyssna på i sängen och möjligtvis ha på när jag sover men jag är lite fundersam över storleken på dem. De verkar åtminstone inte vara större än Eternan men frågan är om de inte fortfarande är för stora (för mig åtminstone).

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CazeW:

Tog en titt på Shure SE215:n och de verkar definitivt intressanta. Kanska dags att börja fundera över att sälja Eternan.
Skulle också vilja ha hörlurar som jag kan lyssna på i sängen och möjligtvis ha på när jag sover men jag är lite fundersam över storleken på dem. De verkar åtminstone inte vara större än Eternan men frågan är om de inte fortfarande är för stora (för mig åtminstone).

Trevligt att jag får en chans att öppna dina ögon(öron?) för ett par nya hörlurar nu iallafall.
Om jag nu beslutar mig för att köpa SE215 från t.ex den här säljaren tror du att garantier och sånt fortfarande går att nyttja?
Och till sist har jag bara en undring, som är: Har du Eterna v1 eller v2?

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gysztaf:

Trevligt att jag får en chans att öppna dina ögon(öron?) för ett par nya hörlurar nu iallafall.
Om jag nu beslutar mig för att köpa SE215 från t.ex den här säljaren tror du att garantier och sånt fortfarande går att nyttja?
Och till sist har jag bara en undring, som är: Har du Eterna v1 eller v2?

Förmodligen är det så att garantin kommer att fungera via återförsäljaren (brukar vara så) eftersom tillverkarens egna garanti brukar bara gälla i landet man köpte dem från (vet inte hur det är med Shure).

Jag har Eterna v1.

EDIT: Tydligen ska Shure ha världsomfattande garanti.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CazeW:

Förmodligen är det så att garantin kommer att fungera via återförsäljaren (brukar vara så) eftersom tillverkarens egna garanti brukar bara gälla i landet man köpte dem från (vet inte hur det är med Shure).

Jag har Eterna v1.

EDIT: Tydligen ska Shure ha världsomfattande garanti.

Eterna v1 är de som är extra bas-starka eller?
Den världsomfattande garantin är ju bra att ha om jag köper ett par SE215 via Ebay antar jag.
Hmm...det börjar bli svårare att inte köpa ett par direkt.

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gysztaf:

Eterna v1 är de som är extra bas-starka eller?
Den världsomfattande garantin är ju bra att ha om jag köper ett par SE215 via Ebay antar jag.
Hmm...det börjar bli svårare att inte köpa ett par direkt.

Nu minns jag inte längre vad exakt var skillnaderna mellan v1 och v2 men enligt ClieOS är v1 ganska rejält mycket bättre. Har för mig att även |joker| föredrog v1 över v2.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CazeW:

Nu minns jag inte längre vad exakt var skillnaderna mellan v1 och v2 men enligt ClieOS är v1 ganska rejält mycket bättre. Har för mig att även |joker| föredrog v1 över v2.

O.K. då vet jag att jag ska försöka leta upp v1 ifall jag inte blir nöjd med mina Shure SE215 som jag tror att jag köper via Ebay imorgon.

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gysztaf:

O.K. då vet jag att jag ska försöka leta upp v1 ifall jag inte blir nöjd med mina Shure SE215 som jag tror att jag köper via Ebay imorgon.

Om du av någon anledning inte skulle gilla dem så kan vi byta.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CazeW:

Om du av någon anledning inte skulle gilla dem så kan vi byta.

Det här erbjudandet ska jag inte glömma!

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Medlem

Fick tag på ett par Ultimate ears triplefi 10 för 900kr på tradera Nya, endast använda någon enstaka timme med alla tillbehör. Supernöjd!

Permalänk
Medlem

Jag tror jag börjar bli beroende av IEM... Just nu har jag FA Eterna Rev. 1 och jag gillar dom verkligen ändå är jag sugen på ett par nya :/ Basen räcker gott och väl till i mina Eterna men känner ändå att det skulle vara kul att ha ett par riktigt basiga hörlurar, är det någon här som kan rekommendera ett par?

Jag funderar lite på ATH-CKS70. Jag har även kollat in lite Custom-lurar och hittade Thousand Sound TS842 vilket verkar vara precis vad jag är ute efter. Tyvärr är dom lite väl dyra, men i framtiden så

Jag har även kollat lite på IE8 men det känns mer värt att TS842 för "bara" någon tusenlapp mer (är inte direkt sugen på att köpa från ebay p.g.a alla fakelurar som finns). Jag har dessutom kollat in Atrio M5 men dom ser så fruktansvärt fula ut (på en kille iaf) och kvalitén ser inte heller ut att vara den bästa.

Egentligen är jag inte ute efter bra/klart ljud då jag redan har lurar som fixar detta, utan man ska verkligen känna basen det ska alltså vara överdrivet mycket bas.

Jag lyssnar främst på trance och annan elektronisk musik, exempelvis dubstep. Jag har tidigare ägt: Sennheiser CX-300 (

), Monster Beats By Dr. Dre Tour, Monster Turbine och just nu använder jag som sagt mina FA Eterna.

EDIT: Jag har en iPhone 3GS som ljudkälla (även Meizu M6 och ibland Meizu M8)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santy_8:

Fick tag på ett par Ultimate ears triplefi 10 för 900kr på tradera Nya, endast använda någon enstaka timme med alla tillbehör. Supernöjd!

Vissa har då en massa tur!

Skrivet av dole_95:

Jag tror jag börjar bli beroende av IEM... Just nu har jag FA Eterna Rev. 1 och jag gillar dom verkligen ändå är jag sugen på ett par nya :/ Basen räcker gott och väl till i mina Eterna men känner ändå att det skulle vara kul att ha ett par riktigt basiga hörlurar, är det någon här som kan rekommendera ett par?

Jag funderar lite på ATH-CKS70. Jag har även kollat in lite Custom-lurar och hittade Thousand Sound TS842 vilket verkar vara precis vad jag är ute efter. Tyvärr är dom lite väl dyra, men i framtiden så

Jag har även kollat lite på IE8 men det känns mer värt att TS842 för "bara" någon tusenlapp mer (är inte direkt sugen på att köpa från ebay p.g.a alla fakelurar som finns). Jag har dessutom kollat in Atrio M5 men dom ser så fruktansvärt fula ut (på en kille iaf) och kvalitén ser inte heller ut att vara den bästa.

Egentligen är jag inte ute efter bra/klart ljud då jag redan har lurar som fixar detta, utan man ska verkligen känna basen det ska alltså vara överdrivet mycket bas.

Jag lyssnar främst på trance och annan elektronisk musik, exempelvis dubstep. Jag har tidigare ägt: Sennheiser CX-300 (https://static.flashback.org/img/smilies2/skamsen.gif
), Monster Beats By Dr. Dre Tour, Monster Turbine och just nu använder jag som sagt mina FA Eterna.

EDIT: Jag har en iPhone 3GS som ljudkälla (även Meizu M6 och ibland Meizu M8)

Är det en fråga gömd där inne någonstans?
Om du vill ha hjälp av andra är det nog bra om du sätter ut en tydlig maxgräns på budgeten och beskriver ljudet du vill ha(Du gjorde 1 av 2. )

Medan jag ändå skriver:
Tror någon att mina Shure SE215, som jag borde få inom en snar framtid, skulle tjäna på att köras via Fiio E5 (alt. en egenbyggd, enkel Cmoy) istället för direkt ur min HTC Desire(+ PowerAmp)?

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gysztaf:

Vissa har då en massa tur!

Är det en fråga gömd där inne någonstans?
Om du vill ha hjälp av andra är det nog bra om du sätter ut en tydlig maxgräns på budgeten och beskriver ljudet du vill ha(Du gjorde 1 av 2. )

Medan jag ändå skriver:
Tror någon att mina Shure SE215, som jag borde få inom en snar framtid, skulle tjäna på att köras via Fiio E5 (alt. en egenbyggd, enkel Cmoy) istället för direkt ur min HTC Desire(+ PowerAmp)?

Svårt att säga hur dom skulle reagera på FiiO E5. Kan dock säga att jag provat köra både Xcapen och Eternan från Galaxy S via E5:n och i båda fallen kom mellanregistret lite mer fram. Xcapen reagerade mest medans med Eternan blev även de höga bastonerna lite tamare. Med mina ATH-M50 märker jag dock nästan ingen skillnad alls så det är lite svårt att säga hur stor effekt du skulle få.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gysztaf:

Är det en fråga gömd där inne någonstans?
Om du vill ha hjälp av andra är det nog bra om du sätter ut en tydlig maxgräns på budgeten och beskriver ljudet du vill ha(Du gjorde 1 av 2. )

Det jag undrar är vilka IEM´s som har mest bas. Pris spelar ingen större roll, men kan jag få ett par hörlurar för 300:- som presterar nästintill lika bra som några för 1500+ så väljer jag såklart dessa (IE8 vs CKS-70). Jag har som sagt FA Eterna Rev.1 just nu och jag tycker inte att dom ger tillräckligt med bas (däremot ett fantastiskt ljud så jag kommer använda dessa till vardags). Men ibland vill man ju ha extremt mycket bas och det är just det jag vill ha hörlurarna till. Jag har kollat upp lite billigare alternativ:

Fischer Audio Marcus (hittar dock ingen vettig recension om dessa, det är främst |joker| som har nämnt dom i ett par trådar @ Head-Fi).
TDK EB900
CKS-70
CKS-90
Denon C710

Jag är ganska sugen på FA Marcus då jag verkligen gillar mina Eterna och dessutom är dom rätt billiga. Kan faktiskt inte förstå varför nästan ingen har köpt dessa. Jag har bara hittat två trådar som nämner dom och där har personerna inte skrivit något mer efter dom fått hörlurarna.

Så vad bör jag skaffa för hörlurar som har extremt mycket bas?

EDIT: Hittade sjukaste inställningen på min Meizu M6 igår. Nu är det BAS!!!

Volym: 4/40
Bas=15/15
Sjukaste inställningen = Så mycket som går utan att det låter för dåligt.
Allt detta + dubstep = huvudverk

Har bestämt mig för att köpa ett par Sony MDR-XB500 som jag kan ha till datorn samt en FiiO E5 (Portabel AMP) som jag kan leka lite med.

Permalänk
Medlem

Fått dina SE215 ännu? Vill gärna höra vad du tycker om dem.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CazeW:

Fått dina SE215 ännu? Vill gärna höra vad du tycker om dem.

Väntar fortfarande, men räknar med att få de på fredag alt. tidigt nästa vecka. Ser verkligen fram emot det.

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Medlem
Skrivet av CazeW:

Fått dina SE215 ännu? Vill gärna höra vad du tycker om dem.

Har haft lurarna i några dagar nu och jag måste säga att jag älskar dem. Ljudet är väldigt bra, basen känns stark(fast jag har ju bara tidigare haft Xcapes. ) och mellanregistret också bra, de höga tonerna tycker jag att SE215 tar hand om rätt så bra men inte lika bra som Xcapes. Det bästa med lurarna är nog hur skönt de sitter och hur bra de blockerar ljudet ifrån omvärlden, bussresorna till och från skolan är helt plötsligt tysta och sköna istället för bullriga och irriterande. Kort och gott, jag älskar mina nya SE215.

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gysztaf:

Har haft lurarna i några dagar nu och jag måste säga att jag älskar dem. Ljudet är väldigt bra, basen känns stark(fast jag har ju bara tidigare haft Xcapes. ) och mellanregistret också bra, de höga tonerna tycker jag att SE215 tar hand om rätt så bra men inte lika bra som Xcapes. Det bästa med lurarna är nog hur skönt de sitter och hur bra de blockerar ljudet ifrån omvärlden, bussresorna till och från skolan är helt plötsligt tysta och sköna istället för bullriga och irriterande. Kort och gott, jag älskar mina nya SE215.

Trevligt att höra, får nog ta en funderare om man borde beställa ett par åt mig själv också.
Har du provat att sova med dem på? Trycker de mot örat när du har örat mot kudden?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CazeW:

Trevligt att höra, får nog ta en funderare om man borde beställa ett par åt mig själv också.
Har du provat att sova med dem på? Trycker de mot örat när du har örat mot kudden?

Farligt nära nekropost, hehe.
Ja, jag har sovit med dem, flera gånger. De sitter skönt i öronen och jag känner de oftast inte när jag ligger ner mot kudden. De är jättesköna att somna med i öronen.

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Medlem

Någon som har någon kommentar om dessa lurar?
http://www.dustinhome.se/nocs-ns400-headset-remote-mic-titani...

Eller är det här ett bra köp (som har diskuterats tidigare i tråden)
http://www.dustinhome.se/nuforce-ne-700m-bronze-headset/produ...
570 kr med studentrabbat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackzen:

Någon som har någon kommentar om dessa lurar?
http://www.dustinhome.se/nocs-ns400-headset-remote-mic-titani...

Eller är det här ett bra köp (som har diskuterats tidigare i tråden)
http://www.dustinhome.se/nuforce-ne-700m-bronze-headset/produ...
570 kr med studentrabbat

Som jag tidigare nämnt så har jag ägt lillebrorsan NE-7M till NE-700M och de var verkligen värda sitt pris. Så jag tror inte du skulle vara besviken med storebrorsan. Vet ingenting om Nocsen så om dem kan jag inte kommentera.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CazeW:

Som jag tidigare nämnt så har jag ägt lillebrorsan NE-7M till NE-700M och de var verkligen värda sitt pris. Så jag tror inte du skulle vara besviken med storebrorsan. Vet ingenting om Nocsen så om dem kan jag inte kommentera.

Tack för svaret. Beställde nu nuforcen så då får vi se om de lever upp till förväntan (är iochförsig inte jättekräsen med ljudet)