Ikea visar upp en ny möbelkollektion för gamers

Permalänk
Melding Plague

Ikea visar upp en ny möbelkollektion för gamers

Ett tjugotal produkter ska ingå i den nya kollektionen som släpps i september.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vagnen med flexibla fästen på sidorna ser rätt praktiskt ut.
Vet inte hur bekväma stolarna är med de armstöden dock?

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Har swec blivit en inredningssite?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av scienta:

Har swec blivit en inredningssite?

Bara när det kommer till möbler för gamers! Resten är ointressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Har swec blivit en inredningssite?

Dold sponsring 🤫😉🤣

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av scienta:

Har swec blivit en inredningssite?

Sweclockers
Inredning och utredning för dina datorbehov 😁

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Bara när det kommer till möbler för gamers företag som betalar för artiklar! Resten är ointressant.

FDÅD

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Tycker lika mycket om Ikea som gaming-brandade saker överlag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajn:

Tycker lika mycket om Ikea som gaming-brandade saker överlag...

Antecknar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Bara när det kommer till möbler för gamers! Resten är ointressant.

Var är möblerna för gamers? Jag ser bara vanliga möbler.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av SvingitGolf:

Var är möblerna för gamers? Jag ser bara vanliga möbler.

Samma här! Tycker det är en bra jävla stretch av ikea att kalla detta möbler för gaming. Är ju bara vanlig förvaring.

Permalänk
Medlem

På Ikea är alla möbler gaming-möbler, bara att slänga dit en handhållen spelkonsoll. LOL

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av scienta:

Rätt tveksamt med tanke på hur många artiklar det dyker upp som är märkta som sponsrade, vilket denna inte är.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Snusfri

Ser ut som något från Wish/Teemu/Rando Kinesium sida för runt 19:- st.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Bara när det kommer till möbler för gamers! Resten är ointressant.

Permalänk
Medlem

Har deras "gameing" skrivbord uppspel och är nöjd med det.
Annars kan man väl ha vilken möbel som helst igentligen.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av filbunke:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Haha nu snackar vi!

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Hur ska konsumenter bli uppmärksammade på produktnyheter, om inte nyhetssidor får skriva om dom utan att bli anklagade för att vara shills?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finkelzvin:

Hur ska konsumenter bli uppmärksammade på produktnyheter, om inte nyhetssidor får skriva om dom utan att bli anklagade för att vara shills?

Betald reklamplats?

Permalänk

Upplåsbar fåtölj låter ju som gaming, hellre det än att de släpper den i cashshoppen

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag gillade första skåp möbeln. Inget för mig men kanske en kompromiss för de som inte får ha sin dator där de vill ha den. Lite halvdiskret.

Vagnen till vänster på sista sidan blir det nog ett köp av faktiskt, men blir att inspektera produkten lite närmare.

Inte lika skrikiga som den gamla serien med mycket Asus grejer. Huruvida allt räknas som gaming eller inte är inte jätte relevant kan jag tycka, bättre om det är bra grejer som någon ändå är intresserad av tänker jag.

Sen lite definitionsfråga vad som är gamermöbler. Allt med leds typ? Mestxen lös tanke.

Edit: Missade att lanseringen var först i höst, trodde dessa var på gång inom kort. :/

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Hur låser man upp den där fåtöljen? Är det nåt dolt förvaringsutrymme i den?

Permalänk
Medlem

den enda så är ok är väll den uppblåsbara fåtöljen och bordet
vagnen i metall verkar vara som gjord att ge saker repor och har dessutom inga laddningsmöjligheter

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

Pinsamt fula produkter, måste vara tuffa tider för designers..

Permalänk
Medlem

upplåsbar?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Dom här var ju riktigt härliga! Kommer nog köpa den där uppblåsbara till minstingen. Han brukar sitta obekvämt på mattan och spela både Switch och iPad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DG77:

Pinsamt fula produkter, måste vara tuffa tider för designers..

Som en designer sjalv sa maste jag saga att jag faktiskt riktigt gillar flera av grejerna! Det ar det positiva och negativa med design: Alla har sin egen asikt!

Permalänk
Medlem

Det där rullbordet är nästan FÖR lik ett som jag har, som säkert är över 20 år gammalt men mitt har små runda perforeringar i hyllplanen och inte några sidoplåtar. Mycket kraftigare konstruktion också gissar jag med de där smala rören som IKEAbordet har. Vet inte vem som tillverkade mitt bord, och jag har även en hylla av samma konstuktion som är ca 130 bred och 160 hög kanske.

Permalänk
Medlem

Försökte lägga till bilden genom att redigera förra inlägget men det gick inte. Bilden är från början på 2000-talet, ber om ursäkt för oskärpan kanske tagen med en potatis eller nåt