Permalänk
Medlem
Skrivet av Akerhage:

Känner igen detta, hade en kompis som kunde starta datorn med spaceknappen på sin tokgamla dator med windows 98 eller nåt på...så visst borde det finnas lösningar! Dock var ju dessa tangentbord inte trådlösa eller via usb

Sant men funktionen att den startar frånhelt avstängt läge finns ju!

Visa signatur

Intel Core i5 4690k @4.1GHz |---| Asus Maximus VII Ranger |---| ASUS STRIX GTX 980 Ti DirectCU III |---| Corsair Vengeance LP 2x8gb |---| EVGA Supernova G1 650w |---| Fractal Design Define R5 |---| Acer 27" XB270HU

Permalänk
Medlem

Förut brukade det stå något om det här i moderkorts manualen om att flytta en jumper för att få det att funka men jag har inte kollat (eller ens försökt) om det fortfarande är så på nya moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Förut brukade det stå något om det här i moderkorts manualen om att flytta en jumper för att få det att funka men jag har inte kollat (eller ens försökt) om det fortfarande är så på nya moderkort.

Jasså? Någon som kanske kan bekräfta detta? Kanske är på detta spår det blir möjligt då!

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

Gammal tråd, jag vet. Men eftersom den inte verkade vara löst så kan jag säga att jag kör med P67 Sabretooth moderkort, kör med supervisor password på USB tangentbord (ej trådlöst), funkar prima.

Sådeså!