Rätt roligt är det när jag läser en kommentar från en av sidorna du länkade:
"I have both versions and would conclude that the PC version running in 1680x1050, everything maxed and forced AA running at 60fps is by far the superior expeience. To be honest the improved frame rate is the biggest advantage as it makes the games animation even better giving a much more cinematic experience. The 360 version is a little jerky in places although still a big improvement on the first one."
Jag har kört båda spelen på 360, dock inte spelat igenom iom. att jag inte fastnade för dem men jag kan säga att båda flyter på oerhört bra som dem flesta andra spel till 360.
Det är ingen gigantisk skillnad grafiskt sett mellan PC och 360 som många här påstår.
Då 360n släpptes så var det den oerhört vass hårdvara det tog flera år innan PCn hann ikapp. 360s CPU är en modifierad cell processor på tre kärnor 3.2ghz vardera plus att de har två trådar per kärna. GPUn var det värsta som fanns med edram på 10mb med en bandbredd på 256gb/s så att den kan köra 2x antialiasing utan prestandaförlust. Dock så har den lite ram minne 512mb GDD3 men då får vi tänka på att 360 har ingen OS som kräver kraft. En kompis som är spelutvecklare som har jobbat med 360 säger att 360ns CPUn är ruskigt snabb. Då får vi också tänka på att hårdvaran är fem år gammal och att än idag håller 360n jämna steg med PCn.
Dock är jag ingen person som spelar på hugget utan jag slöspelar i soffan för skojs skull.
Personligen så ratar jag PCn helt och hållet och hoppas att den går under som spelplattform just av den anledningen att spel optimeras inte för fem öre med gammal hårdvara så att även lite dom som har lite äldre hårdvara kan köra spel på hög grafik utan att allt ser ut som skit. Dem har lyckats med det till konsol och då ska det även gå med PC. Men näe istället kan man tro att utvecklare får betal av AMD/ATI och Nvidia så att spel görs så krävande som möjligt medans spelen är fruktansvärt snygga till konsol. Ta bara Metro 2033 där måste du ha det värsta av det värsta för att spelet ska flyta på bra med någorlunda inställningar medans det flyter på perfekt till 360 och ser väldigt bra ut.
Spel skall anpassas efter hårdvaran, inte tvärtom.