+1 för att ge WASD ett försök. Till skillnad från andra ARPG rör man sig rätt mycket medans man använder sina skills. Med WASD blir det lite som en avancerade twin-stick-shooter, vilket funkar väldigt bra.
Hur gör ni för att hålla er vid liv? Jag (likt många andra) hade problem med slutbossen för act1, och efter att ha kört lite leveling och sökt efter ett bättre vapen utan att hitta något, bestämde jag mig för att ge min sorc en scepter med skeletons istället för att använda en gammal och dålig wand. Använde spirit för att skaffa 3 extra skelet också, vilket löste det, men tycker mitt gear i allmänhet annars var ok, inte bra, men kändes ändå hyffsat för området innan.
Närmar mig slutet av act2 nu, och känner mer och mer att det blir svårt att göra sig av med dem och fokusera mer offensivt med en wand igen. Finns ju inte så mycket liv i det passiva trädet, och jag vet inte riktigt vad jag vill vilket försvar att specialisera än. Sidofråga, är energy shield mer gångbart nu än i ettan?
Jag kör typ 5% eller så, lågt nog att man knappt ser det normalt, men tillräckligt för att se vad som är "in och ut" om man fokuserar på det.
Jag är benägen att hålla med, men så har jag också rätt kass dps då jag kör scepter på min spark+support build (följer ingen guide, spelar som den glada noob jag är). Framför allt saknar jag mobs på många bossar, bara för att få charges till ens enda life pot. Känns som varje boss har en klocka som tickar var gång man tar skada. Är ju dock möjligt att de tonar ned svårigheten något inför full release, är väl mest poe1-veteraner som lirar nu.