Wow med youtube i bakgrunden.

Permalänk

Wow med youtube i bakgrunden.

Tjenare alla sweclockare

Jo jag har fått ett jävligt underligt problem när jag spelar world of warcraft och spelar upp en youtube video i bakgrunden så laggar det nått så fruktansvärt.

Detta är vad jag har gjort för att försöka fixa:

Avinstallerat mina gamla drivrutiner till grafikkortet och installerat dom senaste från ATIs hemsida.
Även har jag avinstallerat firefox och installerat senaste flashplayer.

Har bredband från Comhem 100/10

Detta är även vad jag har för dator:

Operativ system: Windows 7 64
Moderkort: Asus P7P55-M
HDD: 1TB Western Digital Caviar Black SATA II
Minnen: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3
Processor: Intel Core i5 750, 2.66GHz
Grafikkort: PowerColor Radeon HD5850 PCS+ 1GB

(Säger nog er mer än vad det gör mig)

Tacksam för all hjälp jag kan få såg sweclockers på hemsidan jag beställde datorn från och tänkte det kan vara bra och kolla med folk här som kanske har mer erfarenhet än vad jag har.

PS. Är ny på denna sida så om jag har lagt denna tråd i fel avdelning kan ni flytta den eller så

Permalänk

Tjo!

Wow kanske äter upp all din bandbredd?

Visa signatur

Har insett att jag inte kommer att få min kaffebryggare. Tur att man inte betalade i förskott iaf. Det är butiker som denna som gör att man måste tänka sig för när man handlar på nätet. Ska ni köpa ngt, var inte dumsnåla. Köp från ett säkert företag.

Permalänk
Skrivet av Terrorschlag:

Tjo!

Wow kanske äter upp all din bandbredd?

Jag har 100/10 från comhem glömde skriva det.. Ska ändra det. Finns det något program att se om det är som du säger?

Permalänk
Medlem

Det hände inte förut alltså? Tittat på temperaturer? Hur avinstallerade du drivrutinerna, körde du Guru3Ds drive sweeper?

Permalänk
Skrivet av Mentorroh:

Jag har 100/10 från comhem glömde skriva det.. Ska ändra det. Finns det något program att se om det är som du säger?

Everest. Men det är dock det minst troliga, att WoW tar 100 Mbit.

Har du provat med en annan webbläsare?

Visa signatur

AMD Phenom2 X3 720 3.3Ghz | GTX 560 | Asus M4N72-E | Corsair PC6400 DDR2 4GB CL5 | Antec 300 | G2220HD

Permalänk
Medlem

youtube => graffekort i "flashmode" vilket innebär typ halva klocken och då orkar det inte driva wow^^ borde gå o stänga av men vet inte hur

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Nyare flashplayer använder hårdvaruaccelerering, vet inte om det har med saken att göra men prova att stänga av det genom att högerklicka på videon, klicka på settings och kryssa ur Enable hardware acceleration och se om det hjälper.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk

som kogster säger gå till youtube starta en film högerklicka i film fönstret tryck på settings sen tar du och bockar ur enable hardware acceleration och startar om din webläsare så ska det funka samma sak hände mig innan jag hittade felet, kolla efter med MSI afterburner och se ifall du har diin 3d klocks efter detta, jag har som sagt 3d klocks på 900/1275 men innan jag hittade felet var dom nere i 400/900 och då orkar inte gfx kortet att lira

*edit* fasiken en han före mig :/ dumma mig med lång förklaring

Visa signatur

Project BlackOut

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D@ 5GHz][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming][GPU: RTX 3060 12GB]
[RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs][Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura Edition][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk

Är ett känt problem med Flash tydligen, som gubbarna över mig skriver.

Blizzard quote: Try turning off Flash hardware acceleration. You can get to it quickly by right-clicking the Youtube video and then clicking Settings, then unchecking the Hardware Acceleration checkbox.

Visa signatur

Har insett att jag inte kommer att få min kaffebryggare. Tur att man inte betalade i förskott iaf. Det är butiker som denna som gör att man måste tänka sig för när man handlar på nätet. Ska ni köpa ngt, var inte dumsnåla. Köp från ett säkert företag.

Permalänk
Skrivet av Niclas:

Nyare flashplayer använder hårdvaruaccelerering, vet inte om det har med saken att göra men prova att stänga av det genom att högerklicka på videon, klicka på settings och kryssa ur Enable hardware acceleration och se om det hjälper.

Du är guld värd! Tack så himla mycket! det löste sig