Förstår inte riktigt varför S4 hyllas av så många bara för att loot eventuellt är lite bättre än innan? (Den är ju istället sjukt mycket förenklad vilket gör att "djupet" i princip blir obefintligt - men "big numbers fun" antar jag..).
Det är ju mer eller mindre endast 925 item power saker som droppar, så det tar ju bort vitsen med att ens ha någon item power - något som D3 också tog bort i och med "Loot 2.0".
Jag vill kunna jaga bra och kraftfull loot - inte bara få de perfekta 3 statsen på alla delar, för då är vi bara tillbaka till D3-nivån av itemization.
Items är just nu;
Alltid 925 IP (vilket som sagt tar bort vitsen med item power) - förutom när du lvlar, men det var skumt att få ett 925 vapen direkt jag klev in i WT4.. så för min del blev det väldigt märkligt
Kolla efter Greater affix (Ancient/primal i D3)
Har i princip alltid %Damage/Max Life/Mainstat (int, will, str, dex)
Släng på valfri Temper x2 (crafting utan någon direkt kostnad.. släng bara på vad du vill ha, du kommer antagligen få rätt innan ditt item blir "bricked").
Masterworking tills du får slut på guld
Det känns faktiskt som att D4 devs bara tagit den enkla vägen ut och tagit för mycket av itemization från D3. Det "funkar" men är alldeles för simpelt och saknar framförallt ett djup. Det är bättre än D4 launch, men det är låååångt ifrån perfekt.
Endgame behöver jag inte direkt gå in på, tror vi alla är medvetna om att det fattas mycket här men fokus på S4 var just nu items och inte "content" så .. S5 hype?